Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos pitäisi lyhyesti kuvailla niin sanoisin että nuo on aivan helvetin hyvät kuulokket, mutta siinä on muutamia pikkuvikoja ja hintalaatusuhde on suhteellinen käsite tässä harrastuksessa joten jokaisen tulee itse päättää onko Arya hintansa arvoinen vai ei. Itse vaihdan nuo korvapehmusteet ja sen jälkeen tämä on oletettavasti oma lopullinen endgameni ellei tulevaisuudessa saada jollain uudella tekniikalla selvästi parempia kuulokkeita samassa hintaluokassa. En tule koskaan edes harkitsemaan noita useiden tonnien ja ylöspäin hintaisia kuulokkeita ellen satu rikastuman ja jos niin käy niin silloin käyn suoraan hakemassa HE1.Huhhuh, What a Wall of Text. Pitää Lukea oikein ajatuksella myöhemmin.
Nopeasri luettuna Hifiman Arya on OK, laatuhan näissä HIHImiehissä on kyllä, pitää vaan pitää kuin kukka kämmenellä ja pelätä perhosia.

Hinta/Laatusuhde on todellakin suhteellinen käsite tässä harrastuksessa. Vaan kun koittaa itse saada 3 eri Audiorataa edes säälliseen kuntoon (En tykkää vaihdella romuja ympäri kämppää jollei ole pakko.), niin pitää tehdä Kompromissejä, joten Satasen laitteet ja parin kympin välipiuhat piisaavat. Siis tällä hetkelläJos pitäisi lyhyesti kuvailla niin sanoisin että nuo on aivan helvetin hyvät kuulokket, mutta siinä on muutamia pikkuvikoja ja hintalaatusuhde on suhteellinen käsite tässä harrastuksessa joten jokaisen tulee itse päättää onko Arya hintansa arvoinen vai ei. Itse vaihdan nuo korvapehmusteet ja sen jälkeen tämä on oletettavasti oma lopullinen endgameni ellei tulevaisuudessa saada jollain uudella tekniikalla selvästi parempia kuulokkeita samassa hintaluokassa. En tule koskaan edes harkitsemaan noita useiden tonnien ja ylöspäin hintaisia kuulokkeita ellen satu rikastuman ja jos niin käy niin silloin käyn suoraan hakemassa HE1.![]()
Jos käyttelet kuulokkeita ahkeraan niin puristusvoima toivonmukaan laskee, Dekoni padit voivat lisätä käyttämukavuutta mutta joissain tapauksissa muuttavat ääntä huonommaksi kuin vakiopehmusteet.Jos pitäisi lyhyesti kuvailla niin sanoisin että nuo on aivan helvetin hyvät kuulokket, mutta siinä on muutamia pikkuvikoja ja hintalaatusuhde on suhteellinen käsite tässä harrastuksessa joten jokaisen tulee itse päättää onko Arya hintansa arvoinen vai ei. Itse vaihdan nuo korvapehmusteet ja sen jälkeen tämä on oletettavasti oma lopullinen endgameni ellei tulevaisuudessa saada jollain uudella tekniikalla selvästi parempia kuulokkeita samassa hintaluokassa. En tule koskaan edes harkitsemaan noita useiden tonnien ja ylöspäin hintaisia kuulokkeita ellen satu rikastuman ja jos niin käy niin silloin käyn suoraan hakemassa HE1.![]()
Laitoin laatikon kuulokkeiden väliin ja annoin olla siinä venyttämässä n. 4h ja nyt olen pari päivää käyttänyt ilman mitään kipua.Jos käyttelet kuulokkeita ahkeraan niin puristusvoima toivonmukaan laskee, Dekoni padit voivat lisätä käyttämukavuutta mutta joissain tapauksissa muuttavat ääntä huonommaksi kuin vakiopehmusteet.
Jonkun verran Aryat painaa omaankin leukaan vaikkei se mikään Ridge Forrester kokoinen ole, niin pitkät nuo kupit.
Olisi BeoPlay H95 651€ hintaan rde.fi:ssä,

Saksan Amazonista sai mustat jokunen päivä sitten 592€ hintaan, mutta oli loppu varastosta. Kerkesin tilauksen tehdä kuitenkin, mutta saa nähdä saavatko varastoon jossain vaiheessa.Vedätystä oli rde.fi:n hinta. ”Varasto loppu” ja ei-virheettömät olisi tarjolla. Ebayssä joku möisi 680€, mutta taustaselvityksen perusteella ei kannata.
B&O myy omassa verkkokaupassaan H95 mallia pari kertaa vuodessaa Grey Mist värissä uutiskirjeen tilaajille 539Eur. Viimeksi keväällä, seuraava kerta lienee BF:n tienoilla.Saksan Amazonista sai mustat jokunen päivä sitten 592€ hintaan, mutta oli loppu varastosta. Kerkesin tilauksen tehdä kuitenkin, mutta saa nähdä saavatko varastoon jossain vaiheessa.
Edit: 647 tällä hetkellä. https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0916JNV9T?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Tällä hetkellä ainoat langattomat kuulokkeet ovat Momentum 3 ja tekisi mieli johonkin päivittää. En tiedä tuoko Momentum 4 tuohon juurikaan eroa. Bowers & Wilkins julkaisee tässä syksymmällä PX8 mallin myös. PX7 Carbon malli ainakin oli todella huonon kuuloinen omaan makuun. PX7 S2 mallia paljon kehuttu, mutta ei kyllä sokkona enää uskalla ostaa.
Sitkee Sissi tämä on, eilen sikailtiin superliiman kanssaYes, vihdoin Sundaran "Vuohen Juusto nahkaiset" Muffit ovat Brainwavz:stä saapuneet, kun taas jaksoi Etä-Tullin kanssa kinastella.
Joopa joo, "Sheep Skin" lukee paketissa,mitähän sitten ovatkaan. Vaan jos ovat edes Sian nahkaa niin olen tyytyväinen.
Nyt liimauksessa. Katotaan Viikonloppuna mikä on tulos.
Ja olempa kyllä vetänyt kelpo Känni Lipat Kesäloman alussa, Toinen Muffi Paskana, toinen puoli kääntyy etelään ja toinen pohjoiseen ja ensimmäinen mitä tein niin testasin elementit. Niistä kuuluu ääntä, WTF??? Kyllä tämä väännetään ja käännetään kasaan, koska Metaalisanka, mutta
Ps. Kun tilasin, niin postikulut ilmaiset x €:n jälkeen, joten jos homma toimii, niin tavalliset Hybrid Muffit jää käyttämättä.

^eikös ns. pelikuulokkeet ole tuollaisia, tosin monissa sellaisissa ei ole BT vaan joku oma langaton siirtotie omalla donglella. Ei ole kokemusta niistä, mitä nyt jälkikasvulla on ja käsittääkseni tuollaisia ongelmia niissä ei ole.
niin, no varmasti olisi mahdollista, jos vain tekisivät... Mutta kaippa noidenkin pitää noudattaa standardeja sitten, luulisi meinaan että ammo 2022 olisi jo jkoka ainoat lärpäkkeet sellaiset ettei korvat vuoda verta kun kliksauttaa mikrofonia kuuntelevan softan päälle...Kyllä. Kahdensuuntainen audionsiirto hyvällä laadulla Bluetoothilla ei vain taida olla mahdollista. 2.4GHz taas moinen onnistuu.
Jos halvat on hakusessa niin itse koppasin viime keväänä Amazonin tarjouksesta Sennheiserin HD250BT:t salikuulokkeiksi. Nuo ovat muoviset ja vaikuttaa äkkiseltään aika rimpuloilta, mutta ovat kyllä kevyet ja kohtuu topakat kuitenkin päässä. Pääpannassa ei ole pehmusteita, joten jonkun kalloa saattavat painaa, mutta omassa kaalissa ei ole ongelmia ollut. Soundit ei nyt luonnollisesti ole mitään top tier -luokkaa, mutta mielestäni ihan miellyttävä äänimaailma, eikä basso korostu liikaa. Kupin reunaosa ei ole samanlainen mitä linkkaamissasi, mutta tuo kapea kuppi on mielestäni parempi kuin entisissä AKG Y50BT:ssä, jotka hiostivat paljon enemmän.Onko antaa vinkkejä kevyistä ja langattomista on ear-kuulokkeista? Ei Kosseja.
Aiemmat 7v (!) ajan palvelleet oli Sony SBH60 jotka oli yksi parhaimmista <30€ ostoksista ikinä.
Tarvitsisi olla:
- Langattomat
- On-ear
- Kuulokkeissa äänen voimakkuuden säädöt, +/-ja tauko/toisto
- Tässä millaiset Sonyt oli:
![]()
Hakusessa olisi muut kuin tuollaiset kupit:
![]()
Sony SBH60 – DataStoppiOnko antaa vinkkejä kevyistä ja langattomista on ear-kuulokkeista? Ei Kosseja.
Aiemmat 7v (!) ajan palvelleet oli Sony SBH60 jotka oli yksi parhaimmista <30€ ostoksista ikinä.
Tarvitsisi olla:
- Langattomat
- On-ear
![]()
![]()
eu.sennheiser-hearing.com
Kyllä mun kuulokkeissa (Steelseries Arctis Pro Wireless) on peli-/chattiäänet langattomasti ja sitten BT-yhteys erikseen ja toimivat yhtäaikaa. Eri asia on sitten , että onko se musankuuntelulaatu riittävä? Itse kun olen kuunnellut lähinnä podcasteja/äänikirjoja pelailun lomassa. Kyllä tuolla BT:llä musaakin kuuntelee, mutta ei ne nyt ole tietenkään lähelläkään kunnon hifiluureja jotka maksaa vaikkapa sen 500 eur.niin, no varmasti olisi mahdollista, jos vain tekisivät... Mutta kaippa noidenkin pitää noudattaa standardeja sitten, luulisi meinaan että ammo 2022 olisi jo jkoka ainoat lärpäkkeet sellaiset ettei korvat vuoda verta kun kliksauttaa mikrofonia kuuntelevan softan päälle...
Enemmän toivoisin pelkästään langattomia hifiluureja, joissa olisi mahdollisimman matala viive. Mikrofoniksi voi ostaa tuollaisien kylkeen esim. modmic wirelessin tai sitten käyttää pöytämikkiä. Kaippa tuo aptx low latency jo riittäisi, mutta yhdetkään edes näistä mainstream -luureistakaan ei tuota tue.Kyllä mun kuulokkeissa (Steelseries Arctis Pro Wireless) on peli-/chattiäänet langattomasti ja sitten BT-yhteys erikseen ja toimivat yhtäaikaa. Eri asia on sitten , että onko se musankuuntelulaatu riittävä? Itse kun olen kuunnellut lähinnä podcasteja/äänikirjoja pelailun lomassa. Kyllä tuolla BT:llä musaakin kuuntelee, mutta ei ne nyt ole tietenkään lähelläkään kunnon hifiluureja jotka maksaa vaikkapa sen 500 eur.
Olisi kyllä mukava, jos tulisi markkinoille oikeat hifiluurit jossa on mikki, langaton yhteys peleille ja vielä BT.
No varmasti ottaisin itsekin tuollaiset ensin. Mutta onko BT:n kautta mahdollista sellaisia tehdä? Ihan mielenkiinnosta, millaista bittivirtaa ja latenssia tuollainen aptx low latency tuottaa?Enemmän toivoisin pelkästään langattomia hifiluureja, joissa olisi mahdollisimman matala viive. Mikrofoniksi voi ostaa tuollaisien kylkeen esim. modmic wirelessin tai sitten käyttää pöytämikkiä. Kaippa tuo aptx low latency jo riittäisi, mutta yhdetkään edes näistä mainstream -luureistakaan ei tuota tue.
Ei taida BT taipua suoraan matalaan viiveeseen + samaan aikaan tasokkaaseen äänenlaatuun. Varmaan menisi johonkin 2.4/5ghz lähettimiin tuon virittelyt. Jos saisi tuota BT modea vaihdettua aptx ll ja jonkun laadukkaan codecin välillä niin sekin olisi eteenpäin.No varmasti ottaisin itsekin tuollaiset ensin. Mutta onko BT:n kautta mahdollista sellaisia tehdä? Ihan mielenkiinnosta, millaista bittivirtaa ja latenssia tuollainen aptx low latency tuottaa?
AKG Y400 https://www.amazon.com/SAMSUNG-Foldable-Wireless-Bluetooth-Headphones/dp/B08GKVVBRC tai aiempi Y500 hieman halvemmalla https://www.amazon.com/Y500-Foldable-Wireless-Bluetooth-Headphones/dp/B07G98GG51Onko antaa vinkkejä kevyistä ja langattomista on ear-kuulokkeista? Ei Kosseja.
Tarvitsisi olla:
- Langattomat
- On-ear
![]()
![]()
Pystytkö kuvailemaan empyreanin soundia, itseltäni empyrean sekä empyrean elite vielä koekuuntelematta.Koekuuntelujen ja odottelujen jälkeen on omat Focal Clear mg:t viimeinpöydällä. Kaupalle täytyy antaa kiitoksia, että antoivat omat kuulokkeensa lainaan melkein kahdeksi kuukaudeksi. Tyytyväinen saa olla, vaikka koekuunteluissa tuli ihastuttua Mezen Empyryrean ja Liric sankoihin.![]()
Tuli nyt sitten ostettua Audezen LCD-GX:ät pelaamista varten. Katsotaan onko parempi kuin normi hifikuulokeVerrataan STAX:iin ja Kennerton VALI:n joita käytän nyt pelailuun.
Jep se näissä viehätti vaikka ei tuo LCD-X 2021 mallikaan huono ollut.Ennen LCD-5:n ja MM-500:n julkaisua GX-malli taisi olla parhaiten tuunattu LCD-sarjalainen (ellei vuoden 2021 uudistukset olleet siihen nähden pieniä parannuksia), joten ei sillä pahasti pitäisi mennä metsään musiikkiakaan kuunnellessa.![]()
Minkä hintasia etit?Mikähän olis hyvä kuuloke etätöihin, töissä tapahtuvaan musan kuunteluun (musa lähinnä youtubesta) ja sit ihan perus kuulokkeiks koneelle? Valcot ostaisin muuten, mut äänenlaatu johdon kanssa ei ilmeisesti ole kovin hyvä. Vai pitäiskö sit ostaa bluetooth-dongle tähän pöytäkoneeseen ja Valcot?
Menin ostamaan jo noi Valcot ja donglen.Minkä hintasia etit?
Noista kahdesta teen tällä hetkellä vertailujuttua ZMF Atriumin ja Feliks Audio Euforian kuuntelun ohessa.No minä olen. Momentum 3 verrattuna vastamelu on selvästi parantunut, huomattavasti mukavammat päässä ja ihan naurettava 60h akkukesto.Onkos täällä kukaan ostanut uutta Sennheiser Momentum 4:ää?
No minä olen.
Napatkaas joku pois tää viimeinen kappale, sanoisin aika hyväksi tarjoukseksi tuotteen harvinaisuuden huomioiden:
![]()
Kuulokkeet | Hifi, Bluetooth, pelaaminen | Hifitalo
Monipuolinen valikoima kuulokkeita erilaisiin tarpeisiin! Nauti huippulaatuisesta äänentoistosta kotona, töissä ja lenkillä – tutustu Hifitalon laadukkaaseen kuulokevalikoimaan!www.hifitalo.fi

Kiitos. Pakkausteippi oli vähän liian tahmean oloista joten käytin maalarinteippiä, hyvin toimi!Asettele tuohon lommon päälle teippiä ja sitten nykäise suoraan ylös päin. Lommon pitäis oieta ja teipin irrota itsestään kun nykäiset. Tavallinen halpa pakkausteippi on mun mielestä paras. Ei tartu liian tiukasti eikä jätä tahmaa.
Kokonaan uudet, tosin ilman mitään varsinaisesti uutta. Kuulokkeista tulee täysin avoimet, pyöreän 100mm kupin sisällä elementti on 10° kulmassa suunnattuna keskelle. Laittelen CAD-kuvia jahka projekti etenee niin aukeaa vähän paremmin.Meinasitko muuten rakentaa kokonaan uudet kuulokkeet vai laittaa elementin valmiiseen koteloon?![]()
Uudet Momentum 4:t lähti palautukseen kun ei eronnut edellisistä juuri yhtään. Äänenlaatu on M3:ssa parempi.Kiitos kokemuksista!Nelosessa bassokorostus taitaa yltää pidemmälle keskitaajuuksien puolelle, joten basso ei varmastikaan tunnu yhtä tiukalta ja iskevältä kuin kolmosessa, vaan lopputulos on hieman pehmeämpi. Tuon voisin ainakin itse tulkita vähemmän hauskan kuuloiseksi, vaikka bassoa jopa enemmän määrällisesti olisikin.
Kolmosessa on itseasiassa vastamelu pois päältä vähemmän sekä bassoa että keskitaajuuksia. Siitä ei voida kuitenkaan päätellä, miltä Momentum 4 kuulostaisi ilman vastamelua. Mulla sattui olemaan Momentum 3:sta MiniDSP EARS:illa mitatut taajuusvasteet sekä vastamelun kanssa että ilman sitä:
![]()
Erikoinen valinta laittaa lisää bassoa ja pienentää diskanttia Momentum 4:ssa. Bassoa on jo oletuksena liikaa ja oma ratkaisu oli pudottaa bassoa se 2 desibeliä ja nostaa keskiääniä ja diskanttia noin desibelillä ja vastaavaa suositusta näytti muuallakin olevan.Äänenlaatu ei ainakaan ole parempi, hyvin kaikki äänet tulee esiin, mutta varsinkin matalasta päästä puuttuu jotain. Ei ole niin hauskan kuuloinen. Edellisessä mallissa en käyttänyt taajuuskorjainta, mutta tässä bassoa oon lisännyt pari desibeliä ja diskanttia vähentänyt pari desibeliä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.