Max 1500 e Linux-pelikone (Pop!_OS). AM5, AMD-näyttiksellä, tyylikäs yksinkertainen kotelo

Datatronicista paketti kasauksella tai Gigantista build yourself Black Fridaystä marraskuussa? Vieläkö osia kannattaa Saksasta tiliailla?

Pari konetta olen aikoinani kasannut niin eiköhän se onnistuisi mut jos 50e saa kasauksen niin kyllä sen otan for convenience (jos tuleekin jotain ongelmaa niin päänvaivaa selvitellä mikä osa rikki. Kerran piti rikkinäinen poweri saksaan lähettää ja uutta odotella...). Gigantin buildejä eivät taida kaupassa kasata toisinkuin Datatronic? Muita vaihtoehtoja? Useammasta kaupasta ei oikein jaksaisi alkaa metsästään osia.

En ole mikään Ultra-graffojen metsästäjä vaan tällä pitäisi vedellä vuosikaudet ok graffoilla. Siksi tuo 1500 e alkaa oleen aika tiukka max ja voisi se vähän halvempikin olla. Hyvää bang for your buck kamaa haen.

Käytän 4k TV:seen yhdistettynä. Pelatessa olen yleensä käyttänyt 1440p nykyisellä peliläppärillä. Kevyet voi mennä natiiviresollakin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä gigantti buildinkin voi varmaan kasauttaa gigantissa. Luultavasti tämä on oikea tuote: Tietokoneen asennus käyttövalmiiksi
Mutta voit kysellä palvelun hintaa suoraan liikkeestä.

Gigantti Build black fridaysta kuulostaa ihan järkevältä, niistä on muutenkin ihan hyviä tarjouksia ja voisi kuvitella että BF:nä on niistä ne parhaat tarjoukset.

Voitte toki innokkaimmat mallailla jo jotain pakettia Datatronics mikä olisi hyvää bang for your buck kamaa tai suositella noita Gigantin Build -paketteja jos niitä sit aleen tulis

Tosiaan kaksi edellistä konetta ovat olleet peliläppäreitä. Mikähän niissä on bang for your buck verrattuna pöytäkoneeseen nykyään jos hyvästä alesta tai käytettynä nappaa läppärin? Päivittämismahikset ovat tieten läppärissä huonommat

Parasta bang for your buck on kun kokoaa pöytätietokoneen osista. Noissa peliläppäreissä on se ongelma että tuossa hintaluokassa näytönohjaimet on vaan 8gb joka muutaman vuoden päästä rajottaa pelaamista tossa 1440p.

Eli olisikohan tuo Gigantti Build 423 R7/32/2TB/RX 9070 XT näistä Radeoneista minulle sopivin? AMD siksi että Linuxilla ne toimivat paremmin kuin Nvidia. Jospa vielä BF tulis isompaa alea
Toi on hyvä. Pientä säästöä saisi valitsemalla vähäsen eri osia ja tilailemalla sieltä mistä halvinta. Isompaa säästöä alentamalla prossua 6-ytimiseen, tai vaihtoehtoisesti 7800X3D joka on parempi peliprossu. Mutta tuossa on tehty asia helpoksi, osat ovat laadukkaita ja heti varastossa.

Eli olisikohan tuo Gigantti Build 423 R7/32/2TB/RX 9070 XT näistä Radeoneista minulle sopivin? AMD siksi että Linuxilla ne toimivat paremmin kuin Nvidia. Jospa vielä BF tulis isompaa alea

Kyllä suosittelen ostamaan nyt, jos kiinnostelee. BF on riski, että ei tulekaan alennukseen ja joudut maksamaan täyden hinnan, eli 2000€.

Tuossa 423:ssa on osat, jotka minäkin ostaisin, jos hinta on oikea. Lukuunottamatta RGB-vesijäähyä, mieluummin semmoinen ilmajäähdytys. Ehkä myös emolevy on vähän vanhempi, ja ostaisin B850.. Mutta jokainen näistä on laadukas, mitä ei yleensä näe pakettikoneissa. Minulla on sama SSD (isompana), sama kotelo, kakkoskoneen 9060 XT on sama Asus Prime, muistit on sama Fury Beast 2x32GB (eli isommat). Virtalähde on eri, mutta tuo ei ole huono. En lähtisi mitään tuosta myymään ja vaihtelemaan - ja kestäisin sen vesijäähynkin.

--

Lisäksi voit laittaa vaihtoilmoituksen tuosta CPU:sta, jos/kun se ei riko takuuta. Minä voisin vaihtaa sen (käytettyyn) 7800X3D:een 120€ Helsingissä, joku toinen ehkä satasella jossain muualla. En kyllä nyt jaksa katsoa, miten takuu menee - ja se kannattaa ensin selvittää. Fiksuinta olisi ostaa heti alkuun sen 7800X3D, joka on kaupassa vain 50€ enemmän. Tai suoraan 9800X3D, josta voi joutua maksamaan sen 150€ enemmän.

Ei edes niin tarkkaan tarvitse lukea, kun tässä(kin) ketjussa suositellaan 7500F:ää, joka on halvin prosessori. Muiden suositteluista riippumatta, kannattaa myös miettiä 9600X:ää, 7600X:ää en ostaisi enää tässä vaiheessa.

Kyllä suosittelen ostamaan nyt, jos kiinnostelee. BF on riski, että ei tulekaan alennukseen ja joudut maksamaan täyden hinnan, eli 2000€.

Tuossa 423:ssa on osat, jotka minäkin ostaisin, jos hinta on oikea. Lukuunottamatta RGB-vesijäähyä, mieluummin semmoinen ilmajäähdytys. Ehkä myös emolevy on vähän vanhempi, ja ostaisin B850.. Mutta jokainen näistä on laadukas, mitä ei yleensä näe pakettikoneissa. Minulla on sama SSD (isompana), sama kotelo, kakkoskoneen 9060 XT on sama Asus Prime, muistit on sama Fury Beast 2x32GB (eli isommat). Virtalähde on eri, mutta tuo ei ole huono. En lähtisi mitään tuosta myymään ja vaihtelemaan - ja kestäisin sen vesijäähynkin.

--

Lisäksi voit laittaa vaihtoilmoituksen tuosta CPU:sta, jos/kun se ei riko takuuta. Minä voisin vaihtaa sen (käytettyyn) 7800X3D:een 120€ Helsingissä, joku toinen ehkä satasella jossain muualla. En kyllä nyt jaksa katsoa, miten takuu menee - ja se kannattaa ensin selvittää. Fiksuinta olisi ostaa heti alkuun sen 7800X3D, joka on kaupassa vain 50€ enemmän. Tai suoraan 9800X3D, josta voi joutua maksamaan sen 150€ enemmän.

Ei edes niin tarkkaan tarvitse lukea, kun tässä(kin) ketjussa suositellaan 7500F:ää, joka on halvin prosessori. Muiden suositteluista riippumatta, kannattaa myös miettiä 9600X:ää, 7600X:ää en ostaisi enää tässä vaiheessa.
Tämän kanssa ei ole mikään kiire niin voisin katella josko BF ois vielä parempaa alea. Jos ei niin voin kyllä maltilla katella milloin ois taas sopivaa alea

Tämän kanssa ei ole mikään kiire niin voisin katella josko BF ois vielä parempaa alea. Jos ei niin voin kyllä maltilla katella milloin ois taas sopivaa alea

En voi taata mitään, mutta tuntuu siltä, että B650-emolevyt ja 7000-sarjan prosessorit on aleissa BF. AMD julkaisee uuden sarjan ensi vuoden alussa (huhujen mukaan) ja noi vanhemmat voisi myydä pois sitä ennen.

9700X taas ei ole semmoinen prosessori, että sitä tarkoituksella kukaan ostaa - ainakaan pelaajat. Ei se ole huono, mutta paljon halvemmalla saa 7700X ja vähän lisää, niin 7800X3D.. Tai vähän enemmän lisää ja 9800X3D.

--

Gigantin koneista ei voi ennustaa, mitkä on aleissa - ja eivät ole kaikki samalla kertaa. Voi olla Intel ja Nvidia :(

En voi taata mitään, mutta tuntuu siltä, että B650-emolevyt ja 7000-sarjan prosessorit on aleissa BF. AMD julkaisee uuden sarjan ensi vuoden alussa (huhujen mukaan) ja noi vanhemmat voisi myydä pois sitä ennen.

9700X taas ei ole semmoinen prosessori, että sitä tarkoituksella kukaan ostaa - ainakaan pelaajat. Ei se ole huono, mutta paljon halvemmalla saa 7700X ja vähän lisää, niin 7800X3D.. Tai vähän enemmän lisää ja 9800X3D.

--

Gigantin koneista ei voi ennustaa, mitkä on aleissa - ja eivät ole kaikki samalla kertaa. Voi olla Intel ja Nvidia :(
Ei ole Gigantin buildeissä kumpaakaan 7700X tai 7800X3D. Pitääköhän katella muualta?

Proshopissa Dutzo koneisiin saa osaan konfiguroitua 7800X3D ja 9070xt:n halutessaan. Esim tuo Dutzo gaming wildfire pysyy 1500-1600€ rajoissa jos haluaa emolevyä, ssd:tä tai koteloa vaihtaa lisäksi.

Proshopin pakettikoneissa on se ongelma että takuu tilanteessa koko tietokone pitää lähettää korjaukseen.

Ei ole Gigantin buildeissä kumpaakaan 7700X tai 7800X3D. Pitääköhän katella muualta?

Ei niissä olekaan. Tämä neuvo on, jos kootaan itse.

9700X on semmoinen välimalli, että sitä ei kukaan osta itsekoottuun. Sanon vielä kerran: jos nyt lyöt valinnan lukkoon tuohon Gigantin 423:een, niin se voi palata normaalihintaan BF ja joku toinen kokoonpano olla tarjouksessa. Ennustus on kuitenkin taitolaji, voin olla täysin väärässä.

--

Jos ostaa konepaketin, niin yleensä on sitten jumissa niissä osissa, joita tuli mukana. Tuossa voi kuitenkin prosessorin vaihtaa, mutta vaikka vaihtaisit minun kanssani , se tulisi silti kalliiksi ja minun on käytetty. Niin kannattaa alunpitäen ostaa 7800X3D melkein samalla rahalla. Sitä yritin sanoa. Vaihtotarjouskin vain puolitosissaan, koska todellakin saisit halvemmalla heti alkuun sen kanssa, ja tuolla hintaerolla melkein saisi 9800X3D:n. Tämä siis itsekoottuna. Eli jos ladot samat osat ostoskoriin muualla, niin se ei ole kannatava ostos.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 531
Jäsenet
79 494
Uusin jäsen
matokorkea

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom