Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oisko Telia Dot myös kokeilemisen arvoinen? Mulla meni jo ihan perus käytöllä kolmessa päivässä 0.6Gt dataa, joten en tiedä miten pientä puhelimen käyttö pitää olla, jos selviää tuolla 4Gt:lla kuukaudessa. En edes katsonut ainuttakaan videota.Minulle vaihto Moihin oli erittäin hyvä diili. Jos menee joskus yli 6 €, on silti halvempi kuin muiden operaattoreiden tarjonta, ellei ole onnistunut haalimaan jotain supertarjousta. Liittymä toimii kunnollisella nopeudella (100 Mbps) päin vastoin kuin muiden operaattorien saman hintaluokan liittymät, jotka on kuristettu käyttökelvottoman hitaiksi.
Moi olisi itselleni täydellinen, jos datan osalta olisi tullut uudessa hinnoittelussa käyttöön myös maksimihinta. Eli että datasta laskutettaisiin enimmillään sen verran kuin rajaton datapaketti maksaa, jolloin ei tarvitsisi taktikoida, kannattaako rajaton data olla käytössä vai pärjääkö ilman sitä.
Oisko Telia Dot myös kokeilemisen arvoinen? Mulla meni jo ihan perus käytöllä kolmessa päivässä 0.6Gt dataa, joten en tiedä miten pientä puhelimen käyttö pitää olla, jos selviää tuolla 4Gt:lla kuukaudessa. En edes katsonut ainuttakaan videota.
Eilen Cittarissa Telian standi pysäytti mut ja keskustelu meni seuraavasti:
- Telian myyntitykki: "Hei, olisko miehellä vähän aikaan?"
- Minä: "Juu kyllä on."
- Telian myyntitykki: "Minkä operaattorin liittynä teillä on?"
- Minä: "Elisan."
- Telian myyntitykki: "Paljonko te maksatte siittä?"
- Minä: "9,90 euroa kuukaudessa."
- Telian myyntitykki: "OooKooo. Jätetään tämä leikki sikseen. Kiitos."
- Minä: "Kiitos."
En muistanu kysyy minkälaista tarjoista ne ois tarjonnu ku rupes hymyilyttään toi vastaus tuohon Elisan 9,90€/kk vastaukseen.
Mulla on kanssa kaksi 2.9€ Tarkka liittymää ja yksi 0€ saunalahti latausliittymä. Vielä on euro saldoa.Samantyylinen kävi Gigantissa...
Myyjä: "Milläs operaattorilla sinulla on liittymä"
Minä: "Kaksi liittymää Saunalahdella"
Myyjä: "Pitäisiköhän meidän tarkistaa hintoja jos saataisiin vähän paremmat diilit?"
Minä: "En usko että tarjoatta ainaskaan halvempaa"
Myyjä: "No kerro vaan, uskon että saadaan hintoja alemmas!"
Minä: "No ok. Eka on Saunalahden latausliittymä, kk-maksu siis 0€. Toinen on jo sitten kalliimpi ja maksaa 2,90 €/kk. Niin että löytyykö vielä halvempaa?"
Myyjä: "Juueilöydy..."
[*]Edullinen Latausliittymä selkeällä sekuntiveloituksella ja ilman kuukausimaksua!
[*]Norppa/Norppa+ -Latausliittymien netin käytön nopeus päiväkattohinnoittelulla on maks. 1 Mbit/s.
[*]Päiväkattohinta 0,66 euroa/päivä ja maks. 9,90 euroa/kalenterikuukausi. (netti)
DxRadical sanoi:Kävin eilen asuntomessuilla ja päätin kuunnella mitä Telian myyjällä on asiaa. Kaveri kysyi että olenko Elisan asiakas ja kysyi mun sähköpostin että näkee parhaat hinnat. Sitten Elisalta tuli mun kännykkään salasanan palautus koodi ja myyjä pyysi antamaan sen. Kysyin että mitä vittua.
Kuinkahan monta sataa ihmistä on jo antanut myyjälle pääsyn omalle Elisan tilille? Onko kyseinen toiminta edes laillista? Jos paikalla on Telian tyyppejä niin voisitte vuotaa että onko hommaan tullut ihan ohjeet yritykseltä.
Telian myyjät urkkivat Elisan salasanoja : Suomi
Onko Elisan tai Telian mobiililaajakaistojen toimivuudessa eroa Turussa? Tulisi kotikäyttöön, eli ei liiku mihinkään. Lagi ei haittaa eikä tarvitse olla mitenkään erityisen nopea.
Onko Elisan tai Telian mobiililaajakaistojen toimivuudessa eroa Turussa? Tulisi kotikäyttöön, eli ei liiku mihinkään. Lagi ei haittaa eikä tarvitse olla mitenkään erityisen nopea.
Hyvä pointti, tosin mielellään hankin liittymän ennen muuttoa ko. paikkaan, mutta saanpahan testattua molemmat operaattorit helposti.Mutta onhan sulla kännykässä joku liittymä. Joten ainakin jonkun operaattorin pystyt testaamaan jo sillä.
Cellmapperin nettisivuilta tai appista voi myös vilkuilla minkälaista dataa alueelta on kerätty eri operaattoreiden osalta. Antaa ainakin jonkinlaisen kuvan kuuluvuudesta ja mastojen sijainnista.Hyvä pointti, tosin mielellään hankin liittymän ennen muuttoa ko. paikkaan, mutta saanpahan testattua molemmat operaattorit helposti.
Mikähän olisi paras puhelinliittymä allekirjoittaneelle?
Tällä hetkellä käytössä Telian liittymä jossa rajaton 100Mbit/s, puhetta 600min ja tekstiviestejä 600kpl. Normaalihinta tuolla on 29,90€ mutta pakon sanelemana taloudesta löytyy myös saman firman mobiili 4G-liittymä joka toimii pääasiallisena nettinä. Tämän seurauksena keskittäjänä lopullinen hinta on tuolle puhelinliittymälle on 26,90€. Muuton seurauksena pääsen viimeinkin valokuidun piiriin joten tuon mobiili 4G-netin tulen sulkemaan ja sen seurauksena perusliittymän maksukin nousee normaaliin hintaansa.
Moi Mobiililta saisi tuon "Rajattoman reilu" liittymän 18€/kk joka sisältää rajattoman 100Mbit/s netin, jonka lisäksi puhelin ja tekstiviestit 5,5snt, kuitenkin maksimissaan +4€/kk. Omasta käytöstä sen verran että puheluita tulee kuukaudessa parin tunnin verran, tekstiviestejä hyvin satunnaisesti. Onko tuo Moin liittymä nyt paras mitä saa vai onko jossain ns. piilotarjouksia?
Njaa, vuosittaisen liittymäkilpailun voitti tälläkertaa Telia:
.. ellei Elisalta tule jäätävän hyvää Winbackia, mitä rankasti epäilen. Parempaa tarjousta ei tälläerää tullut vastaan.
DNA teki jatkotarjouksen 19,90€ rajaton 4g ja 12kk. Kannattaako tähän tarttua vai onko jotain oikeasti parempaa tarjolla juuri nyt?
DNA-tyyliin määräaikainen liittymä? Jos näin, niin en ottaisi mistään hinnasta vaan ennemmin vaikka se Moin rajaton 18e/kk.
DNA teki jatkotarjouksen 19,90€ rajaton 4g ja 12kk. Kannattaako tähän tarttua vai onko jotain oikeasti parempaa tarjolla juuri nyt?
Sama homma itsellä pari kuukautta sitten, mutta sain hinnan 14,9€ kun sanoin, että Elisa tarjosi tuota. Tosiasiassa Elisalla olisi ollut 19,9€ mutta kikka toimi.Itse olin Elisalle vaihtamassa DNA:lta, soittelivat jäämään ja empimisen ja ämpyilyn jälkeen tarjosivat 15,90e/kk jolla sitten jäin asiakkaaksi. Kannattaa koittaa tingata ainakin tuohon asti jos aiot DNA:lla pysyä. Rajattomat puh + viestit ja 100 meganen netti.
Kuullostaa hurjilta nämä tarjoukset.Ystävä oli siirtämässä DNA:lta Telialle. Ei jaksanut vastailla kahteen ensimmäiseen DNA:n puheluun, kolmanteen vastasi ja sai 14,90e/kk rajaton kaikki 350M nopeudella
Oli kuukausi sitten 18,90 200m rajaton. Varmaankin vieläkin saatavillaKuullostaa hurjilta nämä tarjoukset.
Onkohan Telialla yleensä heittää vastatarjousta jos on vaihtamassa pois?
Sama homma itsellä pari kuukautta sitten, mutta sain hinnan 14,9€ kun sanoin, että Elisa tarjosi tuota. Tosiasiassa Elisalla olisi ollut 19,9€ mutta kikka toimi.
Onkohan Telialla yleensä heittää vastatarjousta jos on vaihtamassa pois
Elisan pitkäaikainen asiakas ja kampanja 100 m rajaton päättyi ja hinta pomppasi 32 euroon. Tilasin moi mobiilin ja elisalta soitettiin ja päivän tarjous oli rajaton 100m 16,90 kk(hinta voimassa 12kk) lisäksi eka kuukausi ilmainen ja 20 euron lahjakortti elisalle. Otin tämän koska 4 Gt dataa vähän siinä ja siinä riittääkö ja lisäksi välillä tulee puheluita jonkin verran kuukauteen.
On se kyllä ihme touhua että pitkäaikaisille asiakkaille ei voi laittaa kunnon tarjousta ennenkuin on numeronsiirrot vetämässä.
Suomeen tulossa lomailemaan ja prepaid-liittymän tarvitsen, onko noissa suuria eroja eri operaattorien kesken?
kännykkä ja surface pro on matkassa mukana, kännykkää aikomus käyttää mobiilitukiasemana.
Elisan pitkäaikainen asiakas ja kampanja 100 m rajaton päättyi ja hinta pomppasi 32 euroon. Tilasin moi mobiilin ja elisalta soitettiin ja päivän tarjous oli rajaton 100m 16,90 kk(hinta voimassa 12kk) lisäksi eka kuukausi ilmainen ja 20 euron lahjakortti elisalle. Otin tämän koska 4 Gt dataa vähän siinä ja siinä riittääkö ja lisäksi välillä tulee puheluita jonkin verran kuukauteen.
On se kyllä ihme touhua että pitkäaikaisille asiakkaille ei voi laittaa kunnon tarjousta ennenkuin on numeronsiirrot vetämässä.
Itse päätin perua siirron Telialta Elisalle koska Telia nokitti vastatarjouksen samalla hinnalla ja kestolla (19,90€/kk 2 vuoden ajan) rajattomalle 200M liittymälle kuin Elisa tarjosi 100M. Lisäksi Telia on toiminut ihan hienosti reissussa ja kotona viimeisen vuosikymmenen niin ei ole sen puolesta tarvetta vaihtaa, ja niiltä saa ainoana operaattorina sen Multi-Simin joka kahden luurin käyttäjälle on aika iso etu vaikka maksaakin 6,90€/kk.
Kunhan 2.9€ liittymä ensin loppuu ensi vuonna, niin itse taidan hankkia 18€ Moin (+max 4€). Koska muilla operaattoreilla taitaa olla vähän kalliimpia liittymiä. Toki "kuuluvuuskin" merkkaa ja nyt tiedän vaan, että Elisa toimii ihan hyvin.Onhän tämä tympeää kerran vuodessa laittaa liittymä siirtymään toiselle operaattorille, että saisi jonkun järkevän tarjouksen nykyiseltä operaattorilta. Toki operaatiossa ei mene kuin 10min ja säästö on 50-100€, joten tuntipalkoille pääsee.
Huomaa sellainen juttu, että Telian Multi-Sim ei sitten tue VoLTE/VoWIFI-ominaisuutta ollenkaan. Et sellainen pieni juttu tuossa.
Huomaa sellainen juttu, että Telian Multi-Sim ei sitten tue VoLTE/VoWIFI-ominaisuutta ollenkaan. Et sellainen pieni juttu tuossa.
Tämäpä tuli huomattua kun tyttären suomessa käyttämään liittymään piti hommata Multi-eSim älykelloa varten, hankaloittaa hieman puhelimen hotspottina käyttöä.
Miten se hotspottiin vaikuttaa?