Missä kohtaa liittymien (4G) hinnat on romahtanut näin alas? Äsken Elisan myyjä tarjosi 11,99€/kk 4G 100M liittymää ja tartuin tuohon ilomielin. Nyt kuitenkin luin ylhäältä
@Nallukka , että Telia tarjonnut vastatarjouksena jopa 7,99€/kk liittymää winback tarjouksena.
Nämähän on mennyt ihan käsistä, kun tässä viimeiset 5-8 vuotta on tottunut maksamaan 17-20€/kk vastaavista.
Näitä hintoja on ollut vuosia. Listahinnat ei pääse lähellekään. Mulla on ollut nyt kirjaimellisesti kuukauden ajan n. 5v jaksolla, kun on ollut listahintainen liittymä ja hinta yli 10€/kk (ja se on nyt tämä kuukausi, kun siirryin Moille josta oon nyt ens viikolla siirtymässä Telialle).
Porukka ei vaan jaksa kilpailuttaa. Monesti jo pelkästään kilpailuttaminen antaa -40% listahinnasta. Winbackina sitten saa parhaillaan -80 tai jopa -95%. Tämän takia liittymiä pitää kilpailuttaa just jatkuvaan.
Oma kaava:
Joskus Kauan Sitten oli Elisan Tarkka 4G, tyyliin 10M (tai joku hidas sellainen) 7,99€/kk - listahinta tais olla 12,99€/kk.
Sitten ne nosti hintaa ja nopeutta -> lähdin siirtämään pois -> tarjosivat Tarkka 4G 100M:n hintaan 8,99€ ja otin sen. Hinta oli voimassa 24kk ilman määräaikaa.
Sitten kolmannelle vuodelle tuo Tarkka 4G 100M nousi 8,99€ -> 12,99€ (muistaakseni), jonka vielä juuri ja juuri suostuin maksamaan - etenkin, kun kukaan ei tarjonnut mitään hyvää.
Neljänneksi vuodeksi olisi tullut 27,99€ tai jotain hinnaksi. -> siirto Moille, jossa oli tuolloin se 9€ simmi (vai 6€? anyway, se halpa rajallisella datalla.).
Olin siellä vähän yli kuukauden tai kaks, kunnes Elisalta tuli kotia tarjous: Rajattomat <15€/kk ja Tarkka 4G 100M 7,99€/kk 24kk ajan (eli sama hinta, kuin melkein 4 vuotta aikasemmin!) - otin sen.
Nyt tuo sitten loppui pari vuotta sitten eikä halunneet tarjota mitään järkevää. Laitoin siirron DNA:lle vajaa vuosi sitten 4G Ministä, jonka sain peräti 16€/kk hintaan - Elisan halvin tarjous millekään oli jotain 19€/kk nurkilla ja mulle tärkeämpää on järkevä hinta, kuin äärettömät palvelut. DNA:lta lähdin nyt sitten Moille, jossa olen ollut nyt... 3 viikkoa? Seuraavaksi lähden ensiviikolla Telialle tuon Rajaton 4G 100M 11,99€/kk perässä. Olkoonkin määräaikainen soppari, mutta 50€ lahjakortti Lidliin ei ole huono, Mobiilivarmenne kuuluu soppariin ja vielä MTV Katsomo kuukaudeksi veloituksetta.