Marathon (Bungie, PC/PS5/Xbox, 23.09.2025)

STEAM_MRTHN_LibraryHeroGraphic_1920x590_EN_web-8.png

Kehittäjä: Bungie
Alustat: PC/PS5/Xbox
Julkaisupäivä: 23.09.2025

Bungolta tänä vuonna tuleva "Extraction Shooter" eli Tarkov/DnD/Hunt/DMZ tyylinen moninpeli jossa tarkoitus raidata alueelle ja koittaa palata hengissä mahdollisimman paljon tavaraa matkassa. Julkaisussa peli tulee sisältämään 3 kenttää. Ensi viikolla alkaa Alpha testaus niin varmasti alkaa tulla enemmän tietoa miltä peli tuntuu pelata, yleensä Bungo onnistuu aseet saamaan tuntumaan hyviltä niin maltillisesti odotan.

Steam

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Sori jos oli jo keskustelu jossain.

Viimeksi muokattu:
jaa taas yks punapisterynkkyräiskintä muitten jatkoksi.
Naurahdin yleistämistä, mutta sitten katsoin pelivideon. Hyvä luoja miten tylsältä tuo näyttikään pelillisesti.
Vaikka hunt: showdowniin meni maku jo kauan aikaa sitten, videota katsoessa arvosti kyllä pieniäkin nyansseja miten siinä oli suunniteltu pelimekaniikkoja. Marathon huutaa geneerisyyttä ja pakkosyöttämistä.

Näitä on kyllä viime vuosina tipahdellu ihan kiitettävään tahtiin. Nyt näemmä vuorossa tämmönen Fortnite/Roblox FPS extraction. Pelivideoissa ei tosiaan näy mitään originaalia ja erilaista. Visuaalinen ilme vain eri kuin näissä olemassa olevissa peleissä ja tähänhän on helppo yhdistellä maksullisia hassuja skinejä ja muuta kosmeettista sälää. Veikkaisin että kohteena nuorempi pelaajakunta.

Edit. Tässä youtubesta hyvää pätkää alpha-testistä ja muutakin kuin pelikehittäjän omaa pelivideota:

JesseKazam

Viimeksi muokattu:
Ei enempää kommentteja? Aika paljon saa kuraa niskaan muuallakin, toki monet myös tykkää. Itse vielä kahden vaiheilla, paljon on ärsyttäviä asioita mutta kyllä jotenkin silti kiinnostaa.
Huomioita: Pädillä liikkuminen ja ammuskelu kuulemma kovin tahmean tuntuista. Voice comms on buginen ja ei aina otimi. Itseä eniten ärsyttää kun loot ruudusta ei pääse pois kuin escillä, mikä älynväläys. Kahdessa testissä olin ja molemmissa pistin palautetta että mitä jos vaan painamalla S saisi ruudun kiinni kunten ARC Raidersissa, ei tarvitse kättä siirtää kokonaan pois peliasennosta joka kerta. Valikot kyllä tulevat karkoittamaan suurimman osan kokeilijoista pois. Luotu kerrankin uutta ja uudennäköistä mutta mennään tyyli edellä liikaa.

Ei enempää kommentteja? Aika paljon saa kuraa niskaan muuallakin, toki monet myös tykkää. Itse vielä kahden vaiheilla, paljon on ärsyttäviä asioita mutta kyllä jotenkin silti kiinnostaa.
Huomioita: Pädillä liikkuminen ja ammuskelu kuulemma kovin tahmean tuntuista. Voice comms on buginen ja ei aina otimi. Itseä eniten ärsyttää kun loot ruudusta ei pääse pois kuin escillä, mikä älynväläys. Kahdessa testissä olin ja molemmissa pistin palautetta että mitä jos vaan painamalla S saisi ruudun kiinni kunten ARC Raidersissa, ei tarvitse kättä siirtää kokonaan pois peliasennosta joka kerta. Valikot kyllä tulevat karkoittamaan suurimman osan kokeilijoista pois. Luotu kerrankin uutta ja uudennäköistä mutta mennään tyyli edellä liikaa.

Tabilla paljon helpompi kuin ESCillä poistua loottiruudusta. Toki suuntanäppäimillähän se olisi järkevin.

Nyt pari "rundia" pelattu, ei tämä kyllä mitään ARCia pysty edes haastamaan tälläsenään.

Latausajat ovat kyllä aivan kamalat, ja eikä vaan se latausaika, vaan se latausikkuna. Pelkkää mustaa ja jokin pimputus vain soi taustalla.

Tabilla paljon helpompi kuin ESCillä poistua loottiruudusta. Toki suuntanäppäimillähän se olisi järkevin.

Nyt pari "rundia" pelattu, ei tämä kyllä mitään ARCia pysty edes haastamaan tälläsenään.

Latausajat ovat kyllä aivan kamalat, ja eikä vaan se latausaika, vaan se latausikkuna. Pelkkää mustaa ja jokin pimputus vain soi taustalla.
Ahaa, luulin tabia koittaneeni muka, kiitos tästä.

Tuo musta latausruutu unohtui mainita, sekin oli niissä aiemmissa testeissä ja edelleen sama. Tosi monessa kohtaa huomaa että on joko kiire tai ei ole kukaan tiimin ulkopuolelta edes vilkaissut peliä. Mikä tuntuu kyllä mahdottomalta. Äänimaailmakin on ihan eri luokkaa Raidersissa, tässä tuntuu että kun ääntä tulee niin se tulee täysillä, dynamiikka puuttuu ja suuntakin on välillä vaikea päätellä. Äänimaailma itsessään on kyllä hyvä. Pitänee vielä säätää, voi olla omakin setup syynä.

Pahinhan tässä on vielä edessä kun Bungien tuntien alun jälkeen alkaa hirvittävä DLC-rahastus. Mikäli selviävät alusta, toivon kyllä.

No joo sen mitä muutaman videon yt:stä olen katsonut, niin ei kyllä ostohousut ole menossa jalkaan. Sijoitan samaan lokeroon mihin menee Off The Grid, Xdefiant, jne eli geneeristä räiskintää ilman luonnetta. Jos ilmaisena pukkaavat pihalle, niin voin ladata ja testata. Muuten valitettavasti ei taida mennä jatkoon.

Hunt: Showdownin korvaajaa etsinyt tovin ja tämä tuntuisi olevan lähimpänä sitä mitä haen, eikä tämä kyllä ole oikeastaan lähelläkään pelattavuudeltaan huntia.
Pitänee viikonlopun yli testailla ja maistella miten tämä lähtee muotoutumaan, mutta tähän mennessä yllättänyt positiivisesti.

No joo sen mitä muutaman videon yt:stä olen katsonut, niin ei kyllä ostohousut ole menossa jalkaan. Sijoitan samaan lokeroon mihin menee Off The Grid, Xdefiant, jne eli geneeristä räiskintää ilman luonnetta. Jos ilmaisena pukkaavat pihalle, niin voin ladata ja testata. Muuten valitettavasti ei taida mennä jatkoon.
Sanoisin että erittäin huono peli arvioida videoista. Tunnelma ja kuumotus ei ainakaan minulle ole välittynyt videoista/striimeistä ollenkaan. Kaikki näyttää vain sekavalta kun ei itse saa rauhassa tutkia asioita.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
301 390
Jäsenet
81 982
Uusin jäsen
Aleksi94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom