- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 25 390
Juuriki että otetaan se reipas ohitusnopeus eikä se että madellaan hitaasti sieltä ohi. Ihan jo pelkästään seki että jos huonolla tuurilla sattuu vielä rengas räjähtämään siinä kun kivasti matelet ohi niin se energia on oikeasti aika iso mikä räjähdyksestä tulee(ei tämä tarkoita että ajetaan paskoilla renkailla tms mut niitä nyt vaan räjähtelee yllättäenki) ja että kun jokainen menee rivakasti ohi niin mahdollistaa senki että jonoja ei syntyisi.
En muista tarinaa että ohittaessa olisi ohitettavan rengas räjähtänyt ja vakavaa vahinkoa ohittajalle, niitä tarinoita kun syliin on renkaita tai osia tullut. Siinä kai vauhti lisää riskiä/vaaaraa.
Itse tykänny aina ajaa ettei itsellä ole välittömästi edessä ketään jolloin porot yms näkee helpommin ja vaikka se lätkä olis 80kmh niin olen aina menny ohi yhdistelmistä ja ottanu heti riittävän välimatkan ja jatkanu taas normaalia matkanopeutta. Nykyisin kun näen se todellisuuden rekan ratista kun mennään kantokuormilla ja kun täällä ei oo aakeeta laakeeta niin kyllä nuo vehkeet kuolee isoissa ylämäissä ja taas toisaalta kun alamäki on tulossa niin pakko ottaa vauhti pois ennen mäkeä että saa puhtaasti rullata mahdollisimman paljon
Turvallisuus edellä tuosta voi olla montaa mieltä.
Kun noista tehottomista päästiin, niin tuli pidemmät, raskaammat ja nykyään kun tulleet säästövakkarit niin nuo mäkihidastelut tullee muita ärsyttään. Mikä varmaan lisää niitä ohitteluita.
Heikoimmalla kelillä en edellä menevää rekkaa nyt huonona pidä, jos siis pitää vauhdin, ajatus se että siellä ammattilainen joka ehkä tuntee reitin, ja näkee, valvoo edellä, ja moni varoittaakin jos jotain varoitettavaa. Takana joo, lyhyillä valoilla, mutta se edessä oleva tie on vapaa.
