Täällä taas päinvastainen ongelma 4-5 päivää 3h unilla per päivä. Päihteitä en ole jostain syystä käyttänyt koskaan, mikä on sinänsä erikoista kerta valta osa psykoosisairaista vähintään polttaa.
Tuo on hiton stressaavaa, mun parit kaverit nukkuu kanssa vain 3-6h/vrk. sitten heidän armeija-aikansa menikin plörinäs.
Itse tuossa mietin, että vaikka ei ole oma vika (tavallaan) niin olen viime aikoina "menettänyt" 4 kivaa ystävää.
1. Vastaa puhelimeen kun haluaa, ei kuuntele mutta kuunteluttaa.
2. Vastaa puhelimeen mutta pakottaa kuuntelemaan omaa samaan levyään mutta meikäläisen jutuissa on tärkeämpää katsoa salkkareita.
3. Yrittänyt palauttaa ystävyyttä, mutta korostaa itsensä Jumalaksi, ja päättää toisten puolesta, pälättää mutta ei kuuntele, tekokiireitä, haukkuu hulluksi.
4. Aina kännissä, soittaa vain kun tarvitsee jotain.
Kaikki nämä laitettu kännyn mustalle listalle, kaikilla periaatteina että Minä olen se ilmainen psykiatri, enkä todellakaan jaksa olla sellainen.
Ihmettelen näitä kavereita, karmea tarve soitella minulle ja pälättää samaa levyä 100 kertaa, sitten vielä soittavat auttavaan puhelimeen ja ympäri-ämpäri.
VAIKKA ON PSYKAN HOITOSUHDE!
Meikäläisellä ei ole mitään hoitosuhdetta ollut 30vuoteen ja ainoa kuka kuuntelee on seurakunnan auttava puhelin.
ei hemmetti, yksipuolisestiko tätä kirvestä hiotaankin?
Sitten näiden rahan käyttö
Valehdellaan kirkon diakonille ettei ole rahaa hoitaa 2*200e:n sairaalaskua, saavat kirkon diakonin ne maksamaan, sitten tupakkiin menee 4500e/vuosi.
syynä se että on ns. "imu-sairaus" pitää imeä koko ajan jotain

hommaisi tutin, taikka imisi peukaloaan, sitten kuitenkin diakonilta piilossa säästää rahaa että pääsee hesaan rikkaitten ex-ystävien kanssa terasillle nauttimaan siideriä, eikä tämäkään henkilö edes ole toimeentulotuki-rajoilla, tienaa liikaa.
Sitten toinen näistä, kanssa saa 100e plussaa toimeentulotuen mukaan, syö kalliisti, vain mikro-ateroita, minun ainoa lämmin ateria saa maksaa 2.50e/vrk.
toiset syövät jädeä, suklaata yms. herkkuja ja 3e:n valmis-ateroita joista tulee vain vihaiseksi..
Minulla on tarkkaan laskettu budjetti wordilla jota tarkkailen.
Ennenpää en tarkkailut, ja laskujen maksun jälkeen jäi rahalle 5e, piti nopsaa soittaa duunissa olevalle broidille "lainaa 200e on nälkä"
luojalle kiitos oli lainata.
Nyt word-budjetin mukaan ei ole tullut vastaavia ylläreitä...
Ystävät ovat kivoja, ja hienosto sanoo "älä anna vihan laskea auringon laskiessa, tee sopu"!!
Miten tehdä näitten kanssa sopu, kun selvästi hyväksi käyttää? Eräskin täti mätkätti txt:llä
"ei ihme että kun olet tuollainen niin saat vaan niitä hulluja kavereita sieltä kerhosta, ole niitten kanssa sitten", tällaista kun tulee 70vee mummon suusta niin hyvin menee....
Sääli, todella sääli, välillä kaipaan ystäviä ja etsin uudestaan heidän poistetut numerot fonectasta ja kysyn kuulumisia.
mutta poistan ekan puhelun jälkeen, 5:s kaveri soittaa kun tarvitsee apua, AINA, sitten kun soitan sille ja juttelen niin sillä on sekunnin välein sanottavana "juuh, katsellaan tässä sitten, eipä tässä mitään, lopetellaan" ja ko. hemmo jäi atk-varaosasta 50e velkaa , en jaksa enkä kehtaa sanoa että kuules sulta jäi piikki auki.
On todella "virkistävän masentavaa" keskustella kaverin kanssa joka koko ajan "juuh, ei mitään, lopetellaas jo"
mutta kun HÄNELLÄ on ongelmia niin sitten ollaan niin kavereita!!
Enkä osaa maksaa pottuja pottuina ja sanoa "juuh, nyt on kiire, soita atk-liikkeeseen, lopetellaan " ja katkaisen linjan huokaus.
Miten minulle kertyy kaikki tällaiset ns. ystävät, eivät nämä ole edes ystäviä, eikä edes kavereita.