Asus ROG Kithara // väsymätön hifikuuloke elämys saa ihokarvat nousemaan!
setuppini joka voi vaikuttaa mielipiteen ilmaisuuni.

Päivän testailun jälkeen päällimmäinen tunne on puhdas avoimuus. Avoin rakenne on minulle uusi tuttavuus, ja se tuo ääneen valtavasti ilmaa ja puhtautta – aivan eri tason kokemus kuin aiemmin. Nämä ovat selvästi laadukkaat hifikuulokeet, jotka eivät kaipaa taajuuskorjausta kaikki musiikista
Hell Let Loose -peliin toimii "Plug & Play" -periaatteella.
Testasin kuulokkeita:
- Bloodred Hourglass – Valkyrie: Kylmät väreet nousevat pintaan. Soittimet erottuvat upeasti ja meno on todella eloisaa.
- Lauri Tähkä – Aavikko: Ääni on niin puhdas, että tuntuu kuin bändi soittaisi keikkaa suoraan minulle.
- Anna Abreu Valheista kaunein : Toistuva basso ei yli ammu. Annan "s" ei satu korvaan. Olen herkkä korkeille äänille.
- Vertailuna: Kun kokeilin välissä vanhoja Arctis Nova pro -kuulokkeita, ne tuntuivat nuhasilta ja ontoilta tämän ilmavuuden jälkeen. Vaikka ei ole surkea kuuloke.
Vaikka ääni on priimaa, tuotekokemus jätti toivomisen varaa. 330 euron pelikuulokkeiden kohdalla oli suoranainen järkytys huomata, että jouduin lähtemään heti markettiin ostamaan USB-C-adapteria saadakseni laitteen kiinni PC-koneeseeni ja peliominaisuudet käyttöön.
toinen asia mun näytönohjain 9070 xt pitää hullua mekkalaa pelatessa selvästikin, jos säädetty aggressiivisesti. Näiden kuulokkeiden kanssa tuuletinasetukset on syytä pitää maltillisena. Suljetuilla kuulokkeilla en ole huomannut ongelmaa.
Kriittisesti tarkasteltuna tuote ei tunnu täysiveriseltä paketilta, jos ääntä ei saa riittävästi pakkauksen omilla välineillä. PC:n oman USB-väylän kautta volyymi jäi omaan makuuni liian alhaiseksi.
Tilanteen pelasti kaapista löytynyt
AudioQuest DragonFly Black -DAC. Se herätti kuulokkeet eloon ja toi tarvittavan potkun. En voi suositella näitä kuulokkeita ilman asiallista vahvistinta, sillä ero on valtava! Ihmettelen, miten moni arvostelija on jättänyt tämän huomiotta tai pienelle huomiolle. 330e ilman dac jää kyllä tuote melko aneemiseksi vaikkakin ääni on kyllä puhdas. dragonfly soittaa näitä tasolla 80% lujaa joten reserviä löytyy vielä lisääkin.
Jotta näistä saa kaiken irti, erillinen DAC ja mikrofoni ovat lähes välttämättömiä jos tavoite on ottaa tuotteesta kaikki irti. Toistaiseksi pelaan DragonFlyn kautta ja käytän toisen kuulokkeen mikkiä hyllyltä käsin – viritys on hieman kömpelö, mutta toimii. Tulevaisuuden ratkaisu olisi erillinen mikki. Siten asus rog usb johto jää varastoon käyttökelvottomana.
Lopulta aika näyttää: voittaako langallinen hifitasoinen ääni piuha helvetin vai langattoman vapauden ja helppouden? Jäävätkö nämä pysyvään käyttöön vai palaanko takaisin "riittävän hyvään" langattomaan maailmaan pelatessani.
Törkeän näköinen päässä. Tämä ei ole teams kuuloke.