Tuli ajeltua Kuopion suunnalla, ja huhuh saa taas ihmetellä joitakin kuskeja. Satasen alue, mittarinopeus seilaa 70-95 km/h välillä, aina kun nopeusrajoitus muuttui pienemmäksi, jarrut pohjaan että sillä millisekunnilla olisi se uusi nopeus. Tolppiin jarrutellaan varmuuden vuoksi (samalla satasen alueella) 60 tai 80, vaikka ennestään mentiin vain 90. Oli kyllä tikkareita aika paljon ja selkeästi, ettei ellei nyt aivan ole jotain blokkeja siinä näkökentässä niin sokeakin olisi huomannut. Mutta eihän se liikenne kaikille ole helppoa. Olin siis itse ehkä kymmenentenä jonossa, ja tiellä oli vastaantulevan liikenteen takia todella olemattomasti ohituspaikkoja. Onneksi on adaptiivinen vakkari, enkä tuppaa ajamaan kenenkään perässä kiinni, niin ei tarvinnut jarruihin koskea. Eipä siinä kiire minulla ollut, että en siinä naama punaisena raivonnut, mutta ei voi kuin päätä pudistaa ja ihmetellä kuinka hukassa sitä ollaan liikenteessä. Ja oli näitä useampiakin, mutta niistä pääsikin sitten mukavasti ohi.
Niin ja! Yksi tällainen sankari sitten ohituskaistan tullessa kiihdytti 120 km/h:een? Siis mitä? Juu menin ylinopeutta itsekin ohitustilanteessa, mutta eihän tuollaisen taakse viitsi jäädä ihmettelemään kun sama touhu olisi taas jatkunut kun se "turvallinen" tienpätkä loppuu. Tämä oli yksi sellainen 80-90-seilaaja satasen alueella. Ihan nuori kaveri siellä näkyi olevan ratissa, oliko kolmeakymmentäkään. Liekö sitten uusi kuski.