Laadukkaat nappikuulokkeet?

@iGmole

On kyllä harmillinen tuo johto jos on tuollainen tusinatekele. Vaihdettavuus on tosiaan aina plussa, mutta ilmeisesti hellävarainen käsittely on pakollista? Onko sinulla sattumoisin ollut kirkasta versiota, sillä Youtube videossa manattiin, että sen kaapeli värjääntyy nopeasti. Pitääkö tästäkin olla huolissaan?

Ääni on siis mielestäsi hyvä, muttet pidä siitä jos keskiäänet ovat korostuneet? Tuolla ylempänä kirjoitinkin että etsin keskiäänikorosteisia kuulokkeita, sillä nykyiset Momentumit ovat aivan liian korosteisia ihan yläpäästä ja hieman miedommin alapäästä. Keskialue jää taaemmas ja se on ikävää kun keskittyy kuuntelemaan jotain hienoa synamelodiaa. Olisiko tämän perusteella Shuret sopivat minulle?

Kirkas/clear on mulla. Värjääntymisestä ei ole havaintoa, en koe sellaista ongelmaksi. Hellävarainen käsittely on selviö, mutta ei se korvan takaa kulkeva piuha koskaan säästy hieltä/rasvalta/mekaaniselta rasitukselta, ja ongelmat Shuren piuhojen kanssa ovat aika yleisiä. Takuuhan noissa tietenkin on, ja kiinapiuhat ovat halpoja ja toimivia.

Jos kerran etsit hyvää keskiäänitoistoa, Shuren kanssa et voi mennä pieleen, siinä nämä kyllä loistavat.

• Tykkää
Reactions: BOT
Ovatko nuo mistään kotoisin? Eivät olisi ainakaan hinnalla pilattu.

Ovat ihan pätevät alle 20€ hintaluokassa. Itsellä on siis noista mikrofonillinen malli H180P (tai P180). Sanoisin että hieman paremmat kuin Blox BE3:set, sillä Blox BE3 toistaa alataajuudet joissain kappaleissa hieman "oudosti" ja Edifier H180 toistaa ne paremmin. Soundstage myös hieman neutraalimpi ja ergonomialtaan ovat mukavammat korvissa.

Tuossa muutama arvostelu head-fi:ssä: Edifier Hi-Fi Stereo Headphone (H180 Black)

Nykyään kyllä kiinan earbudeista on niin paljon tarjontaa, että voi löytää vielä huomattavasti halvemmallakin mielekkäämpiä earbudeja.

Ovat ihan pätevät alle 20€ hintaluokassa. Itsellä on siis noista mikrofonillinen malli H180P (tai P180). Sanoisin että hieman paremmat kuin Blox BE3:set, sillä Blox BE3 toistaa alataajuudet joissain kappaleissa hieman "oudosti" ja Edifier H180 toistaa ne paremmin. Soundstage myös hieman neutraalimpi ja ergonomialtaan ovat mukavammat korvissa.

Tuossa muutama arvostelu head-fi:ssä: Edifier Hi-Fi Stereo Headphone (H180 Black)

Nykyään kyllä kiinan earbudeista on niin paljon tarjontaa, että voi löytää vielä huomattavasti halvemmallakin mielekkäämpiä earbudeja.
Pitänee laittaa hankintaan. :tup:

Xiaomin Piston 3:t ovat muuten hyvät, mutta pitempään käytettynä eivät ole kovin mukavat. "In earit" kun menevät niin syvälle, että tekee lähes vaistomaisesti mieli ottaa nuo "ylimääräiset" pois korvista. :D Superluxin HD668B:t taas ovat paremmat, mutta eivät ole mukavat lasien kanssa, vaikka veluurityynytkin tuli vaihdettua niihin.

Jospa nuo Edifierit olisivat sopiva välimuoto. :)

Pitänee laittaa hankintaan. :tup:

Xiaomin Piston 3:t ovat muuten hyvät, mutta pitempään käytettynä eivät ole kovin mukavat. "In earit" kun menevät niin syvälle, että tekee lähes vaistomaisesti mieli ottaa nuo "ylimääräiset" pois korvista. :D Superluxin HD668B:t taas ovat paremmat, mutta eivät ole mukavat lasien kanssa, vaikka veluurityynytkin tuli vaihdettua niihin.

Jospa nuo Edifierit olisivat sopiva välimuoto. :)

Jep, en myöskään in-ear mallisia pysty käyttämään. Kannattaa nyt muuten AliExpressistä katsella, siellä on alennukset menossa, jos siis kiinasta tilaaminen on ok.

Osaisko porukka suositella nappikuulokkeita tämmösillä toiveilla:

-täysin langattomat (ei sitä niskapantaakaan)
-volumen säätö ja kappaleen vaihto mahdollisuus mekaanisesti (ei puheella kuten applen airpods)
-muutaman tunnin akun kesto riittää hyvin (treenaus)
-lataustelakka/matkakotelo ei pakollinen (näyttäs olevan nykyään kaikissa?)

Osaisko porukka suositella nappikuulokkeita tämmösillä toiveilla:

-täysin langattomat (ei sitä niskapantaakaan)
-volumen säätö ja kappaleen vaihto mahdollisuus mekaanisesti (ei puheella kuten applen airpods)
-muutaman tunnin akun kesto riittää hyvin (treenaus)
-lataustelakka/matkakotelo ei pakollinen (näyttäs olevan nykyään kaikissa?)

Earin M-1 langattomat in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun

Muistaakseni noiden hinta oli vielä vähän aikaa sitten 199 että hyvin on hinta tippunut.

Saakos noilla vaihdettua kappaletta seuraavaan ja säädettyä volumea?

Itseasiassa, nyt kun aloin itsekin tarkemmin ko.kuulokkeiden sielunelämää tutkimaan, niin ne ovat melko "tyhmät", eli ei juurikaan mitään erikoistoimintoja sisällä.

Nyt ymmärrän tuon hinnanalennuksenkin paremmin. Äänenlaatua noissa on tosin kehuttu ja pientä kokoa. Itselläni tarve ei ole niinkään musiikin kuuntelussa joten siksi näitä itselleni katselin.

Nappikuulokkeiden osto oli tänään edessä. En ole niinkään mikään hifistelijä musiikin suhteen tai harrastelija joten Prisman reissulta lähti matkaan JBL T110 malliset nappikuulokkeet. Toistaiseksi musiikki kuuluu hyvin läpi joten tyytyväinen täytyy olla!

Mukaan sai vielä 2v takuun :tup:

Noniin meni taas toinen nappi xiaomi hybrideistä rikki. Tarkotus olisi ostaa tällä kertaa 50e hintaluokkaan sopivat nappikuulokkeet. Käytän salilla, vapaa-ajalla ja juostessa niitä joten olisi kiva että pysyisivät ainakin yhtä hyvin päässä kuin xiaomit. Ei korvien yli meneviä koska en tykkää. Äänenlaatu jos yltää xiaomin tasolle olen tyytyväinen. Mielellään volyymi ja pause nappulalla kun helppo käyttää juostessa.

Voin tilata mutta mielellään hakisin esim gigantti verkkokauppa koska lähellä niin takuuasiat hoituisi ongelmitta. Mihin tässä kannattaisi kääntyä? Menisikö esim sennheiserin cx 3.0 pahasti metsään.

Noniin meni taas toinen nappi xiaomi hybrideistä rikki. Tarkotus olisi ostaa tällä kertaa 50e hintaluokkaan sopivat nappikuulokkeet. Käytän salilla, vapaa-ajalla ja juostessa niitä joten olisi kiva että pysyisivät ainakin yhtä hyvin päässä kuin xiaomit. Ei korvien yli meneviä koska en tykkää. Äänenlaatu jos yltää xiaomin tasolle olen tyytyväinen. Mielellään volyymi ja pause nappulalla kun helppo käyttää juostessa.

Voin tilata mutta mielellään hakisin esim gigantti verkkokauppa koska lähellä niin takuuasiat hoituisi ongelmitta. Mihin tässä kannattaisi kääntyä? Menisikö esim sennheiserin cx 3.0 pahasti metsään.
Soundmagic PL30?
EDIT: Olikin ettei korvan yli menevät kelpaa...

En kyllä nyt iham kokonaan poissulje joten kiitos ehdotuksesta. Häiritseekö noi juostessa tms eli hankaako noi korvan yli menevät ollenkaan. Käyttänyt joskus 10v sitten semmosia ja silloin tuntu epämukavilta. Olin kyllä joku 10v:p
Aika paljon nuo ylimenevät vähentää johdon hankausääniä, eli juoksemiseen/yms. olisi omiaa.
Moni noista erilaisista sporttinapeista onkin ylimeneviä malliltaan.

Aika paljon nuo ylimenevät vähentää johdon hankausääniä, eli juoksemiseen/yms. olisi omiaa.
Moni noista erilaisista sporttinapeista onkin ylimeneviä malliltaan.
Noihan näyttäisi oleva videoissa sillei että ei tarvisi olla edes korvan yli. Toisaalta mitäpä tuo haittaisi. Äänenlaadultaan varmaan hyvää tasoa nämä soundmagicit.

Vinkki hankausäänien todella tehokkaaseen eliminointiin: vedonpoisto mahdollisimman lähelle korvaa, esim. paidan kaulukseen klipsillä.

Pitääpä varmaan tilata nuo ylläolevat napit sitten. Toivottavasti ovat hyvät. Kauan muuten yleensä kestää inearilla toimittaminen Helsingin alueelle.

Yincrow X6 -earbudit saapuivat ja ai että on mahtavan kuuloiset. Näissä oikeasti on sub-bassoa, joka on monissa earbudeissa melko kadoksissa johtuen rakenteesta. Keskialue on hyvin kuultavissa, vokaalit kuulostavat neutraaleilta eikä basso vuoda keskialueelle. Yläalue ei kuulosta missään kappaleessa sibilantilta. Soundstage ei ole liian laaja, mikä on hyvä asia esim. pop, rock ja edm musiikkityyleissä. Nämä ovat äänenlaadullisesti samat kuulokkeet kuin Vido earbudit, mutta paremmalla rakenteella.

Head-fi:ssä asiallinen arvostelu BloodyPenguin:lta: Yincrow X6 (näistä on myös mikrofonillinen-malli, toisin kuin arvostelussa sanotaan).

Viimeksi muokattu:
Itsellä kävi niin että Meizu ep-51 hajosi reilun 2 kk jälkeen. ensin palo sininen merkkiled kokoajan ja ei reagoinut off-napin painallukseen muuten kuin piippailemalla. Odotin sitten että akku loppuisi kokonaan, jonka jälkeen laitoin lataukseen. Latauksessa punainen led vilkkui himmeästi kokoajan, eikä muuta reagointia mihinkään, vaikka latauksessa useamman tunnin. Nyt sitten laitoin 1more iBfree:t tilaukseen juoksukuulokkeiksi. Ainakin netissä ovat kehuneet paljon nuita, sekä muita 1moren tekemiä kuulokkeita (Xiaomin pistonit muummoassa).

Jo vuosia palvelleet Sennheiser CX 400 II:set kaipaisivat seuraajaa. Huomaan selvästi kasvaneeni ulos bassosta ja siinä nuo Senkut olivat kyllä voitokkaat. Hinta niille taisi olla jossain 40-70e maastossa. Mitäpä suosittelisitte samaan hintaluokkaan?

- Puhdasta, tasapainoista ääntä
- Ei kuitenkaan liikaa kirkkautta
- Ei voimallista bassoa muttei myös olematontakaan
- Vähintään kohtuullinen eristys (Senkuissa kivat tulpat)
- Äänenvoimakkuuden säätö
- Android yhteensopivuus

Laitteena Galaxy S8. Hintahaitarin alapäässä SoundMAGIC E10, musta-asemetalli + Fantabulous [SM-E10-BLK] - €42.95 : inEar.fi, kuulokekauppa - se kiva ja kotimainen ovat tutkan alla. Muita?

@Leitson

Jos olet muuten tykännyt Sennheisereistä, niin suosittelen jatkamaan samalla linjalla. Momentumit ovat mainiot napit, omistan sellaiset. Ääni on kirkkaan puoleinen, sanoisin V-muotoinen, jossa ala- ja ylä-päät ovat lievästi korostetut ja keskiäänet taaempana. Näiden kanssa ei voi kovin metsään mennä. Kestävät, tyylikkäät, hyvä suojakotelo, valtaosaa miellyttävä ääni ja 2 vuoden takuu.

Sennheiser Momentum M2IEg kuulokkeet - Kuulokkeet ja kaiuttimet

Täytyy koittaa tutustua ja lukea parit revikat. Näillä siis ei hajota päätään basson jytkeeseen? Tuntuu, että jumputuksen sieto on nykyään mulla aika vähäistä. Ja vähän epäilyttää kuinka samankaltaisen kokemus on jos pysyn saman merkin parissa.

Osaisko joku suositella BT-kuulokkeita urheiluun? Hintaluokka ~50-100e

Tarkoituksena olisi kuunnella musaa lenkillä Gear Fit 2 Pron kanssa

Nykyiset napit puhelimen kanssa Sennheiser CX 3.00 ja oon ainakin näihin ollut ihan tyytyväinen

Osaisko joku suositella BT-kuulokkeita urheiluun? Hintaluokka ~50-100e

Tarkoituksena olisi kuunnella musaa lenkillä Gear Fit 2 Pron kanssa

Nykyiset napit puhelimen kanssa Sennheiser CX 3.00 ja oon ainakin näihin ollut ihan tyytyväinen

Reilun kuukauden olleet käytössä NuForce Be Sport3 kuulokkeet:
Optoma NuForce BE Sport3 review | TechRadar

Saksasta tilailin ~70e posteineen.
Olen ollut tyytyväinen tähän asti ainakin.

Onko nappikuulokkeista korvaamaan isompia kuulokkeita tietokone käytössä? Sitä varten mietin koska putket pitää kämpässä ääntä eikä oikein suljetutkaan kuulokkeet riitä sitä poistamaan. Aktiivi vaimennettuja taas ei ole kiva käyttää pitkiä aikoja. Kuulokkeita tulisi käytettyä päivittäin tietokoneella useita tunteja. Suljettujen vaihtoehto on tällä hetkellä: Audio-Technica ATH-M50X Noiden pitäisi olla kaikista eniten ääntä eristävät suljetut kuulokkeet mitä markkinoilta löytyy. Daccina toimii Maverick Audio Tubemagic D1 Plus Edition

Vaikkei olisi niin olen silti päivittämässä nykyisiä kuulokkeita kun tulee niin paljon musiikkia kuunneltua. Soitin jonka kanssa käytän alla olevia kuulokkeita mitä olisin päivittämässä: Sony Walkman NW-A35 ‐16 Gt MP3-soitin, musta 229,90 €

Skullcandy Method Wireless (Pysyy todella hyvin korvissa mutta äänensäätö on ärsyttävä kun se on joko liian kovalla tai liian hiljaisella. Virta päälle ja pois ääni on myös ihan hervottoman kova.) Näitä käytän lenkillä, siivotessa, yms.

Beyerdynamic Byron (Näissä on ärsyttävä äänensäätö painike johdossa mikä vetää kuulokkeen korvasta herkästi ja istuvuus ei muutenkaan paras mahdollinen ole kun on nähnyt miten hyvät voisi olla kuten noissa Skullcandyissä.) Näitä käytän vain aamuisin ja iltaisin kun kuuntelen musiikkia sängyssä.

Mitkähän ostaisin noiden tilalle? Äänenlaadun lisäksi istuvuus olisi todella tärkeä asia. Tarkkaa budjettia ei ole vaan parasta hinta/laatusuhdetta omaavaa settiä etsitään mutta varmaan jossain 100-200€ budjetissa per pari olisi tavoite pysyä.

JBL REFLECT MINI BT URHEILUKUULOKKEET, PUNAISET

Tuollaiset ovat hulluilla päivillä "tarjouksessa". Onko kenellekään kokemusta äänenlaadusta. Itse en nyt mitään täydellistä hae mutta jos jonkun creative ep-630 tasolla olisi niin kelpaisi minulle. Sitten toinen kysymys jos joku omistaa tai muuten BT kuulokkeista kokemusta niin tuleeko ääni jäljessä. Itse katselen paljon striimejä ja youtubea niin ei olisi kivaa että video tulee "etuajassa".

Muuten houkuttelisi kun lenkillä oisi BT kuulokkeet kovat.

JBL REFLECT MINI BT URHEILUKUULOKKEET, PUNAISET

Tuollaiset ovat hulluilla päivillä "tarjouksessa". Onko kenellekään kokemusta äänenlaadusta. Itse en nyt mitään täydellistä hae mutta jos jonkun creative ep-630 tasolla olisi niin kelpaisi minulle. Sitten toinen kysymys jos joku omistaa tai muuten BT kuulokkeista kokemusta niin tuleeko ääni jäljessä. Itse katselen paljon striimejä ja youtubea niin ei olisi kivaa että video tulee "etuajassa".

Muuten houkuttelisi kun lenkillä oisi BT kuulokkeet kovat.

Mulla on tuollaiset. Tuohon hintaan ihan passelit. OK äänenlaatu, aika tasapainoinen, neutraali ääni. Jos tykkää korostuneesta bassosta, niin ei ole oikeat luurit. Itse olen vaihtanut silikonitulppien tilalle Complyn vaahtomuovitulpat, jotka toimii omasta mielestä paljon paremmin käytössä. On mulla joskus aikoinaan ollut EP 630, mutta en kyllä äänestä muista miten vertautuisi JBL:iin.

Verkkiksessä aika paljon asiakaskokemuksia: Arvostelut: JBL Reflect Mini BT ‐Bluetooth nappikuulokkeet urheiluun, musta

Mulla on tuollaiset. Tuohon hintaan ihan passelit. OK äänenlaatu, aika tasapainoinen, neutraali ääni. Jos tykkää korostuneesta bassosta, niin ei ole oikeat luurit. Itse olen vaihtanut silikonitulppien tilalle Complyn vaahtomuovitulpat, jotka toimii omasta mielestä paljon paremmin käytössä. On mulla joskus aikoinaan ollut EP 630, mutta en kyllä äänestä muista miten vertautuisi JBL:iin.

Verkkiksessä aika paljon asiakaskokemuksia: Arvostelut: JBL Reflect Mini BT ‐Bluetooth nappikuulokkeet urheiluun, musta
Itse en oikein osaa sanoa että mistä edes tykkään. Varmaan nuo ihan ok ovat. Jos ei perjantaihin mennessä tule kiinasta kuulokkeita niin voi olla että nää pitää ostaa tilalle. Alkaa tää kuukauden odottelu tuntumaan pitkältä jo.

Täältä lähtee iso suositus Urbanfun Hifi Mark II-napeille. Aika mykistävän kuuloiset alle 18€ hintaansa nähden. Tasapainoinen ja neutraalihko soundi, ehkä pientä U-käyrää havaittavissa. Joissakin arvosteluissa näitä on sanottu kirkkaanpuoleisiksi ja bassottomiksi mutta itse en allekirjoita tuota. Onhan näissä suhteellisen kevyt basso mutta ei ne ainakaan omiin korviin liian ohuiltakaan kuulosta, basso on kyllä selkeästi esillä kun sitä tarvitaan. Ehkä hieman boomahtavan kuuloinen mutta kuitenkin sen verran nopea ja tarkka että tuskin riittää bassopäille. Joka tapauksessa tuolla hintalapulla nobrainerit.

1MORE Triple Driver kuulokkeet lähtee takaisin amazoniin kun kaapeli on tullut punotun kaapelin välistä ulos. Saan rahat takaisin niin ajattelin tilata jotkin vielä paremmat. Mitähän porukka täällä suosittelisi?

@Leitson

Jos olet muuten tykännyt Sennheisereistä, niin suosittelen jatkamaan samalla linjalla. Momentumit ovat mainiot napit, omistan sellaiset. Ääni on kirkkaan puoleinen, sanoisin V-muotoinen, jossa ala- ja ylä-päät ovat lievästi korostetut ja keskiäänet taaempana. Näiden kanssa ei voi kovin metsään mennä. Kestävät, tyylikkäät, hyvä suojakotelo, valtaosaa miellyttävä ääni ja 2 vuoden takuu.

Sennheiser Momentum M2IEg kuulokkeet - Kuulokkeet ja kaiuttimet

Mulla on nämä samat, hintaansa nähden todella asialliset kuulokkeet.

• Tykkää
Reactions: BOT
Youtubessa ollut uudemmista Bluedioista sen verran hurjaa juttua että en ehkä uskaltaisi enää käyttää rahojani firman tuotteisiin. :vihellys: (Toki nuo ovat vain 10€)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ovatko Xiaomin Air Dotsit jo myynnissä jossain virallisessa kauppapaikassa? Alista löytyy, mutta epäilen vähintään puolet olevan kusetuksia.

On muuten vähintäänkin erikoinen tuo 1more triple driverin soundi. Frekvenssikäyrähän näyttää iem-tasolle hyvältä (pl tuo treblen armoton droppi), mutta en tajua miten tukkoinen voi siitäkään huolimatta soundi olla. Viper4Androidista ei valmista ddc-profiilia löydy niin suoraa pikakorjaustakaan ei löydy ja eq peilikuvana oli teoriassa hyvä, mutta käytännössä paska ratkaisu.

Jostain jos löydätte Brainwavzin b2-nappien äänenlaadun yhdistettynä parempaan fyysiseen laatuun, niin semmoiset kelpaisi. Toinen pari menossa noita beekakkosia eikä taida enää mistään saada lisää ja tietää ettei vuotta kauempaa johto noissa taaskaan kestä.

Täältä lähtee iso suositus Urbanfun Hifi Mark II-napeille. Aika mykistävän kuuloiset alle 18€ hintaansa nähden. Tasapainoinen ja neutraalihko soundi, ehkä pientä U-käyrää havaittavissa. Joissakin arvosteluissa näitä on sanottu kirkkaanpuoleisiksi ja bassottomiksi mutta itse en allekirjoita tuota. Onhan näissä suhteellisen kevyt basso mutta ei ne ainakaan omiin korviin liian ohuiltakaan kuulosta, basso on kyllä selkeästi esillä kun sitä tarvitaan. Ehkä hieman boomahtavan kuuloinen mutta kuitenkin sen verran nopea ja tarkka että tuskin riittää bassopäille. Joka tapauksessa tuolla hintalapulla nobrainerit.
Onkohan tietoa onko kuinka eroa äänellisesti noissa beryllium/hybrid (Urbanfun HiFi) malleissa. Ja onkohan tietoa miksi alin myyjä WOOEASY (AK Audio store) on bannatty Head-Fin sivustolla, eikö toimita oikeaa tavaraa vai mikä syy ... vai koskeeko vain sen omaa Yinyoo merkkiä.

Voitteko suositella täysin langattomia BT-korvanappeja korvaamaan Bosen SoundSportit? Noiden suurin ongelma on se, ettei ne suodata taustameteliä millään tavalla. En välttämättä vaadi uusilta kuulokkeilta aktiivista taustamelunpoistoa, vaan sekin riittäisi että ne ovat muotoilultaan sellaiset että tukkivat korvakäytävän riittävän hyvin (tämä ei suju SoundSportilta alkuunkaan).
Muuten Sonyn WF-1000X olisi hyvä nykyisellä 99eur tarjoushinnallaan, mutta niiden akkukesto on todettu arvosteluissa tosi huonoksi, jopa alle 3 tunnin mittaiseksi.

Mitä merkkiä ja mallia pitäisi lähteä katselemaan?

Onkohan tietoa onko kuinka eroa äänellisesti noissa beryllium/hybrid (Urbanfun HiFi) malleissa. Ja onkohan tietoa miksi alin myyjä WOOEASY (AK Audio store) on bannatty Head-Fin sivustolla, eikö toimita oikeaa tavaraa vai mikä syy ... vai koskeeko vain sen omaa Yinyoo merkkiä.

Jaa-a, en ole varma. Tuskin driverin materiaalilla on kovinkaan suurta vaikutusta ääneen (voin olla toki väärässäkin). Kumpaakin versiota on kehuttu.

Edelliset superlaadun bt ihmekuullokkeet (34€) hajosivat lopullisesti ja eilen lähti laatua tilaukseen sekä kiinasta että amazonista. Kiinasta on odotettavissa 10€:n varsinaiset audiophilenapit: ROCK Bluetooth Earphones In Ear Magnetic Neckband Headphone Sweat Waterproof For Running Budget Wireless Sleep Headsets-in Bluetooth Earphones & Headphones from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

...ja amazonista peräti tuplasti kalliimmat 20€:n cyber monday löydöt https://www.amazon.de/Mpow-Bluetooth-Wasserdicht-Sportkopfhörer-Cancelling-Blau-Grau/dp/B07FNZ3Y41

Kyllä kohta kelpaa. Edelliset oli muuten Meizu ep52 nimiset ja niissä oli koko vuoden kestäneen yhteiselon jotain vikaa. Akku ei esim. toiminut alle -5c kelissä kun vartin ja yhteys pätki jos puhelimen erehtyi laittamaan takin taskuista housujen taskuun. En ole edes kovin pitkä. Se tuli kuitenkin lähes applemaisen hienossa boxissa ja jossain kumisessa säilytyslompakossa joka näytti ensisilmäyksellä joltain k-18 härpäkkeeltä.

No nyt on molemmat olleet jo hetken käytössä. Hyvin subjektiivinen minirapo:

Mpow Flame (20€ Amazon)
+ Äänenlaatu hintaisekseen tosi hyvä (aika bassovoittoinen, mutta sopii itelle)
+ Kohtuu laadukkaan kestävän tuntuiset
- Kaikki muu (napit sijoiteltu hassusti ja vahinkopuheluitakin on tullut biisiä vaihtaessa, sangat painaa mun silmälasien kanssa ikävästi ja lisäksi niissä vilkkuu jatkuvasti joku sininen ledi joka heijastaa silmälaseista suoraan näköön, kamalat päässä pipon kanssa, hankalahko asetella päähän jos on lasit ja/tai väärän mallinen päähine...)

Näitten käyttö tulee jäämään mulla aika vähäiseksi. Käsittämättömän hyvät arvostelut amazonissa. Tiesin että nämä on "bulkyt" ja että niissä on toi sanka. Liekö ollut erilainen sanka-silmälasiyhdistelmä joskus muinoin jossakin kuulokkeissani kun en muista sen häirinneen ikinä. Miksi näihin pitää änkeä noita vilkkuvia valoja? Varsinkin pimeässä tosi rasittavaa. Yritä vaikka kuunnella musaa pimeässä huoneessa ja olo on kuin diskossa. Mielikuvitustyttöystävän mielenrauhan takia tulikin vedettyä ledit kynsilakalla piiloon :sori:

Rock space bluetooth earphone (10€ Aliexpress)
+ Hyvät päässä
+ Näyttää akun tilan puhelimessa
- Kaikki muu (bassoa ei oikeastaan "yhtään", magneetit kiva olemassa, mutta eivät katkaise soittoa, se riivatun lailla vilkkuva valo, vain ne mainoskuvissa esiintyvät vaihto-budit ovat "nipsullisia" -muut koot ilman, halvan ja helposti hajoavan tuntuiset).

Ei näitäkään kyllä mielellään käytä vaikka fyysistä kipua ei tunnukaan. Nämä nyt saa ainakin helposti korvasta pois ja takasin jos vaikka joku fitness-babe tuppautuu lenkkipolulla vonkaamaan... Näilläkin aliexpressissä hyvät arvostelut, mutta alin arvostelut ei nyt yleensäkään ole kuin suuntaa antavia. Nämä päässä kulkiessa tuntee ittensä taas joulukuuseksi osaksi thai-hieronnan ikkunarekvisiittaa. Onneksi ledi on kuitenkin lähempänä kaulaa niin se ei vituta ihan niin suunnattomasti. Jos äänenlaatu on toissijainen asia, eikä kuulokkeitten tarvitse muutenkaan näyttää kovin hyviltä, niin näitä voi suositella lämpimästi :tup:

...uskon silti vahvasti että halvallakin saa riittävän hyvää jos vain se oikea osuu kohdalle. Näidenkin vekottimien hyvät puolet yhdistämällä olisi kasassa ollut ihan kelvolliset kuulokkeet. Taidankin seuraavaksi kokeilla jotain noista Mpow:n sangattomista malleista.

Viimeksi muokattu:
Laitoin tän tuonne laadukkaat kuulokkeet-ketkuun, kun ei ollut tämä edes osunut aiemmin silmiin, mutta tässäpä tännekin.

Tuli piruuttaan ostettua TRN-V80:t, kun olin paristakin suunnasta kuullut niistä kehuja. Ennakko-odotukset oli aikalailla sitä mitä 20e kiinarihkamalta odottaisi, eli ei kovin mairittelevat. Yllätys olikin suuri kun otin iskin nuo korviin ja laitoin suosikkisoittolistan pyörimään. Äänenlaatu on todella timanttinen. Erottelukyky on hyvä, ja toistaa kunnialla niin matalat, keskitaajuudet kuin korkeatkin äänet. Bassopää aavistuksen turhan raskas omaan makuun, mutta taajuuskorjaimellahan tuo hoituu.

Itse nappien laatu on oikein hyvä, vaikuttavat kestäviltä ja tukevilta. Profiililtaan ovat suht matalat, ja istuvat ainakin allekirjoittaneen korvaan erinomaisesti. Mukaan tulee 3 paria sovitteita, ja noh, ne on kumitulppia siinä missä kaikissa muissakin napeissa, ei mitään erityistä moitittavaa muttei kehuttavaakaan. Napeissa on irrotettava 2-pin johto, mikä vaikuttaa vähän halvalta rimpulalta, mutta jää nähtäväksi kauanko kestää käytössä. Jos ei kestä, niin onpahan irrotettavaa mallia ja saa vaihdettua kunnollisen tilalle. Johdosta on valittavissa mikrofonillinen ja ilman mikrofonia oleva versio, joista itse otin mikillisen, missä on myös nappula jolla on play/stop/next-toiminnallisuus.

Nää on hintalaatusuhteeltaan 7/5 napit, en usko että parempaa tulee 20e hinnalla ikinä vastaan. TRN antaa näille 1 vuoden valmistajan takuun, ja eipä nuo yleensä tuon kummoisempia ole länkkärimerkeilläkään.

Ostin kolmisen kk sitten nuforce edc3 napit massdropista. Hävitin sitten oikean kuulokkeen. Onkohan mitään mistä voisi hankkia varakappaleen. Ei hotsittaisi heittää senntakia roskiin...

Statistiikka

Viestiketjuista
297 333
Jäsenet
81 284
Uusin jäsen
Valtteri Törmälehto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom