LGA775 Chipsetit ja Radeon HD6000-sarja yhteensopivuus

Terve,
Mä olen tässä nyt jo jonkin aikaa yrittänyt väsätä yhtä retrokoneprojektia, ideana oli että LGA775 Emolevy, Core2Duo taikka Quad ja sit joku aikakauteen sopiva Radeon.

Alkuun mulla oli täältä ostettu ASUS P5E-VM SE Emolevy intelin G35 Chipsetillä, ja ATI Radeon 4870 ja Nvidian 8800GT joilla sainkin koneen alustavasti toimintaan. Sitten 4870 hajos ja vaihdoin tilalle AMD Radeon HD6870:n. Tän näyttiksen kanssa kone jää Virtaluuppiin eikä edes POSTaa, Rupesin sit lukemaan jostain että Vanhat LGA775 Emolevyt on silloin tällöin nirsoja joidenkien Radeoneiden suhteen.

No mulla tuli vastaan uudempi emolevy jonka sit ostin: AsRock G41MH/USB3 2.0
Ajattelin että uudempi emolevy vois toimia pikkasen paremmin tän näyttiksen kanssa, eipä toimi.

Elikkä kaikki osat mitkä tähän keissiin liittyy.
Mobot:
- ASUS P5E-VM SE (DDR2)
- AsRock G41MH/USB3 2.0 (DDR3)
Prossut:
- Intel Core 2 Duo E7500
- Intel Core 2 Duo E6400 (Toisella paikkakunnalla tällä hetkellä)
Näyttis:
- AMD Radeon HD 6870 1GB
RAM:
- Satunnainen läjä DDR2 ja DDR3 Tikkuja.

Kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaihtoehdot alkaa olla käyty:
- Virtaongelma tää ei ole, tossa on 500W virtalähde joka on pari vuotta vanha ja hyvin vähän käytetty.
- Emolevy toimii uudempien ja virtaa vievempien näyttisten kanssa, sillä GTX 980 (toisesta projektikoneesta) antoi ton koneen postata ja pääsin Biosiin muuttamaan asetuksia ja kone boottas Linuxiin.
- Radeon HD6870 toimii muissa koneissani ja se ei ole rikki. Siinäkin on kokeiltu flashata bios jos vaikka lähtis toimimaan. (En ole vielä kaikkia käynyt läpi, eikä mulla ole energiaa tehdä sitä)
- Muutamalla eri prosessorilla olen kokeillut, siinä ei ole vikaa.
- Rameja on vaihdeltu tonne jos lähtis sillä, kaikki mahdolliset kahden ja yhden tikun setit niistä mitä löytyy on käyty jo läpi

Onko kellään osaavammalla tietoa mikä tämän vois aiheuttaa, tai miten tän vois saada toimimaan?
Toki helpommaksi tulisi ostaa uusi näyttis ja vetää sillä mutta sit mulla ois tää näyttis turhanpanttina.

(Alla oleva kuva ei liity aiheeseen muuten kuin että se on artistinen kuvaus meikäläisestä atm)

1767272045846.png

Statistiikka

Viestiketjuista
296 454
Jäsenet
81 133
Uusin jäsen
janleh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom