Mielipiteitä koneesta?

GPU: RX 9070
CPU: Intel Core Ultra 7 265K
RAM: 16GB DDR5 (6000MHz, CL36)
SSD: 1TB m.2
AIO: Corsair Nautilus 360mm
Emolevy: Gigabyte z890 aorus elite
Psu: Corsair 750w

Kone pääosin 1440p pelailuun

Jos budjetti riittää just tohon niin sit, mut jos vähän saat budettia venytettyä niin Ryzen 7 9700X/7700X + ja lankuksi B850

Psu: Corsair 750w
Tuo ei varsinaisesti kerro komponentista kovinkaan paljon. Virtalähde on oleellinen - voisi tavallaan sanoa oleellisin - osa kokoonpanoa ja se tulisi määritellä ihan yhtä tarkkaan kuin prosessori.

Onko uusi CX750 hyvä? Ei, se on aika kökkö ja itse heittäisin serriin jos ilmaiseksi saisin. Paljon huonompiakin on, enkä näe syytä sanoa laitetta vaaralliseksi tai käskeä muita heittämään se roskiin.

Onko uusi RM750x hyvä? On. Ei huippu eikä paras mutta hyvä ja kelpaisi minulle. Koneessa jolla nyt postaan on RM850x eikä se ole edes 2024-versio. Ei ole paras virtalähteeni, mutta käytän tätäkin vielä pitkään.

Tietysti jos mennään vaikkapa olemassa olevalla vanhalla virtalähteellä, kokoonpano pitää tehdä nyt ja budjetti on tarkkaan rajattu, niin sittenhän mennään sillä mitä on eikä piitata yksityiskohdista. Ymmärrän tämän vaikka itse en toimi niin ennen täysin dystooppista SHTF-apokalypsia.

Tuokaan ei varsinaisesti kerro juuri mitään. Kuitenkin tällä hetkellä uusia komponentteja ostaessa, budjettirajoitteella ja samaan aikaan järkevää pelikäyttöä varten ei helposti ole muuta mahdollisuutta. Vähemmän on hirveä riesa, enemmän on kallis ja hirveän valikoiva ei voi olla, jos tiukka budjetti.
RAM: 16GB DDR5 (6000MHz, CL36)
Näinä aikoina pidän tätä riittävän tarkkana mainintana alustavaan arvioon. Samoin kuin edellisessä, voi olla pakkorako valita tämä määrä, ellei halua pudottaa kokoonpanoa DDR4-legacyromuun rautaholokaustin takia. Samoin kuin edellisessä, suoritusarvoista ei voi paljon hifistellä ellei voi ja halua käyttää rahaa miten sattuu, jolloin taas palattaisiin siihen että muistin määrä on tärkeämpää kuin nopeudet ja latenssit.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 424
Jäsenet
81 810
Uusin jäsen
emcii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom