Ei toki kaada taloutta, mutta toisaalta antaa merkkiä että Lidl pyrkii "tutkitusti halvin ruokakori" -mainonnan myötä maksimoimaan voitot. Mikä sen tehtävä tietysti on. Lisäksi saattaa nostaa kynnystä lähteä Lidliin jos mielikuva on ettei siellä tarjouksien ohi säästä oikein mitään verrattuna lähempänä olevaan S-markettiin josta saa vielä bonusta. Esim. merkkitomaattimurskan käyttäjä ostaa muualta joka tapauksessa ja bulkin käyttäjä käy mieluummin samaan hintaan bonuksellisen, säilykkeenä sitä voi pitää aina hyllyssä ja täydentää kun on muutakin asiaa. Noista minun esimerkeistä italialainen spagetti nousi Lidlissä samalla kuin valikoimaan tuli ilmeisesti Baltiassa valmistettu halvempi, sattumoisin sellainen löytyy S-ryhmältäkin. Margariinihyllyyn ilmestyi kuukauden sisällä nostosta entisen hintainen vielä bulkimman näköinen tuote, tuoteseloste poikkeaa jonkin verran mutta edelleen suomalaista. En ole testannut poikkeaako käytännössä mitenkään.

Vain kolmesti siinä kassajonossa kuulinkin "missä teidän muovipussit on" hieman eri versioina, mahtaa myyjillä hieman ahdistaa korvien välistä illalla... 