Libreoffice calc käytössä ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Parila
  • Aloitettu Aloitettu
Käytössäni on Libreoffice calc, versio 6.4.7.

Teen tällä ohjelmalla taulukkoa. Tiettyihin soluihin pitäisi laittaa ehto solun näkymälle.

Ehtona on, että kun solun arvo ylittää tietyn ylä- ja alarajan, niin arvo näkyy punaisena.

Itse en löydä oppaista hyvää ohjetta. Saanko apuja täältä?

Excelissä saa näin (onkohan libreofficessa samankaltaista?), valitettavasti tää on englanniksi;

conditional formatting -> highlight cell rules -> less than equal tai greater than equal ja sitte haluamasi arvo, samassa paikassa säädetään myös että millä värillä highlight on

Kannattaa libreofficen helpistä ettiä hakusanoilla highlight cell rules? Jos ei suoraan toimi noin.

Hyvin pitkälti samalla lailla onnistuu LibreCalcissa.

Valitse haluamasi alue, Format -> Conditional -> Condition. Sieltä siten vain lisää kaksi muotoilua, toinen ylärajalle ja toinen alarajalle.

Minulla oli käytössä LibreOffice calc Windows versiona ja siinä alla olevien menujen avautuvissa valikoissa oli tekstin lisäksi ikoni, Samoin oli hiiren oikealla avautuvassa valikossa.
1756703566173.png

Asensin Linux Mintissä LibreOffice calcin. Siinä valikkojen ikonit olivat kadonneet. Miten saan myös ikonit näkyviin.

Mulla on käytössä englanninkielinen versio, mutta avaa Työkalut-valikon alin vaihtoehto (pitäisi aueta myös Alt-F12 näppäilyllä, englanniksi valikko Tools -> Options), sitten dialogin vasemmasta laidasta LibreOffice-kategorian kolmas kohta (englanniksi View). Näkyviin tulee joukko pudotusvalikkoja. Kolmas väliotsikko on englanniksi Visibility, sen alla ensimmäinen pudotusvalikko on Menu icons. Oletusarvo on automaattinen, mutta tuosta pudotusvalikosta valikkoikonit voi pakottaa näkyviin tai piiloon.
Valitse "näytä" tai miten se nyt sitten onkaan suomennettu, ja poistu dialogista OK:lla. Siinä se.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 615
Jäsenet
79 027
Uusin jäsen
Vand

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom