Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Vaikka tämä onkin vakavalle asialle varattu keskustelu, niin pieni piristys ei koskaan ole pahitteeksi!

@Memory
Itsellä meinaa tämä ihmisten kummallinen käytös keittää yli, mutta tajuan että olen ollut erilaisissa tilanteessa kuin ns. tavalliset ihmiset. Mielestäni käytöstavat kunniaan. Noi mieliala lääkkeet aiheuttaa joskus kummallisia juttuja, itsestäni ja parista läheisestä huomanneena. Silti, mikä auttaa toisella ,ei välttämättä auta toisella.
Minulta kuoli läheisiä yllättäen (ei kaikki), tuossa pari vuotta sitten; sisko 27-vuotiaana yllättäen ja olimme oikeastaan tutustuneet vasta joku viisi vuotta takaperin..mutta se on elämää, se on vaan perkele pakko jaksaa.
Vihjaatko, että jos on työstressiä, niin on laiska?[...] Tätä voi miettiä, jos esim. työjutut aiheuttavat stressiä.
Vihjaatko, että jos on työstressiä, niin on laiska?
Vihjaatko, että jos on työstressiä, niin on laiska?
en usko, vaan kuten mulle kävi, meni harrastukset ja duuni sekaisin työ-aika 08-16 mutta mulle 05-23, börn outti tuli välittömästi ja masis tykkäsi todella pahaa![]()
En tiiä onko tää masennusta, mut oon alkanut miettimään, et: "if you can't beat them, join them", eli alkais itsekkin ikityöttömäksi. Joku 20 000 € ois puskurissa, et työmarkkinatuen lisäksi tol eläis varmaan ihan kohtuullista elämää melko pitkäänkin. Tietty pitäis pistää sit osittain maksettu kämppä myyntiin ja muuttaa vuokralle johonkin halvemmalle paikkakunnalle, mut tunnen yhdestä kaupungista paljon mielenterveyskuntoutujia, ni vois muuttaa sinne ja ryypätä vaan niiden kans kaikki päivät. Muutin sieltä jonku neljä vuotta sitten töihin isompaan kaupunkiin ja itsellänikin siis on ollut kyseisen laisia ongelmia, mut nykyää just sellanen Sartre/Camus -ajattelu on ottanut aika paljon valtaa.
Jos tyytyis siihen, et en ikinä tule seurustelemaan (koska kuka haluais ikityöttömän?), enkä oikeastaan saavuttamaankaan mitään sen suurempaa, ni toi vois olla ihan jees. Suomessa saa kohtuullisen takuueläkkeenkin, ni ei tarttis kiduta vanhanakaan sen suuremmin ja kirjastosta saa kirjoja, joita voi lukea päivät pitkät, ni ei tulis tylsääkään.
Sori ei ollu tarkotus haukkua, mut ihmettelen kuka saa näitä ns. reseptilääkkeitä.
Näin olen ymmärtänyt, tai johonkin sen suuntaiseen. Olen valittanut unettomuutta, mutta sillä perusteellahan niitä ei myönnetä, vaikka ne auttaa.Sulla lienee joku muu motiivi niihin bentsoihin kuin masennuksen hoitaminen. Ehkä ne lääkärit eivät ole ihan tyhmiä ja bentsot eivät ole eka hoitokeino? Käytetäänkö niitä ylipäänsä masentamisen hoitoon, en tiedä.
Raivostuttaa ettei voida myöntää vaikka auttaisi unettomuuteen.
No joo, totta.Unettomuuteen auttais eniten se, että jättäisit alkoholin pois, ruokailuajat ja ruuat kuntoon, unihygienia, riittävä liikunta jne. Noi olis eka keinoja unen parantamiseen millä pääsee todella pitkälle. Sit kun on peruasiat kondiksessa niin kävely aamulla ja illalla ulkona(vuorokausirytmin synkrononti, melatoniinintuotto), sinisen valon ja ruutuajan välttely tunti+ ennen nukkumaanmenoa jne. Sit kun ylläolevat on kunnossa niin vielä siihen päälle hengitys/kiitollisuus/mindfullness juttua niin saa mielen rauhoittumaan.
Se vaan et kun useemman päivän oot kärsinyt unettomuudesta ja sit saat bentsoja ja nukahdat hyvin.
Mites masentuneet ootte saaneet lääkkeitä, lähinnä mietin bentsoja?
Mulle on ehdotettu tyyliin kolme kertaa ensiavussa (Tampere & Nokia) päihdelääkäriä. En ole mennyt, koska täällä (Nokia) niin huono tarjonta lähimpään isoimpaan kaupunkiin (Tampere) verrattuna ja kerran muistaakseni käynytkin siellä ja se oli pelkkä keskustelu ja sillä sipuli.
Eipä saa lekureilta ensiavussa kun muutaman bentson. Sekin oli viimeks vaikeempi homma kun ekaa kertaa Nokialla ja lääkärinä joku uus toope jätkä. Tampereella Tays ollut kuitenkin aina mukavat naishoitajat ja lääkäri tullu sit myöhemmin juttusille tai ei ja heittäny ne.
Ihmettelen et kuinka vammanen pitää olla, että noita reseptillä edes saa???
Sori ei ollu tarkotus haukkua, mut ihmettelen kuka saa näitä ns. reseptilääkkeitä.
Näin olen ymmärtänyt, tai johonkin sen suuntaiseen. Olen valittanut unettomuutta, mutta sillä perusteellahan niitä ei myönnetä, vaikka ne auttaa.
Olen ymmärtänyt että bentsoihin kasvaisi toleranssi ja kohta voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä?Raivostuttaa ettei voida myöntää vaikka auttaisi unettomuuteen.
Tuli kanssa joskus hetkellisesti vähän kehnompi olo ja päätin syödä lääkkeitä reseptin mukaan. Eli siis 150 -> 300mg Venlafaxin ja 7.5 -> 15mg Abilify. Syksyn kurjuus tulossaItse kuolemisen tahto kohtauksia on välillä, en voi verrata sitä mihinkään kun ei ole olemassa
mitään omanlaista mittaria elämästään.
masennuskin voi olla todella syvä, ihmettelen että miksi pitää olla niin apina että välillä tahtoo vain kuolla veke?
elämää eivät saa bill gatesitkaan ostettua dollareilla miljardeilla se on kertalippu.
sitten toiset vielä kyllästyvät ja lopettavat oman käden kautta elämänsä, tuntuu välillä melko uskomattomalta sekä pahalta.
Tosin kyllä melko usein tuollaisen ajattelija ymmärtää tilanteen, on vaan niin hemmetin paha olla että tahtoo että kaikki
loppuu kertakaikkiaan ja on tasaisen rauhallista kuin nukkuessaan on...
Olen usein huomannut että tuollaisessa tilanteessa pahinta on merkityksettömyys.
millään ei ole väliä, se on vaarallista.
Yleensä pätee vanha sanonta "nuku nyt vielä yön yli"
ja usein tunteet sitten tasaantuvatkin.
Hyvä alkavaa viikkoa kaikille <3
Vielä päätin naputella puhelimella. Sama vika että Mirtazapin puolikas on mennyt jo varmaan 6 vuotta. Vaikka alkuun Mirtazapin oli isommalla annoksella masennuslääkkeenä. Mirza lääkkeessähän pienempi annos nukuttaa paremmin.itse otan mirtza puolikkaan nukkumiseen, siihen tullut jo varmaankin tole, mutta onhan edes lumelääke joka toimii.
nyt on hemmetin hyvä kun saa jutella kaikista asioista saman tutun henkilön kanssa..
Kerhokin on mukava, tuo rytmiä elämään, tosin välillä perjantai 15-19 on melko pitkä aika, mutta hyvässä seurassa menee kivuttomasti.
Koittakaas pärjäillä <3
Voi olla. Riippuu tietenkin myös bentsoista, että mitä käyttää ja millä doseilla.Olen ymmärtänyt että bentsoihin kasvaisi toleranssi ja kohta voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä?
Hyvä juttu, että olet ilmeisesti saanut jo reseptin. Eli "vaara" ohi. Kurjaa jos vaan lähetettäisiin kotiin ja sanottaisiin, että koita vaan jaksaa, ei voida tehdä mitäänDiapamia olen käyttänyt nyt jo jonkin aikaa 10mg dosella per päivä. Oikein oiva lääke kaikkeen, eikä unen kanssa ole ongelmia.
Ketipinorista olen kuullut vaan huonoa.
Lyricaa en ole kokeillut.
Escitalopram ollut kanssa joskus käytössä. Mutta pysyvästä lopettamisesta mulla ei ole kokemusta.kesän aikana tiputettiin 5mg, joka ei aiheuttanut mitään viekkareita enkä huomannut muutakaan haittavaikutusta. Nyt kun annostus lopetettiin niin olo muuttui vklp jälkeen kuin olisi juonut viinaa viikon putkeen. Krapulainen, ahdistunut, väsynyt, flunssainen jne. olo. Kovia säpsähdyksiä päässä ja rajuja vilunväristyksiä puskee. Nukkuminen niinkuin kamalassa krapulassa, liskodiskoineen. Kauonkohan tätä sitten nyt kestää? Ei nimittäin ole kamalan mukavaa.
Huvittavaa kun lääketiedoissa ei juuri pahoista vieroitusoireista mainita mutta nämä ovat käytännössä samoja kuin viinaa olisi juonut viikon putkeen.
Escitalopram ollut kanssa joskus käytössä. Mutta pysyvästä lopettamisesta mulla ei ole kokemusta.
Yksi konsti voisi olla 5mg joka toinen päivä 2-4 viikon ajan. Sen jäljeen 5mg joka kolmas päivä 2-4 viikon ajan. Ja siitä jatkaen.. Vielä parempi olisi, jos tuon 5mg saisi jotenkin puolitettua 2.5mg. Apteekista saa ainakin ostettua leikkurin.
Toivotaan että olo helpottaa ja saat lopetettua. Muistaakseni Ketipinor 200mg piti kanssa lopettaa vähän samoin, eli vain 25mg kerrallaan ja siis aika hitaasti. Muuten nukkuminen oli hankalaa.
Itse asiassa tänään ei ole ollut enää niin paha. Jospa se tästä alkaisi helpottaa pikku hiljaa. Vielä on pientä "kevytpäisyyttä" ja väsymystä mutta alkuviikosta oli huomattavasti pahempi. Nukkuikin jo paremmin yön.
Tää syksy tekee kyllä osansa mielialaan. Ja sitten ihmissuhteet. Yksinkään ei toisinaan viihdy. Miksi elämä on niin rankkaa? Pitäskö uskaltaa vaan kohdata ne tunteet, vajota niin syvälle kuin mieli antaa periksi?
Välillä kyllä on hyvä käydä aivan pohjalla, itse olin aikoinaan aivan masentunut sitten tuli syöpä joka hoidettiin 2viikkoa sain olla löysässä hirressä että kuolenko tänään vaiko vasta 50vuoden päästä, laittoi elämän uuteen valoon, tosi ei kovinkaan pitkäksi aikaa.
on se jossain takaraivossa mutta aina meinaa lipsua itsesääliin.
mulla on hyvä kun on kerho joka ma-to 2h ja pe 4h, saan nähdä muita ja on jotain ohjelmaa elämään aivan kivaa.
Masennus merkityksenä. En käytä päihteitä ja voin fyysisesti hyvin. Elän terveellisesti ja teen asioita mikä edesauttaa omaa terveyttäni. Miksi sitten mieliala on tälläinen? Yksinkertaisesti se ei elämässä riitä, että syö salaattia, treenaa salilla, näkee ihmisiä, tekee mikä tuntuu hyvältä ja taloustilannekin on hyvä. Miksi ahdistaa, vituttaa, masentaa vaikka kaikki pitäisi olla hyvin?
Tsemppiä sinulle ja muillekin oman mielen vankeina oleville.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.