Lisää RAM:ia ASUS TUF Gaming F15 FX506LI. Millainen muisti kannattaa lisätä?

Hei.

Minulla on tarkoitus lisätä keskusmuistia läppäriini, mutta olen hieman epävarma, että millainen muisti ja minkä verran olisi kannattavaa lisätä.

Kone on ASUS TUF Gaming F15 FX506LI. ASUS TUF Gaming F15 - Tech Specs|Laptops For Gaming|ASUS Global

Koneessa on nyt 8GB DDR4 SO-DIMM 2933MHz ja ylläolevan Asuksen sivun mukaan Max Capacity:32GB.
Expansion Slots (includes used)
2x DDR4 SO-DIMM slots
1x M.2 PCIe
1x M.2 PCIe/SATA

Ymmärrykseni mukaan olisi siis yksi muistipaikka vapaana ja maksimi määrä muistia 32GB.
Kannattaisiko tuohon lisätä yksi kampa 8GB vai 16GB? Entä kannattaako uuden muistin nopeus olla vähintään tuo 2933MHz?

Tarviiko muistien olla niinsanottu pari, että toimivat kunnolla, eli joudunko ostamaan sitten muistiparin sen sijaan, että ostaisin vain toisen kamman vanhan rinnalle?

Noin hinnan ja käytettävyyden suhteen, olisiko järkevämpää ostaa 8GB vai 16GB muistikampa? Yleensä mulla käyttö on selailua, suoratoistoa, kevyttä pelailua ja discordeilua.

Tällä hetkellä tuntuu hieman jumiselta kone, jos on selain, discord ja League of Legends yhtäaikaa päällä. Resurssienhallinta näyttää tuossa tilanteessa 80-90% käyttöä muistille.

Olen hieman katellut käytettyjä 8GB SO-DIMM ddr4 3200MHZ palikoita varteenotettavana vaihtoehtona. Mitäs mieltä olette?

Jotain tällaista vaan:

..ja vanha kampa kympillä eteenpäin..

Muisteja kannattaa olla pareina samanlaisia ja nopeudet menee hitaimman mukaan, niin tuo sinun vanha muistisi joka tapauksessa hidastaa. Enkä takaa, että siitä saa kympin, mutta sen verran kannattaa laittaa rahaa, jos käytettynä samanlaisen ostaa rinnalle :)

Statistiikka

Viestiketjuista
280 982
Jäsenet
78 192
Uusin jäsen
Patonki Anneli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom