Moottoritiellä vasemmalla kaistalla roikkuvat...
Pudottelin tänään Mäntsälästä Helsinkiä kohti ja juutuin vasemmalla kaistalla auton taakse joka ajoi mittarin mukaan viisarin verran yli 120, eli nopeus oli noin 117-119.
Ohituksessa sankarilla oli 3 autoa ja tässä meni pari-kolme minuuttia aikaa. Itse seurasin asiallisen välimatkan päässä ja kun ohi oli päästy, aloin odottelemaan koska edelläajava siirtyisi vasemmalle. Nopeus edelleen siis hiukan alle 120 todellista.
Ei sitten mitään alkanut tapahtua, joten hivuttauduin pikkuhiljaa lähemmäs ja lähemmäs, eikä mitään.
Tässä sitä mentiin kilometri pari, kunnes siirryin itse oikealle ja lähdin pikkuhiljaa ohitse, niin sitten se kaasupoljin löytyi, mutta olin kyllä päättänyt jo mennä ohi, joten lisää kaasua ja ohi ja sitten taas vasemmalle kaistalle koska edessä alkoi olla taas ohitettava.
Nopeuden pidin 140 mittarinopeutta ja tämä ensimmäinen auto seurasi sitten samalla nopeudella, tosin ihan sopivan välimatkan päässä.
Ajoi edelleen koko ajan vasenta kaistaa vaikkei oikealla ollut käytännössä juuri ketään.
Pudottautui sitten Keravan liittymästä alas, no se selittääkin jo
Pääsinpäs avautumaan, jo helpotti