Se tyhjäkäynnin pituus on vähän epäselvä käsite mutta kovemmilla pakkasilla ainakin käyttelen tovin ennen lähtöä jopa lohkarista. En ymmärrä miten ne päästöt voi pienentyä kun ajat pelkillä kartoilla koneella joka on täysin jäässä.Minun ymmärtääkseni taas on sekä koneen että päästöjen kannalta parempi lähteä liikkeelle heti (ei tietenkään vinguttaa punarajalla pihasta lähtiessä) kuin käyttää pitkään tyhjäkäyntiä.
Mutta tässäkin on konekohtaisia eroja, joku uusi auto on varmaan lambdalla heti mutta esim vanhemmat ruiskut voi vaatia 60c lämmön ennenkun laite siirtyy lambdaohjaukselle. Sitä ennen isommassa myllyssä kulutus on ajossa varmasti nannaa lompakolle vs tyhjäkäyttö. Koneen kestävyyden kannalta varmasti paras kun käy tovin tyhjää ennen liikuntaa.
