Meinaatko aidosti, että tossa tarvii kytätä mitään tai ketään?
Eiköhän tavallinen ihminen kuitenkin paikassa, kuin paikassa seuraa mitä ympäröivässä maailmassa tapahtuu, jos olen autolla liikenteessä, niin joudun "kyttäämään" muita autoilijoita, jos fillaroin jossain, niin joudun taas seuraamaan ympäröivää maailmaa hyvinkin tarkasti, jos olen kassajonossa, niin joudun väkisin näkemään, mitä joku muu latoo hihnalle, jos istun jossain ja odotan jotain, niin vaihtoehto on varmasti katsella ympärilleen tai vetää nenä kiinni kännykässä.
Toisaalta myöskin tämän ketjun ansiosta ja ehkä muutenkin kyseisten tilaston ansiosta tulee seurattua nykyään ihmisiä myös siinä mielessä, että yritän etsiä niitä laihoja ja hoikkia, mutta niitä nykyään tosi harvoin enää missään näkee. Muuthan ei toki enää erotu massasta, vaan näyttää samalta.
Mutta selkeästi täälläkin suurinta osaa ärsyttää se, että kukaan sanoo mitään lihavista, pitää kuitenkin muistaa, että kyllä moni kiinnittää erilaisiin ihmisiin huomiota kadulla. Jos nään vaikka toisella tavalla sairaan ihmisen, esimerkiksi joku tulee vastaan pyörätuolilla tai molemmat kädet amputoituna, niin minä ehdottamasti seuraan tilanteen ja autan ovesta sisään tai mitä ikinä. Vai pitäisikö siinä mielestäsi katsoa muualle, että ei vaan kyttää muita ihmisiä? Toki tunnistan myös tämän sinun tyypin, että joku makaa kadulla verissä päin, niin ilmeisesti sinä olet se joka kävelee ohi.