Lidl:n ruuat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -KH-
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin "iltapalaksi" aiemman kirjoituksen innoittamana kilon cevapciceja. On näissä kyllä ulkoisen habituksen lisäksi jotain muutettu reseptissäkin. Jostain syyastä en nyt osaa sanoa, että onko välttämättä huonompaan suuntaan. Kerta se olisi ensimmäinenkin, että suunta olisi parempaan. Mutta edelleen sitä mieltä, että ne hoikemmat oli kivempia paistaa ainakin pannulla. Olisikohan niitä silloin ollut n. 30kpl pussissa, nyt paksumpia ja arviolta 20kpl per pussi. En laskenut. Ihan lonkalta heitetty arvio :)

e. ainakin puhdasta rasvaa tuntuu tirisevän vähemmän mitä ennen. paloi melkein pannuun kun vanhasta tottumuksesta jätin paistumaan itsekseen.

Tulin vaan sanomaan, että ihan samannäköinen pussi oli 7,99€ tuolla etelämmässä Euroopassa, niin se on toistaiseksi estänyt minua ostamasta näitä. Kuitenkin ihan sama tuote. Hinta tosin viime vuodelta.
Ihan törkeää, että on 15€ (20€/kg) .

--

Ostin tällaisen:
1776579367382.png

Katsotaan vaikka alkuviikosta, onko kohtuullista.

Tulin vaan sanomaan, että ihan samannäköinen pussi oli 7,99€ tuolla etelämmässä Euroopassa, niin se on toistaiseksi estänyt minua ostamasta näitä. Kuitenkin ihan sama tuote. Hinta tosin viime vuodelta.
Melko nälkä tulee jos ei voi ostaa mitään mitä jossakin toisessa maassa myydään halvemmalla...

Hyvä hyvä, nauti herkkupaellastas, ja jos ois niin TUORE patonki ja siihen päälle sipasu hyvälaatusta oliiviöljyä ja pari aurinkokuivattua tonaattia niin ai juma.... Ja hyvä punaviini :p

ja @hsalonen toi lasagne on todella hyvää ollakseen valmiskamaa, itte lisään kyllä päälle aina pikkusen lisää juustoa

Melko nälkä tulee jos ei voi ostaa mitään mitä jossakin toisessa maassa myydään halvemmalla...

Lähinnä siinä on se, että tuossa on melkein 50% suomilisää. Kyllä, se tuodaan kaukaa, mutta ei vaan tuotteena ole niin premium, kuin 15€ hintalappu antaa ymmärtää. Toki tässä on lihan hinta noussut varmaan myös siellä ulkomailla.

Noita voi lisäksi tehdä ihan kotona, ne on käytännössä jauhelihapuikkoja. Kun olin Kroatiassa, josta tämä hintavertailu, niin niillä oli vielä halvempia Cevapiceja , jotka oli possua. Ne oli luokkaa 3€ / 400g paketti, ei välttämättä ollut Lidl kyseessä, mutta hintataso oli tämä.

--

Edelleen, jos sama tuote on muualla reilusti halvempi, siihen on Suomessa vaan pistetty kovat katteet - tai sitten sen kylmäkuljetus maksaa suhteessa paljon.

Siitä voidaan kyllä väitellä, odottaako ihmiset kuinka paljon Lidlin tuotteilta premiumia, mutta tuolla hinnalla - minä odotan.

--

Ostin tällaisen:
1776579367382.png

Katsotaan vaikka alkuviikosta, onko kohtuullista.
7.99€ oli pitkäään Suomessakin hinta. Sitten hintatason noustessa jostain syystä hinta pompsahti pilviin. Jo 11.99€ tuntui käsittämättömän kovalta korotukselta, mutta sehän oli vasta alkua.

Näitä ostaessa kannattaa miettiä, haluaako enemmän lihaa vai valmiita mausteita (ajvar, punainen pussi). Sinisessä varsiossa on lihaa yli 10% enemmän mitä punaisessa. Itse pyörittelen omat, vähän tulisemmat mausteet pannussa näihin ja lopputulos on paljon maukkaampi. Valmiiksi maustetut ovat muutenkin pehmeämpää mössöä vrt sinisen pussin kama :)

e. Aiemmin olin myös LIDLin Ajvar kastikkeen suurkuluttaja. Siinäkin hinta tuplaantui, kunnes poistui vähin äänin valikoimasta. Liekö sitten Ukrainan moukaroiminen syynä näihin. Tai Orban.

7.99€ oli pitkäään Suomessakin hinta. Sitten hintatason noustessa jostain syystä hinta pompsahti pilviin. Jo 11.99€ tuntui käsittämättömän kovalta korotukselta, mutta sehän oli vasta alkua.

Näitä ostaessa kannattaa miettiä, haluaako enemmän lihaa vai valmiita mausteita (ajvar, punainen pussi). Sinisessä varsiossa on lihaa yli 10% enemmän mitä punaisessa. Itse pyörittelen omat, vähän tulisemmat mausteet pannussa näihin ja lopputulos on paljon maukkaampi. Valmiiksi maustetut ovat muutenkin pehmeämpää mössöä vrt sinisen pussin kama :)

e. Aiemmin olin myös LIDLin Ajvar kastikkeen suurkuluttaja. Siinäkin hinta tuplaantui, kunnes poistui vähin äänin valikoimasta. Liekö sitten Ukrainan moukaroiminen syynä näihin. Tai Orban.

Ajvar on kausivalikoimassa ja sitä on ostettuna noiden kanssa käytettäväksi. Kun täälläkin on vänkääjiä, jotka eivät usko, niin siinä kuva:
1776585481067.png
(Lidlistä)

Nyt kun jostain vielä saisi Kajmak.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 554
Jäsenet
82 684
Uusin jäsen
SamppaV

Hinta.fi

Back