Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Näköjään itselläni nämä liittymän kilpailuttamisasiat menevät aina metsään. Nykyinen Elisan etuhinta oli päättymässä ja laitoin siirron Moille. Tekstiviestitarjoukset olivat onnettomia. Sitten soitin sinne superdiilinumeroon. Paras tarjous oli 12,99e/kk vuoden määräaikainen 100M rajaton liittymä ja 9,99e avausmaksu. Ei mitään lahjakortteja.

Mahtaako tuolta nyt sitten enää mitään kuulua, vai annanko vaan siirtyä Moille suosilla?
Lähellä siirtoajankohtaa parhaat tarjoukset yleensä saa eli päivää ennen alkavat olla melko kohdillaan.

Moin ständiltä Tampereelta käyty hakemassa 200M rajaton 9e/kk 24kk määräaikainen. Vaihdossa meni Elisan liittymä.

elisa lähetti viestin, että tupla laajakaistan nopeus ja hinta muuttuu, ennen 50mbit ja 5€/kk nousee 100 mbit ja 6,99€/kk. Ihan kiva mutta kun sillä ei ole mitään käytännön merkitystä onko 50 vai 100mbit kun ei ne kummatkaan toteudu. Melko ikävää tällainen, että muutetaan sopimuksen sisältöä yksipuoleisesti..

Näköjään itselläni nämä liittymän kilpailuttamisasiat menevät aina metsään. Nykyinen Elisan etuhinta oli päättymässä ja laitoin siirron Moille. Tekstiviestitarjoukset olivat onnettomia. Sitten soitin sinne superdiilinumeroon. Paras tarjous oli 12,99e/kk vuoden määräaikainen 100M rajaton liittymä ja 9,99e avausmaksu. Ei mitään lahjakortteja.

Mahtaako tuolta nyt sitten enää mitään kuulua, vai annanko vaan siirtyä Moille suosilla?
Ja jos nyt noita 6,99€ tai 2,99€ tarjouksia havittelet niin niitä et saa jos et ensin siirry moille winbackkinä niitä ei kukaan ole saanut.

Onko ehdotusta mistä/miten sais parhaan tarjouksen kun pitäis nykyinen Elisa 4G 100M mobiililaajakaistaliittymä kilpailuttaa? Lisänopeutta tai 5G:tä en sinällään kaipaa kun alkaa laitteissa jo ikä painamaan sen verran eikä jaksaisi päivitellä (toivottavasti) pian tulevan valokuidun takia mitään. Nykyinen 100M ollut muutenkin täysin riittävä ja vakaa itselle (perus suoratoistot ja joskus videopelejä).

Liittymän peruutus pitää tehdä vissiin joko chatissa tai myymälässä. Viimeksi sain netistä peruuttaessa hyvän tarjouksen mutta se ei vaikuta olevan enää mahdollista. Lisäksi kun näissä ei ole samantapaista "winback"-asennetta niin miten tuon voisi helpoiten nyhtää mahdollisimman halvaksi? Korkeintaan vuoden määräaikaiseen suostun mutta mielellään ilman määräaikaa olisi paras koska taloyhtiöön saattaa hetkenä minä hyvänsä tulla valokuitu (asennettu on mutta ei vaan kytketty vielä millekään operaattorille). Lisäksi julkinen IP tarvii olla että serverihommat + VPN kotiin toimii jouhevasti mut se näyttää suurimmalla osalla operaattoreita olevan joko ilmainen lisäpalvelu tai suoraan APN-asetuksista itse päivitettävissä millon vaan.

Ja jos nyt noita 6,99€ tai 2,99€ tarjouksia havittelet niin niitä et saa jos et ensin siirry moille winbackkinä niitä ei kukaan ole saanut.
En itse asiassa havittele, mutta pidin tuota 12,99e määräaikaista ilman kylkiäisiä kalliina ottaen huomioon muiden tarjoukset täällä.

Kyllä, ilmeisesti pilotti kokeilu olisiko kysyntää enemmän jos laajempi saatavuus tuota kautta. Varattua se toki piippasi usein..
Pilottikokeilu. 😂
..jotain erikoista tossa kuviossa ainakin on, jos Jumbon myyjä mulle väitti päin naamaa, ettei voi etämyyntiä tehdä. Toinen vieressä seisoskellut myyjä lieneekin käsketty auttavaksi kädeksi Jumbon pisteelle sen takia, kun myyntiä on tehty enemmän kuin yhdelläkään toisella ständillä. (tai sitten se vieres seisoskeleva myyjä oli koulutettavana)

Viimeksi muokattu:
Onko ehdotusta mistä/miten sais parhaan tarjouksen kun pitäis nykyinen Elisa 4G 100M mobiililaajakaistaliittymä kilpailuttaa? Lisänopeutta tai 5G:tä en sinällään kaipaa kun alkaa laitteissa jo ikä painamaan sen verran eikä jaksaisi päivitellä (toivottavasti) pian tulevan valokuidun takia mitään. Nykyinen 100M ollut muutenkin täysin riittävä ja vakaa itselle (perus suoratoistot ja joskus videopelejä).

Liittymän peruutus pitää tehdä vissiin joko chatissa tai myymälässä. Viimeksi sain netistä peruuttaessa hyvän tarjouksen mutta se ei vaikuta olevan enää mahdollista. Lisäksi kun näissä ei ole samantapaista "winback"-asennetta niin miten tuon voisi helpoiten nyhtää mahdollisimman halvaksi? Korkeintaan vuoden määräaikaiseen suostun mutta mielellään ilman määräaikaa olisi paras koska taloyhtiöön saattaa hetkenä minä hyvänsä tulla valokuitu (asennettu on mutta ei vaan kytketty vielä millekään operaattorille). Lisäksi julkinen IP tarvii olla että serverihommat + VPN kotiin toimii jouhevasti mut se näyttää suurimmalla osalla operaattoreita olevan joko ilmainen lisäpalvelu tai suoraan APN-asetuksista itse päivitettävissä millon vaan.
En nyt tiedä onko vielä voimassa, mutta laitenetti moilta ja kyselyä elisalta voi saada siihen 100m netillä 2.99€/kk. Jos siis tarjoukset vielä voimissaan. vaikka onkin puhelin liittymä niin toiminee samallatavalla pelkässä nettikäytössä.

Taas 24kk tuli täyteen, ja täytyi alkaa kikkailemaan... Laitoin vaihdon menemään Telialle, 300M 5G @17,99/kk, ja toivoin että Elisalta tulee jokin järkevä vastatarjous. Nyt sitten tuli viestiä, että tarjoavat 200M 4G liittymän 24,99/kk. Pitäiskö tuolta tulla vielä tässä viikon aikana automaattisesti parempaa tarjousta, vai pitääkö tuonne itse ottaa yhteyttä? Onko sillä vaikutusta winback-tarjouksiin, että minulla jää tuonne Elisalle ainakin toistaiseksi yksi mobiililaajakaistaliittymä (eli jään asiakkaaksi)?
Mistä sait Telialta tähän hintaan?

Pilottikokeilu. 😂
..jotain erikoista tossa kuviossa ainakin on, jos Jumbon myyjä mulle väitti päin naamaa, ettei voi etämyyntiä tehdä, ja toinen vieressä seisoskeleva myyjä on vissiin käsketty auttavaksi kädeksi Jumbon pisteelle, kun myyntiä lienee tehty enemmän kuin yhdelläkään toisella ständillä. (tai sitten se vieres seisoskeleva myyjä oli koulutettavana)
Ei ehkä kannata alkaa mitään suurta salaliittoteoriaa tästä casesta virittämään, eiköhän se todennäköisin selitys ole, että halusi myydä sulle liittymän -> saa siitä provikat. Provikoilla on todella iso merkitys palkkaan näillä liittymämyyjillä. Pois lähtenyt asiakas on menetetty myynti.

Liittymä siirtyy huomenna Elisalle, mutta yksi SIM-kortti ei ole saapunut enkä pysty enää lykkäämään siirtoaikaa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että neljä viidestä kirjeestä saapui päivää ennen.

Ei ehkä kannata alkaa mitään suurta salaliittoteoriaa tästä casesta virittämään, eiköhän se todennäköisin selitys ole, että halusi myydä sulle liittymän -> saa siitä provikat. Provikoilla on todella iso merkitys palkkaan näillä liittymämyyjillä. Pois lähtenyt asiakas on menetetty myynti.
Mutta miksei halunnut myydä, kun olisi saanut provikat? Koska toinen vieressä seisonut myyjä olisi saanut tietää etämyynnistä? Miksi väitti että etämyynti on laitonta, eikä hän suostu sitä tekemään, koska muuten tulee potkut?

Viimeksi muokattu:
Mutta miksei halunnut myydä, kun olisi saanut provikat? Koska toinen vieressä seisonut myyjä olisi saanut tietää etämyynnistä? Miksi väitti että etämyynti on laitonta, eikä hän suostu sitä tekemään, koska muuten tulee potkut?

P.S. Viestistäs puuttui kokonaan logiikka. 😂

No miksi se olisi halunnut sinun soittavan jonnekkin, jos sinä seisot siinä edessä ja sinulle voisi myydä sen liittymän siinä heti paikan päällä ja saada itse provikat? Mistä sinä tiedät miten heidän provikat menee, oliko tuolla myyjällä edes sitä puhelinta mihin soitetaan? Jos ei, niin hän ei saa niitä provikoita. Jos olet koskaan myyjien kanssa ollut tekemisissä, niin väittävät ihan mitä tahansa saadakseen myynnin, kun palkka riippuu provikoista. Itsellä on myyjä väittänyt, että vain heillä on tämä erikoismalli tv:stä myynnissä, muilla liikkeillä myynnissä on huonompi malli. Kuulemma on vaan parempi. Ainut ero heidän ja muiden myymien välillä oli punanen valoraita TV:n alalaidassa, kun tarkistin valmistajan sivuilta.

Ps. sulla on ihmeellisiä teorioita sen sijaan, että hyväksyisit sen todennäköisimmän vaihtoehdon.

No miksi se olisi halunnut sinun soittavan jonnekkin, jos sinä seisot siinä edessä ja sinulle voisi myydä sen liittymän siinä heti paikan päällä ja saada itse provikat? Mistä sinä tiedät miten heidän provikat menee, oliko tuolla myyjällä edes sitä puhelinta mihin soitetaan? Jos ei, niin hän ei saa niitä provikoita. Jos olet koskaan myyjien kanssa ollut tekemisissä, niin väittävät ihan mitä tahansa saadakseen myynnin, kun palkka riippuu provikoista. Itsellä on myyjä väittänyt, että vain heillä on tämä erikoismalli tv:stä myynnissä, muilla liikkeillä myynnissä on huonompi malli. Kuulemma on vaan parempi. Ainut ero heidän ja muiden myymien välillä oli punanen valoraita TV:n alalaidassa, kun tarkistin valmistajan sivuilta.

Ps. sulla on ihmeellisiä teorioita sen sijaan, että hyväksyisit sen todennäköisimmän vaihtoehdon.
Pisteellä oli puhelin joo. Näytti sitä vielä minulle. Tämä kuuluisa Moi ständin puhelin. Ei halunnut kuitenkaan myydä äidilleni liittymää puhelimen välityksellä, koska se on hänen mukaansa laitonta, koska hän ei pysty todentamaan soittajan henkilöllisyyttä puhelimen välityksellä. Väitti että saa potkut, jos tekee liittymäsopimuksen puhelimen välityksellä. Väitti myös ettei hän halua sellaista riskiä itse ottaa.

P.S. Kouluja käymällä luetun ymmärtäminen paranee. On myös hyvä muistaa että kaikki on suhteellista, myös ihmisten älykkyys.

Viimeksi muokattu:
Meepä nyt trollaamaan Joosepin kanssa muualle. Pisteellä oli puhelin joo. Näytti sitä vielä minulle. Ei halunnut kuitenkaan mytdä äitilleni liittymää puhelin välityksellä, koska se on hänen mukaansa laitonta, koska hän ei pysty todentamaan soittajan henkilöllisyyttä puhelin välityksellä. Väitti että saa potkut, jos tekee liittymä sopimuksen puhelimen välityksellä. Väitti myös ettei hän sellaista riskiä lähde henkilökohtaisesti ottamaan. Comprende?
Missä vaiheessa minä olen trollannut? Itsehän täällä tunnut tuosta casesta trollaavan. Itse soittamalla topikissa olleeseen numeron otin MOI:n liittymän, joten mitään ongelmaa ei ollut myydä puhelimessa liittymää. Soititko siihen puhelimeen, vai mistä sinä tiedät, että se oli se puhelin, jossa siihen numeroon vastataan? Se, että myyjä sulle selittää mitä tahansa, ei mua yllätä pätkääkään. Ihan hyvin heillä voi olla käytäntö, että vain tietystä numerosta myydään etänä. Kaikki myyjät ei välttämättä voi myydä etänä, jos siihen ei ole annettu lupaa.

Missä vaiheessa minä olen trollannut? Itsehän täällä tunnut tuosta casesta trollaavan. Itse soittamalla topikissa olleeseen numeron otin MOI:n liittymän, joten mitään ongelmaa ei ollut myydä puhelimessa liittymää. Soititko siihen puhelimeen, vai mistä sinä tiedät, että se oli se puhelin, jossa siihen numeroon vastataan? Se, että myyjä sulle selittää mitä tahansa, ei mua yllätä pätkääkään. Ihan hyvin heillä voi olla käytäntö, että vain tietystä numerosta myydään etänä. Kaikki myyjät ei välttämättä voi myydä etänä, jos siihen ei ole annettu lupaa.
Should have, would have, could have. Eiköhän ne (salaliitto)teoriat tullut ihan sinulta. Niiden paikka lienee jossain muualla kuin tässä ketjussa. Tämä ei liene muutenkaan oikea paikka hyökätä toisten kirjoituksia vastaan henkilökohtaisella tasolla.

Ihan täällä ketjussa on moni todennut että kyseessä on Jumbon ständin puhelin, niin kyseissä numerossa on siis väitetty.

Viimeksi muokattu:
Kyllähän kilpailuttamisella ja hyviä tarjouksia kyttäämällä saa aika mukavasti rahaa säästettyä. Spoilerin kuvassa minun sopimukset Elisan kanssa.

Osa on 24 kk sopimuksella ilman määräaikaisuutta, osa toistaiseksi voimassa olevia hintoja ja 4G rajattomat ovat 12 kk määräaikaisia. Rajattomien hintaan sisältyy kuitenkin myös Mobiilivarmenne, eli ihan ok hinnat IMO.

IMG_3911.jpeg

Jos et ole seurannut ketjua aktiivisesti niin pliis älä kommentoi kuin tietäisit jostain jotain.

No kyllä ollut tullut seurattua, ja näin kyllä sen sun alkuperäisenkin avautumisen aiheesta. Sulavasti väitit erään foorumilaisen olevan sen ständin myyjä jne. Missään vaiheessa et kuinkaan tainnut soittaa siihen numeroon, että olisit nähnyt soiko se siinä tiskillä. Vai onko joku muka vahvistanut, että ko. ständillä siihen vastaavat? Joku vaan aiemmin mainitsi, että siihen vastattaisiin jumbossa.

Elisa vaihtui Moille eilen 9€+4€ liittymään. Tänään soitto Elisan aspaan ja paras tarjous 22€ 4G 100MB. Ilmeisesti asiakaskiintiö täynnä ja ainakaan meiltä ei liittymä takaisin tuolla hinnalla mennyt :D

No kyllä ollut tullut seurattua, ja näin kyllä sen sun alkuperäisenkin avautumisen aiheesta. Sulavasti väitit erään foorumilaisen olevan sen ständin myyjä jne. Missään vaiheessa et kuinkaan tainnut soittaa siihen numeroon, että olisit nähnyt soiko se siinä tiskillä. Vai onko joku muka vahvistanut, että ko. ständillä siihen vastaavat? Joku vaan aiemmin mainitsi, että siihen vastattaisiin jumbossa.
Pitänee selvittää asian laitan, kun seuraavan kerran vierailen Jumbossa. 👍

Taas 24kk tuli täyteen, ja täytyi alkaa kikkailemaan... Laitoin vaihdon menemään Telialle, 300M 5G @17,99/kk, ja toivoin että Elisalta tulee jokin järkevä vastatarjous. Nyt sitten tuli viestiä, että tarjoavat 200M 4G liittymän 24,99/kk. Pitäiskö tuolta tulla vielä tässä viikon aikana automaattisesti parempaa tarjousta, vai pitääkö tuonne itse ottaa yhteyttä? Onko sillä vaikutusta winback-tarjouksiin, että minulla jää tuonne Elisalle ainakin toistaiseksi yksi mobiililaajakaistaliittymä (eli jään asiakkaaksi)?
Aloitin saman prosessin viime perjantaina Elisalta Telialle Tampereen Ratinan ständin myyjän kautta.

Alkuperäinen liittymä joku Elisan hidas 4G 27,99e/kk -> Telian ständiltä 5G 300M Rajaton 17,99e/kk -> Elisan eka tekstariwinback 4G 100M 24,99e/kk -> Elisan winback-soitto, kieltäydyin kuuntelemasta tarjouksia -> Elisan winback-tekstari 5G 300M Rajaton 17,99e/kk + 30e S-ryhmään, voimassa keskiyöhön -> seuraavana päivänä eli tänään 5G 300M Rajaton 14,99e/kk ja 50e S-ryhmään, voimassa keskiyöhön.

Eli odottele vaan...

Telia->dna siirrolla ei tänään telian chatissa irronnut kuin 9,90€ 4G 100M tai 14,90€ 5G 200m, ei puhetta lahjakorteista. Pitääkö aktivoida dna liittymä että saa parempia tarjouksia? Kauanko tuosta aktivoinnista menee numeron siirtymiseen ja liittymän lopulliseen käyttöönottoon?

Telia->dna siirrolla ei tänään telian chatissa irronnut kuin 9,90€ 4G 100M tai 14,90€ 5G 200m, ei puhetta lahjakorteista. Pitääkö aktivoida dna liittymä että saa parempia tarjouksia? Kauanko tuosta aktivoinnista menee numeron siirtymiseen ja liittymän lopulliseen käyttöönottoon?
Ei tarvinnut aktivoida, jotta sai Rajaton 4G 100m 7,99€/kk 24kk + 30€ Lidl.

Yritin päivällä soittaa tuohon Moin ständimyyjän numeroon. Ei vastannut kukaan. Nyt oli klo.20 maissa koittanut soittaa takaisin, mutta en ollut puhelimen luona silloin. Täytyy huomenna soittaa taas....

Ei tarvinnut aktivoida, jotta sai Rajaton 4G 100m 7,99€/kk 24kk + 30€ Lidl.
Samat otettiin yhteensä neljään liittymään. Lahjakortista ei ollut mainintaa sopimuksissa jotka tuli. Oliko sulla se 30€ Lidl kortti eritelty/mainittu?

Puhelimessa kyllä sanoi, että kaikkien liittymien kylkeen se tulee. Eukko sai vielä jonkun hbo, tms vielä lisäksi joksikin aikaa. En alkanu kyselee tuota itelle, kun oletin että tuli "perheelle". (soittivat siis mulle, kun eukko oli ensin asioinut samalla asialla oman liittymän kanssa).

Yritin päivällä soittaa tuohon Moin ständimyyjän numeroon. Ei vastannut kukaan. Nyt oli klo.20 maissa koittanut soittaa takaisin, mutta en ollut puhelimen luona silloin. Täytyy huomenna soittaa taas....
Itsellä oli ihan sama viime viikolla, yritin to & pe illasta soitella. Lauantaina soittivat takas kun olin puhelimen ääressä. Eiköhän tuo ole nyt aika suosittu kun täällä on sen verran paljon ollut juttua. Huomenna vaan soittamaan, niin eiköhän se siitä tärppää.

Minä tässä arvon vielä Elisan kanssa, kun meni liittymän vaihto Telialta pieneltä osin päin prinkkalaa. Telialla hinnat nousivat ja tarjosivat vain määräaikaisia kalliita jatkoksi, niin Elisalta bongasin 19,90 e Rajaton 5G 200 megaa 12 kuukauden määräajalla + sadan euron lahjakortti valitsemaani kauppaan. Nappasin mukaan, mutta mobiilivarmennetta ei saakaan esim-toteutuksella kytkettyä. Pitää sitten etsiä jostain kauppa, josta saan fyysisen kortin mukaan. Olisi ollut mukava tietää tämä siinä vaiheessa, kun liittymästä tehtiin puhelimessa sopimus.

Että jääkö tähän vai mennäkö ihan hyvällä hinnalla ja lahjakortilla vuosi eteenpäin? Näyttää siltä, että millään operaattorilla ei ole oikein parin vuoden takaisia supersopimuksia enää tarjolla.

Multi-SIMiä ei ilmeisesti suositella laitteisiin, joissa on pelkkä datayhteys, koska voi häiritä puheluita pääliittymässä.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mikä on se häiritsevä tekijä ja miten esiintyy. Ei ainakaan perinteisen, ikuisuus sitten saadun multisimmin kanssa ole ongelmia ollut.

Ja asiaa sivuten... Vieläkö porukalla on jollain noita Saunalahden aikaisia multisimmejä olemassa? Onko niiden kanssa irronnut mitään muuta kuin haistattelut jos kaipaa muuta kuin listahintaa? Ei oikein vieläkään välittäisi luopua tuosta mutta kyllähän se hieman päähän ottaa maksaa moninkertaisesti vs kikkaillen saatavat hinnat.

Pilottikokeilu. 😂
..jotain erikoista tossa kuviossa ainakin on, jos Jumbon myyjä mulle väitti päin naamaa, ettei voi etämyyntiä tehdä. Toinen vieressä seisoskellut myyjä lieneekin käsketty auttavaksi kädeksi Jumbon pisteelle sen takia, kun myyntiä on tehty enemmän kuin yhdelläkään toisella ständillä. (tai sitten se vieres seisoskeleva myyjä oli koulutettavana)
Juu, näin sanoi. :D Mutta erikoiselta vaikutti ja puhelun loppupuolella kuului taustalta kun toinen puhui ja Prisma sanan sieltä sai ainakin selvää. Loppu olisi oletusta, niin turha ainakaan minun spekuloida. :)

Samat otettiin yhteensä neljään liittymään. Lahjakortista ei ollut mainintaa sopimuksissa jotka tuli. Oliko sulla se 30€ Lidl kortti eritelty/mainittu?

Puhelimessa kyllä sanoi, että kaikkien liittymien kylkeen se tulee. Eukko sai vielä jonkun hbo, tms vielä lisäksi joksikin aikaa. En alkanu kyselee tuota itelle, kun oletin että tuli "perheelle". (soittivat siis mulle, kun eukko oli ensin asioinut samalla asialla oman liittymän kanssa).
Ei löydy mainintaan sähköpostiin tulleessa vahvistuksessa, mutta Telian sivuilta löytyy maininta.
IMG_4194.jpeg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 075
Jäsenet
79 441
Uusin jäsen
Fulltimertrd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom