Ihmetyttää näissä kylmälaukuissa oleva "battery saver" ja sen toteutus. Näyttäisi olevan suurinpiirtein kaikissa vehkeissä sama kolmeportainen asteikko, jolla määritellään katkaisujännite. H11,1V/M10,1V/L8,5V
Korkeimman portaan katkaisujännite on 11,1V mutta tuossa kohtaahan on normaali lyijyakku (auton akku) jo aivan vainaa. Hieman riippuu akusta ja lähteestä, mutta yleensä noin 11,6V kohdalla lyijyakku on jo täysin tyhjä.
Kaikista akuista ei tarkkoja speksejä saa, itsellä nyt testissä olevassa lyijyakussa 12,84V on 100% lataus, 12,2V 50% lataus, 12V on 35% lataus (OCV). Alle 11,9V (OCV) menosta luvataan "permanent damage".
Riippuu taas autosta ja akusta, kuinka paljon tarvitaan starttaamiseen, mutta aika järjettömältä vaikuttaa 11,1V turvaraja. Jossakin 12,2-12,4V tietämissä olisi paljon viisaampi asetus, etenkin jos vielä sen jälkeen pitäisi saada auto käyntiin.
Laukun testailu juuri menossa, hämmentävän pienellä kulutuksella kyllä tuntuu menevän.