Lomamatkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Saas nähhä lennelläänkö tänä vuonna enää paljoakaan, peruutukset alkaa ilmeisimmin vyöryä...
Ainakin Nesteen heppu telkkarissa sanoi että heillä ei ole näköpiirissä toimitusvaikeuksia helsinki-vantaalle, mutta se on tietysti vain tämä pää. Se että saako toisesta päästä täydennystä on tietysti hyvä kysymys. Lienee teoreettisesti mahdollista lentää välimerelle ja takaisin tankkaamatta, mutta onko se oikeasti vaihtoehto? Itse nappasin Apollolta pakettimatkan kyprokselle, Finskin lennot. Viikko lentoineen ja hotellineen lähtee alle 700€.

Maikkarilla oli n. viikko sitten uutinen että Finnair on aika hyvin saanut hintasuojattua kerosiinin oston eikä Suomen pääkentällä ole näköpiirissä toimitusvaikeuksia ainakaan ennen kesäkauden loppua. Voivat myös lentää ison osan (n. 80%) Euroopan lennoista tankkaamalla koneet vain HV:lla vaikkei toisessa päässä saisikaan tankattua konetta.

Epävarmuutta sitten enemmän syksyn ja loppuvuoden osalta jos homma jatkuu tällaisena kuin nyt

Saas nähhä lennelläänkö tänä vuonna enää paljoakaan, peruutukset alkaa ilmeisimmin vyöryä...
Erittäin vaikea uskoa mihinkään massiivisiin peruutuksiin. Varmaan supistetaan jotain reittejä mihin lennetään viisi kertaa päivässä, mutta eiköhän itse kohdetarjonta pysy suhteellisen samana. Lentoyhtiöiden ensisijainen tehtävä on kuitenkin lentää ja pitää reititykset kunnossa, tai tulee joku muu ja nappaa hedelmät. Silti ajattelin itse varata elokuun alun lennon vasta kesäkuussa, jos jotain peruutuksia on tullut.

Näitä hintoja minkään hotellin on vaikea lyödä. Ja jos ottaa sopivan villan tai huoneiston jostain hotellin läheltä, niin toki siellä voi käydä aamupalalla, jos itse ei sen vertaa jaksa tehdä.

Jos vähääkään turistikauden ulkopuolella varaa, niin nämä ovat tosiaan ihan puoli-ilmaisia eli kannattaa miettiä myös siten, että jos ostaisi kämpän tuolta suunnalta ja laittaisi sen vuokralle, niin ei kannata laskea missään nimessä, että siitä saa koko vuoden hyvää vuokratuloa, vaan hinnat ovat hyvinkin dynaamisia. Aika pienellä saa varmasti kiinteät kulut katettua, mutta kilpailua on merkittävästi. Paikalliset maksavat huomattavasti vähemmän kämpistä, joten paikalliset pystyvät niitä myös huomattavasti edullisemmin vuokraamaan.
Aamupalat tehdään itse. Tuossa on makro ihan lähellä, josta saa aamupala tarpeet. Tässä on siis kyse Thaimaan sisäisestä yhdistetystä työ- ja lomamatkasta.

Kämppää en ostaisi, ellen itse siinä asuisi. Liikaa vaivaa ja ei ole mikään sijoituskohde. Harvojen asuntojen hinnat nousevat juuri ollenkaan. Pattayalla frendit ovat myyneet kerrostalokämppiä ostohinnalla tai pienellä tappiolla.

Toinen ongelma on se, että kämpän ostamalla olet sidottu yhteen paikkaan, mutta vuokraamalla voit lähteä johonkin muualle vaikka huomenna.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
306 314
Jäsenet
82 871
Uusin jäsen
jami111

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom