The Oath
R&T-jäsen #240
Ovatko nuo mistään kotoisin? Eivät olisi ainakaan hinnalla pilattu.Edifier H180.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ovatko nuo mistään kotoisin? Eivät olisi ainakaan hinnalla pilattu.Edifier H180.
@iGmole
On kyllä harmillinen tuo johto jos on tuollainen tusinatekele. Vaihdettavuus on tosiaan aina plussa, mutta ilmeisesti hellävarainen käsittely on pakollista? Onko sinulla sattumoisin ollut kirkasta versiota, sillä Youtube videossa manattiin, että sen kaapeli värjääntyy nopeasti. Pitääkö tästäkin olla huolissaan?
Ääni on siis mielestäsi hyvä, muttet pidä siitä jos keskiäänet ovat korostuneet? Tuolla ylempänä kirjoitinkin että etsin keskiäänikorosteisia kuulokkeita, sillä nykyiset Momentumit ovat aivan liian korosteisia ihan yläpäästä ja hieman miedommin alapäästä. Keskialue jää taaemmas ja se on ikävää kun keskittyy kuuntelemaan jotain hienoa synamelodiaa. Olisiko tämän perusteella Shuret sopivat minulle?
Ovatko nuo mistään kotoisin? Eivät olisi ainakaan hinnalla pilattu.
Pitänee laittaa hankintaan.Ovat ihan pätevät alle 20€ hintaluokassa. Itsellä on siis noista mikrofonillinen malli H180P (tai P180). Sanoisin että hieman paremmat kuin Blox BE3:set, sillä Blox BE3 toistaa alataajuudet joissain kappaleissa hieman "oudosti" ja Edifier H180 toistaa ne paremmin. Soundstage myös hieman neutraalimpi ja ergonomialtaan ovat mukavammat korvissa.
Tuossa muutama arvostelu head-fi:ssä: Edifier Hi-Fi Stereo Headphone (H180 Black)
Nykyään kyllä kiinan earbudeista on niin paljon tarjontaa, että voi löytää vielä huomattavasti halvemmallakin mielekkäämpiä earbudeja.
Pitänee laittaa hankintaan.
Xiaomin Piston 3:t ovat muuten hyvät, mutta pitempään käytettynä eivät ole kovin mukavat. "In earit" kun menevät niin syvälle, että tekee lähes vaistomaisesti mieli ottaa nuo "ylimääräiset" pois korvista.Superluxin HD668B:t taas ovat paremmat, mutta eivät ole mukavat lasien kanssa, vaikka veluurityynytkin tuli vaihdettua niihin.
Jospa nuo Edifierit olisivat sopiva välimuoto.![]()
Osaisko porukka suositella nappikuulokkeita tämmösillä toiveilla:
-täysin langattomat (ei sitä niskapantaakaan)
-volumen säätö ja kappaleen vaihto mahdollisuus mekaanisesti (ei puheella kuten applen airpods)
-muutaman tunnin akun kesto riittää hyvin (treenaus)
-lataustelakka/matkakotelo ei pakollinen (näyttäs olevan nykyään kaikissa?)
Saakos noilla vaihdettua kappaletta seuraavaan ja säädettyä volumea?Earin M-1 langattomat in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun
Muistaakseni noiden hinta oli vielä vähän aikaa sitten 199 että hyvin on hinta tippunut.
Saakos noilla vaihdettua kappaletta seuraavaan ja säädettyä volumea?
Soundmagic PL30?Noniin meni taas toinen nappi xiaomi hybrideistä rikki. Tarkotus olisi ostaa tällä kertaa 50e hintaluokkaan sopivat nappikuulokkeet. Käytän salilla, vapaa-ajalla ja juostessa niitä joten olisi kiva että pysyisivät ainakin yhtä hyvin päässä kuin xiaomit. Ei korvien yli meneviä koska en tykkää. Äänenlaatu jos yltää xiaomin tasolle olen tyytyväinen. Mielellään volyymi ja pause nappulalla kun helppo käyttää juostessa.
Voin tilata mutta mielellään hakisin esim gigantti verkkokauppa koska lähellä niin takuuasiat hoituisi ongelmitta. Mihin tässä kannattaisi kääntyä? Menisikö esim sennheiserin cx 3.0 pahasti metsään.
En kyllä nyt iham kokonaan poissulje joten kiitos ehdotuksesta. Häiritseekö noi juostessa tms eli hankaako noi korvan yli menevät ollenkaan. Käyttänyt joskus 10v sitten semmosia ja silloin tuntu epämukavilta. Olin kyllä joku 10vSoundmagic PL30?
EDIT: Olikin ettei korvan yli menevät kelpaa...
Aika paljon nuo ylimenevät vähentää johdon hankausääniä, eli juoksemiseen/yms. olisi omiaa.En kyllä nyt iham kokonaan poissulje joten kiitos ehdotuksesta. Häiritseekö noi juostessa tms eli hankaako noi korvan yli menevät ollenkaan. Käyttänyt joskus 10v sitten semmosia ja silloin tuntu epämukavilta. Olin kyllä joku 10v![]()
Noihan näyttäisi oleva videoissa sillei että ei tarvisi olla edes korvan yli. Toisaalta mitäpä tuo haittaisi. Äänenlaadultaan varmaan hyvää tasoa nämä soundmagicit.Aika paljon nuo ylimenevät vähentää johdon hankausääniä, eli juoksemiseen/yms. olisi omiaa.
Moni noista erilaisista sporttinapeista onkin ylimeneviä malliltaan.
@Leitson
Jos olet muuten tykännyt Sennheisereistä, niin suosittelen jatkamaan samalla linjalla. Momentumit ovat mainiot napit, omistan sellaiset. Ääni on kirkkaan puoleinen, sanoisin V-muotoinen, jossa ala- ja ylä-päät ovat lievästi korostetut ja keskiäänet taaempana. Näiden kanssa ei voi kovin metsään mennä. Kestävät, tyylikkäät, hyvä suojakotelo, valtaosaa miellyttävä ääni ja 2 vuoden takuu.
Sennheiser Momentum M2IEg kuulokkeet - Kuulokkeet ja kaiuttimet
Osaisko joku suositella BT-kuulokkeita urheiluun? Hintaluokka ~50-100e
Tarkoituksena olisi kuunnella musaa lenkillä Gear Fit 2 Pron kanssa
Nykyiset napit puhelimen kanssa Sennheiser CX 3.00 ja oon ainakin näihin ollut ihan tyytyväinen
JBL REFLECT MINI BT URHEILUKUULOKKEET, PUNAISET
Tuollaiset ovat hulluilla päivillä "tarjouksessa". Onko kenellekään kokemusta äänenlaadusta. Itse en nyt mitään täydellistä hae mutta jos jonkun creative ep-630 tasolla olisi niin kelpaisi minulle. Sitten toinen kysymys jos joku omistaa tai muuten BT kuulokkeista kokemusta niin tuleeko ääni jäljessä. Itse katselen paljon striimejä ja youtubea niin ei olisi kivaa että video tulee "etuajassa".
Muuten houkuttelisi kun lenkillä oisi BT kuulokkeet kovat.
Itse en oikein osaa sanoa että mistä edes tykkään. Varmaan nuo ihan ok ovat. Jos ei perjantaihin mennessä tule kiinasta kuulokkeita niin voi olla että nää pitää ostaa tilalle. Alkaa tää kuukauden odottelu tuntumaan pitkältä jo.Mulla on tuollaiset. Tuohon hintaan ihan passelit. OK äänenlaatu, aika tasapainoinen, neutraali ääni. Jos tykkää korostuneesta bassosta, niin ei ole oikeat luurit. Itse olen vaihtanut silikonitulppien tilalle Complyn vaahtomuovitulpat, jotka toimii omasta mielestä paljon paremmin käytössä. On mulla joskus aikoinaan ollut EP 630, mutta en kyllä äänestä muista miten vertautuisi JBL:iin.
Verkkiksessä aika paljon asiakaskokemuksia: Arvostelut: JBL Reflect Mini BT ‐Bluetooth nappikuulokkeet urheiluun, musta
Itsellä tulossa kohta 30päivää. Voisi pikkuhiljaa tulla postiin. Vieläkin näkyy aliexpressissä että lähteny 18 pvä viime kuuta.Näistä oon tykännyt: Review: ROCK Zircon (RAU0501) - AudioBudget
Johdossa nappi jossa pause/play ja tuplaklikkaammalla seuraava kappale.
Itsellä tulossa kohta 30päivää. Voisi pikkuhiljaa tulla postiin. Vieläkin näkyy aliexpressissä että lähteny 18 pvä viime kuuta.
Jooo en ny muista mistä ostin tais olla ihan oma aliexpressin. Saaa nähdä kauannkestää kauan sulla kesti?Olin tilannut toisen parilta tältä, vaikka Rockilla näköjään on omakin kauppa aliexpressissä.
http://s.aliexpress.com/7jYZZ7Rj
Jooo en ny muista mistä ostin tais olla ihan oma aliexpressin. Saaa nähdä kauannkestää kauan sulla kesti?
@Leitson
Jos olet muuten tykännyt Sennheisereistä, niin suosittelen jatkamaan samalla linjalla. Momentumit ovat mainiot napit, omistan sellaiset. Ääni on kirkkaan puoleinen, sanoisin V-muotoinen, jossa ala- ja ylä-päät ovat lievästi korostetut ja keskiäänet taaempana. Näiden kanssa ei voi kovin metsään mennä. Kestävät, tyylikkäät, hyvä suojakotelo, valtaosaa miellyttävä ääni ja 2 vuoden takuu.
Sennheiser Momentum M2IEg kuulokkeet - Kuulokkeet ja kaiuttimet
Onkohan tietoa onko kuinka eroa äänellisesti noissa beryllium/hybrid (Urbanfun HiFi) malleissa. Ja onkohan tietoa miksi alin myyjä WOOEASY (AK Audio store) on bannatty Head-Fin sivustolla, eikö toimita oikeaa tavaraa vai mikä syy ... vai koskeeko vain sen omaa Yinyoo merkkiä.Täältä lähtee iso suositus Urbanfun Hifi Mark II-napeille. Aika mykistävän kuuloiset alle 18€ hintaansa nähden. Tasapainoinen ja neutraalihko soundi, ehkä pientä U-käyrää havaittavissa. Joissakin arvosteluissa näitä on sanottu kirkkaanpuoleisiksi ja bassottomiksi mutta itse en allekirjoita tuota. Onhan näissä suhteellisen kevyt basso mutta ei ne ainakaan omiin korviin liian ohuiltakaan kuulosta, basso on kyllä selkeästi esillä kun sitä tarvitaan. Ehkä hieman boomahtavan kuuloinen mutta kuitenkin sen verran nopea ja tarkka että tuskin riittää bassopäille. Joka tapauksessa tuolla hintalapulla nobrainerit.
Onkohan tietoa onko kuinka eroa äänellisesti noissa beryllium/hybrid (Urbanfun HiFi) malleissa. Ja onkohan tietoa miksi alin myyjä WOOEASY (AK Audio store) on bannatty Head-Fin sivustolla, eikö toimita oikeaa tavaraa vai mikä syy ... vai koskeeko vain sen omaa Yinyoo merkkiä.

Tuli piruuttaan ostettua TRN-V80:t, kun olin paristakin suunnasta kuullut niistä kehuja. Ennakko-odotukset oli aikalailla sitä mitä 20e kiinarihkamalta odottaisi, eli ei kovin mairittelevat. Yllätys olikin suuri kun otin iskin nuo korviin ja laitoin suosikkisoittolistan pyörimään. Äänenlaatu on todella timanttinen. Erottelukyky on hyvä, ja toistaa kunnialla niin matalat, keskitaajuudet kuin korkeatkin äänet. Bassopää aavistuksen turhan raskas omaan makuun, mutta taajuuskorjaimellahan tuo hoituu.
Itse nappien laatu on oikein hyvä, vaikuttavat kestäviltä ja tukevilta. Profiililtaan ovat suht matalat, ja istuvat ainakin allekirjoittaneen korvaan erinomaisesti. Mukaan tulee 3 paria sovitteita, ja noh, ne on kumitulppia siinä missä kaikissa muissakin napeissa, ei mitään erityistä moitittavaa muttei kehuttavaakaan. Napeissa on irrotettava 2-pin johto, mikä vaikuttaa vähän halvalta rimpulalta, mutta jää nähtäväksi kauanko kestää käytössä. Jos ei kestä, niin onpahan irrotettavaa mallia ja saa vaihdettua kunnollisen tilalle. Johdosta on valittavissa mikrofonillinen ja ilman mikrofonia oleva versio, joista itse otin mikillisen, missä on myös nappula jolla on play/stop/next-toiminnallisuus.
Nää on hintalaatusuhteeltaan 7/5 napit, en usko että parempaa tulee 20e hinnalla ikinä vastaan. TRN antaa näille 1 vuoden valmistajan takuun, ja eipä nuo yleensä tuon kummoisempia ole länkkärimerkeilläkään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.