Lomamatkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Syvä laskimotukos ja kohtalokas keuhkoveritulppa voi tulla, vaikka ei olisi erityisiä verisuonisairauksia jaloissa. Kaksi etäisesti tuttua henkilöä on menehtynyt keuhkoveritulppaan keski‐iässä Atlantin yli lennon jälkeen. Laskimotukoksia pitkän istumisen jälkeen on tullut nähtyä kymmeniä. Suuri osa niistä on oireettomia, ja mitä tarkemmin tutkitaan, sitä enemmän löytyy. Kompressio täytyy olla jalkaterästä alkaen ja mielellään nivusiin asti, mutta ainakin polvitaipeeseen. Suuressa riskissä oleville käytetään "verenohennuslääkkeitä".

Minulle on tullut mustelma jalkaan, kun olen semipitkä mies, ja en maksa jalkatilasta. Se on varsinkin halpalentoyhtiöillä niin pieni, että ei vaan jalat kestä. Polvet on välillä kipeät, kun poistuu lentokoneesta, mutta ei se istuminen ole koskaan ollut ongelma. Teen toimistotyötä kaikki päivät, niin olen tottunut tuntien istumiseen.

--

Aiheeseen liittymättä, olen aktivoitumissa seuraavan asian suhteen. Ostin Finnairilta lennon RIX-HEL, kun en jaksanut odotella 4h vaihtoa Riikassa ja se oli vain 30€ extraa..
Sitten Finnair siirsi lentoa 30min aikaisemmaksi, ja en tule ehtimään tähän vaihtoon. En ole hyväksynyt muutosta. Aspassa sanoivat, että ei ole heidän ongelmansa, kun ei ole heidän jatkolento. Samana päivänä ei ole muita lentoja enää (Finnair). Airbalticilla toki on, ja varasin nyt heidän kauttaan paluumatkan, joka menisi about Finnairin hinnalla, jos saisin rahat takaisin. Mutta se oli Finnair Super Saver , jota ei saa peruuttaa, ja Finnairille tämä ei ole vaihtoehto. Lisäksi on kai teoriassa mahdollista, että ehdin non-schengen terminaalista toiseen terminaaliin 5 minuutissa, jolloin portti menee kiinni. Niin kovassa kunnossa en ole ja siinä on rajatarkistukset.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 873
Jäsenet
82 573
Uusin jäsen
adrian_x

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom