Metal Gear Solid thread

Uutta videota MGS3R:stä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toinen MGS4:stä ei suoraa vahvistusta mutta vaikuttaa lupaavalta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

"
Konami on vahvistanut 20 vuotta vanhan Metal Gear Solid 3: Snake Eater -faniteorian olevan totta.


Pelin venäläistä vakooja Evaa esittäneen näyttelijän paljastettiin olevan todellisuudessa Jodi Benson, joka tunnetaan parhaiten Pienen merenneidon Arielina, uutisoi Eurogamer. Näyttelijä teki peliroolinsa kuitenkin valenimen, Suzetta Miñetin, turvin, joten tätä ei ole tähän mennessä koskaan vahvistettu.

Hahmon näyttelijästä on kuitenkin liikkunut vuosien varrella useita huhuja ja Benson on ollut yksi fanien esittämistä ehdokkaista. Disney-näyttelijän läsnäolo vahvistettiin tuoreessa dokumentissa, jossa Benson paljasti myös nimivaihdoksen syyn. Vuonna 2003 näyttelijä tunnettiin ensisijaisesti perheystävällisistä elokuvista, joten Metal Gear Solid 3:n ohjaaja Kris Zimmerman Salter itse asiassa ehdotti valenimeä pelisarjan aikuismaisemman sävyn vuoksi.

Benson kertoi samaisessa dokumentissa antaneen vuosien varrella nimikirjoituksia Metal Gear Solid 3:n kansiin, kun salaisuuden selvittäneet fanit tapasivat tämän tapahtumissa."

No tuo on järkevää mutta enpä olisi osanut yhdistää Evaa pieneen merenneitoon.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


1738890003907.png


Kuvakaappaus uudesta 4K trailerista. Aikamoista pikselinnussimista, mutta Ocelot näytti tässä kohtaa niin kamalalta, että tuli paha maku suuhun.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


1738890003907.png


Kuvakaappaus uudesta 4K trailerista. Aikamoista pikselinnussimista, mutta Ocelot näytti tässä kohtaa niin kamalalta, että tuli paha maku suuhun.

Niin tuo kaappaus on leikkauksen lopusta jossa lopputulemana on yllättynyt ilme. Eipä tuo mtnk järkyttävältä itsestä näyttänyt kun kattoo koko pätkän. Omasta mielestä ihan onnistunut facefx animaatio
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämähän ei ole yllätys alkuperäisen pelaajille mutta voi olla "turhauttavaa" MGS4 pelaajille missä toi hoidettiin automaattisesti mutta koska 60 luku niin käy järkeen.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämähän ei ole yllätys alkuperäisen pelaajille mutta voi olla "turhauttavaa" MGS4 pelaajille missä toi hoidettiin automaattisesti mutta koska 60 luku niin käy järkeen.

En ainakaan itse taida arvostaa, koska tuo helpottaa pelaamista aika paljon ja siis varmaan enemmänkin kuin on suunniteltu alkuperäiseen. Alkuperäisessä luulisin usein valinneeni kuvioinnin niin, että valinta sopii toviksi sen sijaan, että olisin joka pinnalle vaihtanut kuvioinnin erikseen. Tuon myötä tulee kuitenkin houkutusta vaihtaa kuviointia paljon useammin, mikä varmastikin helpottaa peliä ja hidastaa pelirytmiä. Tosin kaipa tuolla ei ihan valtavaa merkitystä ole, ja onhan tuossa ehdottomasti hyvät puolensa myös. En vain itse pidä tuota myöskään ihan niin selvänä voittona kuin moni muu arvatenkin.
 
Uutta traileria viime öiseltä State of play tapahtumasta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kuten videon lopussa niin MGS4:n MGO tekee paluun.
 
Tämä ehkä menisi meemeihin mutta laitettaan tänne koska vain tietäjät tietää ketkä ovat olleet sarjan kanssa tekemisissä enemmän kuin 10v

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Huomenna pitäisi arvosteluiden tulla ulos mutta tässä launch traileria:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Edit:
Mitä nytten gameplay videota katsonut niin ei tuohon paljoa muutoksia ole tehty:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Minusta tuo liikkuminen näyttää täsmälleen samalta kuin alkuperäisessä että vaikka pelimoottori vaihtuikin niin kaikki liikkeet jne ovat täsmälleen samoja.

Ehkä unelmoin liikoja että tämä olisi ollut MGS3 MGS5:n pelattavuudella missä on tiptop homma.
 
Viimeksi muokattu:

86
Vaikuttaisi näiden perusteella varsin hyvältä teokselta sittenkin.
 
Tämä on juuri sitä mitä peliltä toivoin. Nostalgialaseissa digital deluxe tilattu ja tiistaina pelaamaan! :kippis:
 
Tämä on juuri sitä mitä peliltä toivoin. Nostalgialaseissa digital deluxe tilattu ja tiistaina pelaamaan! :kippis:
Muistahan pelata ennen iltaa peli jo läpi :x3:


Vaikka arvostelut eivät nytten peliä lytäneet vaan peräti kehuivat niin vieläkin epävarmuus tuon pelattavuuden suhteen, meinaan vuosia sitten kokeilin MGS3:sta X360 pelata MGS5 jälkeen ja oli pakko sanoa että peli oli lähes pelikelvoton vaikka olinkin pelanut sitä paljon PS2 aikoina.

Edit:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ei hemmetti tämäkin pelin saa unohtaa, en edes tajunut että UE5 siellä pyörii.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo sinäällään edes haittaa, kunhan on tasainen 60. Graffat tappiin ja menoksi.

Todennäköisesti tulee modi mikä poistaa lukon, koska on UE5.

Juu, 5080 ei onnistunut 4k-resolla tuo graffat tappiin ja menoksi kun katselin tubesta jotain videota. 4k ja dlss quality + high settings oli semmonen jolla suurinpiirtein pysyi 60 fps tuntumassa. 1440p resolla vissiin ultralla meni natiivilla dlaa tuo 60 fps. Eli suht kovaa rautaa tohon vaatii. Noissa sisäisissä fps lukoissa on toki se pelko kanssa, että miten frametime yms käyttäytyy sitten sen kanssa, että miten hyvältä tosiaan tuntuu.

Edit: Ja prossuna tuossa testissä oli tosiaan 7800x3d.
 
Viimeksi muokattu:
Suorituskykyongelmat ja kaatumiset isoimmat ongelmat mitä arvosteluissa lukenut. Toivottavasti saavat jollain day-1 pätsillä niitä korjattua.
 
Kyllähän nämä tiedot suorituskykyongelmista huolestuttaa. Itselleni peli oli kategoriassa ”pakko-ostos day1”, mutta nousevat hinnat ja laskeva laatu + muu pelitarjonta samaan aikaan laittavat miettimään uudelleen.

Aika hurjaa tuo, että Pro-mallin pleikkarilla peli pyörii huonommin kuin perusmallilla.. näinköhän paranee päivityksillä? Jään mielenkiinnolla seurailemaan.
 
Juu, 5080 ei onnistunut 4k-resolla tuo graffat tappiin ja menoksi kun katselin tubesta jotain videota. 4k ja dlss quality + high settings oli semmonen jolla suurinpiirtein pysyi 60 fps tuntumassa. 1440p resolla vissiin ultralla meni natiivilla dlaa tuo 60 fps. Eli suht kovaa rautaa tohon vaatii. Noissa sisäisissä fps lukoissa on toki se pelko kanssa, että miten frametime yms käyttäytyy sitten sen kanssa, että miten hyvältä tosiaan tuntuu.

Edit: Ja prossuna tuossa testissä oli tosiaan 7800x3d.
Onneksi DLSS performance näyttää jo riittävän hyvältä kiitos DLSS transformerin.
 
Kohta pelaamaan! :kippis:

Tänään sitten läpi kans!

Framelukon poisto ei vaikuta varmaan omaan elämään hirveästi kun löytyy sen verran köykäistä rautaa. 7900XTX ja 98000x3d, että ei näillä vissiin tuossa pelissä yli 60 fps 4k resolla pääse vahingossakaan. Jos sais edes suht hyvän näköisenä sen lähemmäs 60 fps.
 
Framelukon poistoon ja ultrawide-tukeen on jo modi tekeillä (MGSDeltaFix):

Kohta pelaamaan! :kippis:
Laitahan fatkaa sitten että onko vihreällä leirillä näin pahoja suorituskyky ongelmia:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/NikTekOfficial/status/1960349422358790251


Konsolit eivät oikein sujuneet ja kun Konami teki vähän vasemalla kädellä tuon remaster collectioninkin PC:lle niin vähän arveluttaa että onko näissä mitää perää.
 
Laitahan fatkaa sitten että onko vihreällä leirillä näin pahoja suorituskyky ongelmia:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/NikTekOfficial/status/1960349422358790251


Konsolit eivät oikein sujuneet ja kun Konami teki vähän vasemalla kädellä tuon remaster collectioninkin PC:lle niin vähän arveluttaa että onko näissä mitää perää.

Tässä nelisen tuntia peliä takana ja on kerta kaikkiaan upea! Ei ole tänä aikana vielä kaatunut kertaakaan, toimii teknisesti kuin junan vessa ja näyttää todella upealta! Hype on kova ja vaikuttaa tällä hetkellä GotY-ainekselta. :kippis:

Kone siis 7800X3D + RTX 5090. Kaikki ultralla ja DLSS nativella. Ohjaimena käytän Dual Senseä.
 
Itsellä 5800x + 5080 ja tuntuu pysyvän hyvin tuossa 60fps kaikki ultralla ja DLSS nativena. Todella hyvältä myös näyttää. Ainoa haittaava asia, kun ei tue ultrawidea, mutta eiköhän tuokin ole pian modilla korjattu :thumbsup:
 
On kyllä kerta kaikkiaan upean näköinen peli töllöstä!

IMG20250826205820.jpg


4K-resolla tasainen 60 fps ja näyttiksen käytön perusteella vielä höökiä riittää (näyttis 80%).
 
Laitahan fatkaa sitten että onko vihreällä leirillä näin pahoja suorituskyky ongelmia:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/NikTekOfficial/status/1960349422358790251


Konsolit eivät oikein sujuneet ja kun Konami teki vähän vasemalla kädellä tuon remaster collectioninkin PC:lle niin vähän arveluttaa että onko näissä mitää perää.

Pakkohan ton on olla joku vitsi/trolli? No kohta pääsen tosiaan itse testaamaan vanhemman sukupolven AMD:n näyttiksellä, että täytyykö vääntää 720p-reso ja FSR pefromance-tila päälle että tosiaan pelittää 7900XTX ja 9800x3d:n kanssa jollain lailla.

Edit: Ei pitänyt onneksi paikkaansa. Mulla on tekstuurit ultralla ja varjot sekä valaistus high asetuksella ja pyörii TSR Qualityllä suurimman osan ajasta 60 fps. Ainakin tähän mennessä siis. Muutama pieni droppi on tullut, jota en ole itse sen kummemmin huomionut. Mutta ei tarvinnut 4K-resoa tiputella 720p-resolle ja sen jälkeen pistää vielä perfomance tilaa käyttöön. Sen takia TSR kun tossa tuntuu olevan joku vanha versio FSR-skaalaimesta, jolla peli näyttää omaan silmään huonommalle kuin TSR. DLSS swapper ei tunnistanut, että tossa olis edes mitään FSR 3.1 -versiota, joten päivittämäänkään ei pystynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 250
Viestejä
4 899 005
Jäsenet
78 947
Uusin jäsen
Petkyns84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom