Arvoikaapas meninkö lankaan? (ei ole haitallinen saitti, on turvallista klikata, mutta onko itse verkkopalvelu kusetusta)
George Baby & Kids Store – Nursery Essentials & Home Decor Online
www.ngoisa.net
Ostin käytetyn tavaran 7.11 perjantaina arvoltaan n.30€. Maksoin luottokortilla, S-luottokortilla näkyy 30€ veloitus koska lisäsin saitille luottokortin tiedot ja hyväksyin oston.
Sähköpostiin tuli seuraava kuittaus:
Tämän jälkeen mitään ei kuulunut. Hieman mietin ostohetkellä, että miksei googlettamalla kaupasta oikein kokemuksia ole mutta olin ostomodessa. Nyt kun googletin hieman lisää, niin löysin edelleenkin hyvin vähän dataa itse kaupasta mutta löysin yhden hitin olisko espanjalaiselta sivustolta, missä sama "vanessa" oli toisen verkkokaupan myyjänä ja ostaja ei ollut saanut ostamiaan kenkiä kaupasta.
Nyt tässä arvon, että mitä tehdä. Odotella nätisti potentiaalista tracking coden tulemista vai pitääkö tässä soitella pankkiin ja tehdä kortin sulkeminen? Eli jos tuo on kusetussivusto ja olen luottokortin tiedot csv:neen antanut, niin onko kortti suljettava vai onko tässä muita vaihtoehtoja? S-pankissa ei ole mahdollisuutta iltaisin yrittää perua ostoa tai edistää asiaa. Onnistuu vasta huomenna klo 09.00 alkaen, tätä hieman hämmästelin.
EDIT: luottokortin tapahtumissa tosiaan eksakti summa veloitettu, ja veloittajan nimi ESG*OCOCAYEE. Googlettamalla OCOCAYEE löydän Singaporessa majailevan yrityksen, ja sivujen ulkoasu on yhtä huono kuin ngoisa. Tästä löytyi lisäksi erillinen osuma, missä kerrotaan että kyseessä huijaussivusto.