Mersun can-väylän ohjainlaite

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mau
  • Aloitettu Aloitettu

mau

Kyseessä w220-mersun PSE-pumpun ohjainlaite, joka ohjaa ovien lukkoja, penkkien hierontaa ym. alipaineen ja paineen avulla, jota ohjainlaitteen erillinen pumppu tekee. Siinä on muistipiiri.
Ohjainlaite on can-väylässä, ja nyt testeri ei saa siihen yhteyttä.
Virtaa tulee ja komponenteista olen vaihtanut TJA1041 transceivein, LM2904 op-vahvistimen ja jänn.regulaattorin L4949ed:n
Muut komponentit mittailtu yleismittarilla. Levyllä pintaliitos vastuksia ja kondensaattoreita, mutta ei vaan löydy vikaa.
Taitaa vaatia paremmat mittalaitteet, skoopin ja tietoa, mitä ja mistä pitäisi mitata.
Käytettyjä ohj.laitteita saa, mutta mielenkiinnosta selvittäisin vikaa itse.
Onko kukaan tutkinut tällaista?

PSE.jpg

Onhan mittattu että can väylä tolle boksille on hengissä yleensä jos jokin laite ei vastaa kannattaa ensimmäiseksi mittailla itse väylä

Väylä on ehjä. Hommasin käytetyn ohjainlaitteen, joka toimii.
Luulisi olevan helppoa vertailemalla näitä kahta löytää vika/viallinen komponentti, mutta ei. Toimiva on nyt autossa, että saa auton lukitukset toimimaan.
Täytyy jatkaa komponenttitasolla vian selvittämistä.

Ootko mitannut scoopilla että kide on hengissä. Saattaa olla että jos siinä on flash piiri tms sellasen oon kerran Toyotan mmt vaihteisto ekusta fläshännyt uusiks oli 0 täys eikä mikään toiminut.syytä en tiedä tänäpäivänäkään mikä sen piirin sisällön sotki sama piiri uudelleen flshättynä toiminut jo monta kk

Tätä en ole tehnyt. Vaihdoin kyllä kiteen varaosa kortista, mutta ei muutosta.
Jos muisti on mennyttä on meikäläisen kortti kyllä ser-jätettä.

Jos skooppi löytyy vois sen Kiteen mitata näkis onko se prossa edes sen verta hengissä. Seuraavana itse ehkä lähtisin siltä cpu piiriltä tutkii että näkyykö siellä can väylän liikkennettä.
Varmaan jänöt oot mitannut siellä yleensä 5v regu joka syöttää cpu puolta sinisen konkan oikealla puolella 8 jalkainen piiri oli mmt ecussa se muisti
Jos se on muisti piiri voisi sen juottaa irti ja lukea sisältö talteen ja lukea toimivasta muistin sisältö ja Hex editorilla tutkailla onko sisältö sama.
edit vielä löysin sen toyotan käyttämän piirin se oli

S-93C46B/56B/66B​

Viimeksi muokattu:
Vanha analoginen skooppi löytyy, täytyy ensin verestää hiukan käyttötaitoja vaikka tuubin ohjeilla. Textronikki ollut vuosia kaapin perällä.
Yleismittarilla olen mittaillut op-vahvistinta (toisella puolella korttia) ja regulaattorin jo vaihdoinkin, kun en ollut täysin varma toiminnasta.
Mutta kiitokset vinkeistä, täytyy ottaa taas kortti taas työn alle. Ainahan tässä jotain oppii, vaikka kuntoon ei saisikaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 128
Jäsenet
77 884
Uusin jäsen
jyrbae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom