Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun siirto on tullut voimaan niin vanha kortti lakkaa automaattisesti ja vanha liittymä myös irtisanoutuu automaattisesti.Tämmönen tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuu numeronsiirrossa toiselle operaattorille? Eli vaikka Moi:lta Elisalle niin lakkaako se vanha sim-kortti toimimasta vaan? Vai pitääkö se vanha liittymä irtisanoa erikseen vai jatkaako se toimintaa vaan uudella numerolla?
Se vanha loppuu siirtohetkellä; operaattorit hoitavat asian keskenään.Tämmönen tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuu numeronsiirrossa toiselle operaattorille? Eli vaikka Moi:lta Elisalle niin lakkaako se vanha sim-kortti toimimasta vaan? Vai pitääkö se vanha liittymä irtisanoa erikseen vai jatkaako se toimintaa vaan uudella numerolla?
Minkä 8e tarjouksen olet saanut? Chatin kautta vaiko soittamalla?On kyllä mielenkiintoisia nuo Elisan kampanjat aina...
Eilen kun itse vielä avasin uuden Moi liittymän ja sain tuon 7,99e/kk tarjouksen, siinä samalla kysäisin, että onko kampanja pitkään voimassa ja sanoi että ainakin tän viikon. Eipäs sit tainnutkaan olla, jos kerta ei enää saa.
Alla lainaus tilausvahvistuksesta:Onko tuon Moin Winbackin tilausvahvistuksessa suoraan että tuo liittymä on 8€/kk 24kk ajan vai samoin kuin tuo minun nykyinen Moin tarjous, jossa vahvistuksessa kerrotaan että tuon tietyn liittymän hinnasta saa xx€ alennusta 24kk ajan? Tuolla jälkimmäisellä tavalla ilmaistunahan liittymän hinta voi nousta tuon tarjousajan aikana, jos päättävät nostaa kyseisen liittymän hintaa.
Viime viikolla alkoi Elisalla kampanja, jossa Moin asiakkaille tarjottiin hyvään hintaan liittymiä ja päälle lahjakortti. Nyt näyttäisi loppuneen tänään.Minkä 8e tarjouksen olet saanut? Chatin kautta vaiko soittamalla?
Muutama päivä sitten vaihdoin liittymän Elisalta Moille, ei ole kuulunut Elisalta mitään winback tarjouksia. Erikoista. Aspa totesi tympeästi että ei ole mitään muuta kuin mitä nettisivuilla näkyy, ok![]()
Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunutTein epäortodoksisen valinnan ja otin Moin 9 €/kk (+ 4 €/kk maks. puhelut ja tekstarit) pottiliittymän (6 Gt/kk) tilalle Ellulta 7,99 €/kk Perus 100M:n sijaan 16,99 €/kk Rajaton 200M:n.
Kylkeen 50€ K-ryhmän lahjakortti. Ei kertamaksua. SIM toimitus kotiin 2,99€.
Perusteluna valinnalle se, että 100M:ssä ei ole puheluille ja tekstareille hintakattoa.
Omissa liittymissä itseni lisäksi käyttäjinä naisia ja lapsia, jotka voivat aina yllättää holtittomuudellaan. Esim 3000min puheluita kuussa maksaisi Ellulla n. 230€...
Nyt on sitten 5 x Rajaton 200M 16,99€/kk -liittymää taloudessa seuraavat 24kk. Ja yht. 250€ ekstraa käytettävissä ruokaostoksiin.
Säästöpotentiaali on kyllä huikea siihen verrattuna, että makselisin tyytyväisenä liittymistä 34 €/kk listahintoja ja eläisin ilman lahjakortteja. N. 2300€ kahdessa vuodessa.
Saas nähdä lähestyykö Moi winback-puhelu(i)lla.
Aikani kuluksi Ellun chatissä kyselin 50€ lahkakorttia 100M liittymän kylkiäisiksi. Ei herunut. Myyntitykeiltä linjattomuus ei varsinaisesti yllätä, mutta outoa yhtä kaikki.
Yrittäähän ne kusettaa tuonkin osalta, mutta jos se tekstiviesti tullut kumpaankin numeroon, niin ei siinä auta venkoilla. Itse sain kaksi lahjakorttia ja perustelin sen kahdella saapuneella tekstarilla ja se oli sillä selvä, chatilla vain yhteys aspaan.Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunut![]()
Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunut![]()
Ei, siihen voi siirtyä vain eri operaattorilta.Edit: vai voiko Elisa liittymän siirtää suoraan latausliittymäksi ilman vekslausta?
Minulla kävi samoin. Eilen OmaElisan chatin kautta sain ne aloittamaan uuden numeronsiirron alkuperäisen tilausvahvistuksen hintojen mukaisesti (tosin aspahenkilön piti tehdä tilaus normaalihinnoilla ja korjata tiedot jälkikäteen; tarkistin siltä myös että lahjakortti tulee kuten luvattiin).Avasin moille numeron ja siirsin sen samana päivän aikana elisalle tuohon 8€ liittymään... Elisalla lukia aikaisemmin että liittymän siirtopäivä 14.pvä...nyt kun katsoin niin tilauksen tila oli Peruuttu...
Mitäs ne selitti siellä, että miksi oli peruttu? Aika ihmeelliseltä kuulostavaa hommaa Elisalta.Minulla kävi samoin.
Peruttu syystä että "numerolla ei ole liittymäsopimusta". Elisa olettaa silloin että joko prepaid-liittymä, virheellinen numero tai liittymä irtisanottu luovuttavalta operaattorilta.Mitäs ne selitti siellä, että miksi oli peruttu? Aika ihmeelliseltä kuulostavaa hommaa Elisalta.
Itse tilasin moilta laitenetin ja n. puolen tunnin sisällä sain elisan chätistä sen 7,99 tarjouksen siihen uuteen moin numeroon. Äsken katsoin omaelisasta ja ei ollut peruutettu. Lisäksi sain aiemmin tänään txt-viestin jossa kerrottiin siirtoaika (perjantai).Käytännössä oletan toki että yksinkertaisesti panin siirron vireille liian pian Moi-liittymän tilauksen jälkeen. Tilaus onnistui mutta numsi-prosessin käynnistäminen ei.
Itse tilasin moilta laitenetin ja n. puolen tunnin sisällä sain elisan chätistä sen 7,99 tarjouksen siihen uuteen moin numeroon. Äsken katsoin omaelisasta ja ei ollut peruutettu. Lisäksi sain aiemmin tänään txt-viestin jossa kerrottiin siirtoaika (perjantai).
Aktivoitko (ja @Jallu83) moin liittymän? Tai mahdollisimman nopeasti?
17,90€ taitaa olla halvin hinta millä on voinut saada 30€ Lidl lahjakortin kanssa winbackinä jos ei lähde pois siirron ollessa aktiivisena, mutta 19,90€ ja 30€ Lidl lahjakortti on se mikä aina on ollut saatavilla.Missä hinnoissa telialla liikkuu 200M 4G liittymät? Kilpailutin elisan kesällä ja jäi karvas maku kun paras mitä tarjosivat oli 19.99€/kk ja vaihtaisin mielelläni pois jos löytyy halvemmalla telialta
Siis tarkoitin sitä, että näyttää siltä, että elisan numeronsiirtoprosessi ei ole lähtenyt heiltä etenemään ennen kuin aktivoin moin liittymän (elisan ilmoittama siirtoaika lähes tunnilleen tasan viikko eteenpäin siitä kun aktivoin moin liittymän, joka tapahtui n. vajaa 2 päivää elisan tilauksen jälkeen).En aktivoinut simmiä ennen Elisan tilausta, ja kuten oma tapauksesi vihjaa, sillä ei pitäisi olla merkitystä. Lisäksi muistaakseni heti tilauksen jälkeen sitä ei edes olisi voinut aktivoida.
Siltä se vaikuttaa, siis, että se numeronsiirtoprosessi pääsee alkamaan. Mutta, sen elisan voi tilata jo aiemmin, sitä se moin aktivoinnin puuttuminen ei estä (itse tein juuri niin, moi tilaukseen -> heti elisa tilaukseen -> n. 2 päivän päästä aktivoin moin -> elisan numsiirtoprosessi lähti etenemään ja siirtoaika tasan viikon päähän siitä).Huomenna siirto eikä peruutusta ole tullut. Vaikuttaa siltä että tuo Moin liittymä tulee aktivoida ennen kuin sen pystyy siirtämään.
Minulla kävi samoin. Eilen OmaElisan chatin kautta sain ne aloittamaan uuden numeronsiirron alkuperäisen tilausvahvistuksen hintojen mukaisesti (tosin aspahenkilön piti tehdä tilaus normaalihinnoilla ja korjata tiedot jälkikäteen; tarkistin siltä myös että lahjakortti tulee kuten luvattiin).
Moi:lta tilasin liittymän kun loppukuusta loppuu nykyinen elisan tarjous niin ei ole ihme kyllä tullu soittoja, tosin mitä luin niin se siirto ei suoranaisesti rupea edes tapahtumaan ennenkuin olen tehnyt liittymän aktivoinnin?
Minulla kävi samoin. Eilen OmaElisan chatin kautta sain ne aloittamaan uuden numeronsiirron alkuperäisen tilausvahvistuksen hintojen mukaisesti (tosin aspahenkilön piti tehdä tilaus normaalihinnoilla ja korjata tiedot jälkikäteen; tarkistin siltä myös että lahjakortti tulee kuten luvattiin).
Suosittelen kokeilemaan Telia DOT -liittymää, koska siinä ei ole avausmaksua. Ehdoissa voi tosin olla jotain seikkoja, että avausmaksuton jos tietyn ajan käytössä.Minkä operaattorin kautta nykyään kannattaa siirtää Elisan liittymä latausliittymäksi, suoraan se ei kai onnistu? Vieläkö esim. Telia Dotiin saa jotenkin ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi ilman avausmaksuja?
Kyllä siirto lähtee tapahtumaan ilman Moi-liittymän aktivointia. Oman Moi-liittymäni aktivoin vasta samana päivänä kun numeron siirto ja SIM-kortin vaihto tehtiin. Moin laskutushan käsittääkseni käynnistyy siitä kun liittymän aktivoi.Moi:lta tilasin liittymän kun loppukuusta loppuu nykyinen elisan tarjous niin ei ole ihme kyllä tullu soittoja, tosin mitä luin niin se siirto ei suoranaisesti rupea edes tapahtumaan ennenkuin olen tehnyt liittymän aktivoinnin?
Ei kai kuluttajansuojaan ole ikinä turha olla yhteydessä. En tiedä onko tuossa kummempia lakiteknisiä kommervenkkejä, mutta oletan että jos olet tilausvahvistuksen saanut, niin se operaattoria edes vähän velvoittavaa. Kuluttajansuojaan vaan yhteyttä niin siitähän se selviää. Elisa kuitenkin on niitä paska-firmoja joille asiakas ei ole minkään arvoinen ja yrittävät kusettaa vähän joka kurvissa.Ostin tuon DNA-laitenetin niin kuin täällä neuvottiin ja sitten Elisan chatista sain sen 7,99e/kk liittymän. Sim-korttikin tuli postissa, mutta numeronsiirto on peruttu, koska ei ole aktivoitu kampanjan aikana. Yritin pariin otteeseen saada Elisan asiakaspalvelusta uutta numeronsiirtoa, mutta siellä sävy oli suorastaan tyly. Ei onnistu sitten millään eivätkä kommentoi onko osa saanu uuden siirron vai ei kun mainitsin tästä foorumista. Jäi itselle ainakin paskamaku suuhun Elisasta kun sopimukset tehty ja sitten eipä käy. Ilmeisesti kuluttajansuojasta turha yrittää muutosta?
Toisaalta, jos asiakas yrittää siirtää liittymää jota "ei vielä ole olemassa" koska sitä ei ole aktivoitu käyttöön, niin onko silloin Elisalla velvollisuus tilausvahvistuksesta huolimatta odotella jos liittymä jossain vaiheessa tulisi käyttöön? Ovat kuitenkin luultavasti yrittäneet siirtää kyseistä liittymää, mutta sellaista ei ole ollut olemassa asiakkaan siirtopyynnöstä huolimatta.Ei kai kuluttajansuojaan ole ikinä turha olla yhteydessä. En tiedä onko tuossa kummempia lakiteknisiä kommervenkkejä, mutta oletan että jos olet tilausvahvistuksen saanut, niin se operaattoria edes vähän velvoittavaa. Kuluttajansuojaan vaan yhteyttä niin siitähän se selviää. Elisa kuitenkin on niitä paska-firmoja joille asiakas ei ole minkään arvoinen ja yrittävät kusettaa vähän joka kurvissa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.