Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
No se on kyllä totta, ei vaan ole vehkeitä itellä. Kiinastahan noitakin pultteja näköjään saisi mutta hullulta tuntuu. Pistin myyjäliikkeeseen viestiä, varmaan maahantuojalle voisi laittaa myös että miksi tällaisia edes myydään.

Jos ei ~parinkympin rälläkkää raaski ostaa niin luulis melkeen minkä vain putkan tollaset hiasevan kun lyö kympin kouraan
 
Foorumin matikkanerot, huom! Nykyinen auton kasko maksaa vuodessa noin 318eur täydet bonuksillaan eli 70%. Takapuskurin kolhuun otan kertakorvauksena törmäysvakuutuksesta, joten bonukset (seuraavasta kaudesta)tippuu sinne 50%:iin. Korvaus on omavastuun jälkeen noin 600eur käteen.
Korvauksen sijasta pohdin, että jäisinkö voitolle jos 300eurolla saisin kyseisen kohdan korjattua? Vai ottaisko vaan sen 600eur ja toivoo, että toinen vakuutusfirma antaisi sellaisen tarjouksen, että tälle nykyiselle(Turva) kiitos&näkemiin?
Muoks.kyseinen kolhu ei haittaa meitä sinänsä ollenkaan koska on perheen ns.kakkosautona
 
Foorumin matikkanerot, huom! Nykyinen auton kasko maksaa vuodessa noin 318eur täydet bonuksillaan eli 70%. Takapuskurin kolhuun otan kertakorvauksena törmäysvakuutuksesta, joten bonukset (seuraavasta kaudesta)tippuu sinne 50%:iin. Korvaus on omavastuun jälkeen noin 600eur käteen.
Korvauksen sijasta pohdin, että jäisinkö voitolle jos 300eurolla saisin kyseisen kohdan korjattua? Vai ottaisko vaan sen 600eur ja toivoo, että toinen vakuutusfirma antaisi sellaisen tarjouksen, että tälle nykyiselle(Turva) kiitos&näkemiin?
Muoks.kyseinen kolhu ei haittaa meitä sinänsä ollenkaan koska on perheen ns.kakkosautona

Turvan uudessa kaskovakuutuksessa ei ole perinteistä bonusta, vaan vahingottomuusalennus. Yksi vahinko ei pudota alennusta, vaan se säilyy, kunnes vahinko on korvattu. Tämän jälkeen alennus palautuu kahden vahingottoman vuoden ajon jälkeen.

Turvan UUDESSA! Eli kato nyt ensin minkälainen vakuutus sulla on. Pistä vaikka kuva kolhusta niin joku varmaan osaa sanoa paremmin mitä korjaaminen maksaa. Jos siis haluat edes korjata, tai kyseessä vanhempi kulkine millä ei niin suurta rahallista arvoa.
 
Uutta autoa oisin ostamassa. 2010 vm corolla 1.6 bensa n. 150 tkm. Huoltokirjassa mainostetaan että sen öljynvaihtovälit on olleet aika pitkät alussa: 25 tkm -> 40 tkm -> 75tkm -> 107 tkm ja siitä eteenpäin on ihan normaalia kun vissiin on omistaja vaihtunut tjms.

Myyjä meinasi että huollot on tehty ajallaan mutta itse näin ei auto ihmisenä vähän epäilen että onko tuo nyt ihan normaalia... Kannattaako tuota välttää noitten perusteella vai huolehinko turhaan?
 
Uutta autoa oisin ostamassa. 2010 vm corolla 1.6 bensa n. 150 tkm. Huoltokirjassa mainostetaan että sen öljynvaihtovälit on olleet aika pitkät alussa: 25 tkm -> 40 tkm -> 75tkm -> 107 tkm ja siitä eteenpäin on ihan normaalia kun vissiin on omistaja vaihtunut tjms.

Myyjä meinasi että huollot on tehty ajallaan mutta itse näin ei auto ihmisenä vähän epäilen että onko tuo nyt ihan normaalia... Kannattaako tuota välttää noitten perusteella vai huolehinko turhaan?
Kyllähän tuo myyjä paskaa puhuu. Skippaisin. Jos nyky Corollassakin on 15tkm vaihtoväli, en tiedä mitä noissa vanhemmissa, mutta ei takuulla pidempi.
 
Ajoja keskimäärin noin 10tkm/v. Eli öljyt ei ole vaihdeltu vähintään kerran vuodessa. Itte skippaisin sen
 
Onkos kellään kokemuksia GH-partsin tuotteista? Ovatko ihan ok vain enemmän sekundatuotteita? Strona główna - Auto GH

Sattui silmään, kun saisi foordiin eteen iskunvaimennusparit kaikkine hilppeineen about samaan hintaan kuin esim motonetistä vain yhdelle sivulle.
 
Näkeekö Copartin myymistä autoista mistään mihin hintaan auto meni? Olisi mielenkiintoista tietää mikä oli ex auton loppuhinta mutta en tunnut löytävänä historiatietoja mistään.
 
Miten auto luovutetaan Suomessa asuvalle ulkomaalaiselle, jos ei ole hetua? Trafi: "Luovutusilmoitukseen tarvitset ostajan henkilötunnuksen tai Y-tunnuksen."
 
Miten auto luovutetaan Suomessa asuvalle ulkomaalaiselle, jos ei ole hetua? Trafi: "Luovutusilmoitukseen tarvitset ostajan henkilötunnuksen tai Y-tunnuksen."
Joku 15v sitten myin auton puolalaiselle, mentiin suoraan katsastuskonttoriin tekemään paperit niin ei jäänyt mitään epäselvää. Taisi rahdata sen toyotan suoraan afrikkaan hyvällä voitolla.

Mut kai se edelleen toimii ilman hetua, papereihin/sähköiseen dokumenttiin osoitteet yms tiedot vaan. Tärkeintähän on että voit todistaa auton poistuneen omistuksestasi toiselle henkilölle.

Trafin sivuilta:
Jos uusi omistaja ei ole rekisteröinyt ajoneuvoa nimiinsä, etkä pysty selvittämään uuden omistajan nimi- ja osoitetietoja, voit ilmoittaa ajoneuvon luovutetuksi tuntemattomalle. Luovutuspäiväksi liikenneasioiden rekisteriin merkitään ilmoituksen saapumispäivä, ei todellista luovutuspäivää. Voit tehdä ilmoituksen sähköisesti Traficomin Oma asiointi -palvelussa tai täyttämällä lomakkeen ajoneuvon luovutuksesta tuntemattomalle ja toimittamalla sen rekisteröintejä tekevälle katsastustoimipaikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jarrurummuissa joku aikataulu milloin olisi hyvä huollattaa tai vaihtaa? Kyseessä hyundai i20 vuodelta -16 ja takajarruina jarrurummut. Käsittääkseni kyseiset jarrut ei koskaan huollettuja. Etujarruissa levyt ja palat vaihdettu parisen vuotta sitten. Katsastuksessa ei ole ollut tähän mennessä mitään huomautettavaa sen osalta
 
Onko jarrurummuissa joku aikataulu milloin olisi hyvä huollattaa tai vaihtaa? Kyseessä hyundai i20 vuodelta -16 ja takajarruina jarrurummut. Käsittääkseni kyseiset jarrut ei koskaan huollettuja. Etujarruissa levyt ja palat vaihdettu parisen vuotta sitten. Katsastuksessa ei ole ollut tähän mennessä mitään huomautettavaa sen osalta

En osaa sanoa onko mitään nyrkkisääntöä, mutta kannattaa ottaa auki aiemmin kuin myöhemmin. Kengät kuluttavat rumpuunnitselleen poteron ja kokemuksesta voin sanoa, että joskus on kiva irroittaa rumpua kun kengät asettuneet kunnolla poteroon. Ja riipouen ajotyylistä, saattaa myös kengät olla jo vaihtokunnossa.

Renkaanvaihdon yhteydessä levyjarrut on helppo tarkistaa, mutta rummut ovat työläämpiä. Jos rutiiniksi ottaa kerran kahdessa (?) vuodessa rummut auki, niin tuskin tulee ylläreitä.
 
En osaa sanoa onko mitään nyrkkisääntöä, mutta kannattaa ottaa auki aiemmin kuin myöhemmin. Kengät kuluttavat rumpuunnitselleen poteron ja kokemuksesta voin sanoa, että joskus on kiva irroittaa rumpua kun kengät asettuneet kunnolla poteroon. Ja riipouen ajotyylistä, saattaa myös kengät olla jo vaihtokunnossa.

Renkaanvaihdon yhteydessä levyjarrut on helppo tarkistaa, mutta rummut ovat työläämpiä. Jos rutiiniksi ottaa kerran kahdessa (?) vuodessa rummut auki, niin tuskin tulee ylläreitä.
Jos ei aja useampia kymmeniä tuhansia vuodessa niin riittää kun aukaisee tarkistukseen 1-2 vuoden välein.
 
Onko rumpujarrut yleisiä takana? Ajattelin että nuo olisivat vanhojen autojen varusteita. Luulisin yleisemmäksi, että varsinaiset jarrut takana olisi levyillä, mutta käsijarruna silti rumpu.
 
Onko rumpujarrut yleisiä takana? Ajattelin että nuo olisivat vanhojen autojen varusteita. Luulisin yleisemmäksi, että varsinaiset jarrut takana olisi levyillä, mutta käsijarruna silti rumpu.

Ainakin meidän Hyundai i20 vuodelta 2018, oli rumpujarrut takana. Uskoisin että noissa halvemmissa pikkuautoissa ovat edelleen aika paljon käytössä.
 
Onko rumpujarrut yleisiä takana? Ajattelin että nuo olisivat vanhojen autojen varusteita. Luulisin yleisemmäksi, että varsinaiset jarrut takana olisi levyillä, mutta käsijarruna silti rumpu.
Kuten mainittu niin sähköautoissa varsinkin ovat enemmistössä takajarruina, monissa halvemmanluokan autoissa on muutenkin rummut takana esim kia rio, picanto, toyotan aygo.

Itselle ei tule juuri nyt mitään merkkiä mieleen jossa olisi takana levyjarrut, mutta käsijarru olisi rummuilla. Monissa mitä jarruremppaa tehnyt niin käsijarrutkin käyttävät levyn paloja.
 
Itselle ei tule juuri nyt mitään merkkiä mieleen jossa olisi takana levyjarrut, mutta käsijarru olisi rummuilla. Monissa mitä jarruremppaa tehnyt niin käsijarrutkin käyttävät levyn paloja.
Taitaa olla nykyään jo vähenemään päin, mutta näin äkkiä ainakin Mersulla, Bemarilla, Volvolla, PSA:lla ja muistelen jossain japsissakin noihin törmänneeni. Mitsu?
 
Motarilla asfaltin päällystystyöt. Jäävätkö työporukka työpäivän päätteeksi lähistölle yöpymään vai ajellaanko kotiapäin?
 
Taitaa olla nykyään jo vähenemään päin, mutta näin äkkiä ainakin Mersulla, Bemarilla, Volvolla, PSA:lla ja muistelen jossain japsissakin noihin törmänneeni. Mitsu?

Psa:lla erillinen käsijarrurumpu taisi loppua kun siirryttiin 406 -> 407. Rakenteena yksinkertaisempi kun käsijarru käyttää levyä (jos takana levyt)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 594
Viestejä
4 876 826
Jäsenet
78 596
Uusin jäsen
tomppasson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom