Jep. Ilmeisesti kun mulla on i3 toisena käyttiksenä niin siitä on tullut lisäksi xfce ohjelmia lisäksi. Eli lienee syynä kun ulkoasu ts nappien paikat vaihtelevat ohjelmittain ja näppäinkomennot eri. Kaipaan ilmeisesti myös jotain gnomen päätettä kun se oli jotenkin helppo konffata kevyen kivaksi. Nyt ilmeisesti väärä pääte. Nythän siis ongelmat on ainoastaan kosmeettisella tasolla, muuten kaikki toimii. Gnomea olen siis yleensä käyttänyt aiemmin, nyt hakenut kevempää ratkaisua. Mutta teemat on kyllä kivoja Plasmassa. Pieni kone vaikuttaa paremmalta kun se kiiltää. Täytyypä kokeilla tehokkaampaan läppäriin vaikka tota Fedoran käyttistä jossa nuo desktopit oli eriytetty.Plasma periaatteessa menisi, mutta siinä on turhan paljon mahdollisuuksia säätämiseen. Välillä on vaikea löytää oikeaa kohtaa kaikkien asetusten keskeltä.
Tuossa välillä muuten kokeilin Rhinoa joka oli ubuntupohjainen jatkuvasti päivittyvä. Hienointa siinä oli että pystyi poistaa ubuntun huonot puolet. Itse olen muuten vähän kyllästynyt ubuntupohjaisiin joten OpenSuse ja Fedora on nyt distrohoppailun alla. Ja olis paljon helpompaa ellei olis tälläinen kermaperse että kaiken pitäisi olla mahdollisimman pitkälle smooth and slik. Eikös se Thorvaldsin Linuskin pitänyt optimina mäkin rautaan asennettua fedoraa?
Garudaa muuten joskus testasin ja oli kiva paitsi että oli ihan liian karkki mun makuun, vaikka nyt taitaa fedoran plasmassa olla käytössä samat värikkäät ikonit. Endevour Os oli kiva. Ehkä optimaali olisi kuitenkin joku kivaksi värjätty debian testing.
Nopeammin päivittyvissä ei oikeastaan aavistuksen harmita kuin kernelin nopea päivitytyssykli. Ne kun on aika isoja jauhettavia ja kun alla on vanhaa rautaa, niin tuntuvat vähän turhilta. Eli jos tähän olis joku hyvä vinkki, niin otetaan vastaan.
OpenSusen asennuksessa tulee voittajafiilis kun sen pelin pääsee läpi