Jos usein menee hermot liikenteessä niin olisi ehkä mietinnän paikka miksi siihen paikasta A paikkaan B siirtymiseen suhtautuu niin tunnepohjalla. Ei se viikko siihen kaadu vaikka joku vähän tööttäisikin tai näyttäisi keskariakin. Ainoa oikeastaan mikä ehkä ärsyttää on kun ammattiautoilijat kalluilee. Mihin niillä on kiire kun palkka juoksee ja pitäisi olla hyviä ja järkeviä kuskeja.
Kato ajoaika puskee vastaan niin pitää päästä sinne terminaalille pitämään taukoa.
Kyllä sitä arkiajossa on kuitenkin tilanteita joissa pinna väistämättä kiristyy. Varsinkin nyt kun on ollut haastavat kelit tien kunnon kannalta, on irtosoraa/asvalttia ja joku koukkaa puskurin eteen kiihdyttämään. Joudut itse jarruttamaan kiitos nyt edellä menevän puuttelliset ajotaidot ja päälle saat vielä irtokivet (ja kyllä joskus nastatkin) konepellille ja tuulilasille.
Itse et pysty millään ajotavan muutoksella tätä välttämään kun joku sieltä risteyksestä yhtäkkiä päättää ajaa eteen. Juuri eilen viimeksi todistin kun koppimönkijä kääntyi todella vaarallisesti toisen eteen kolmion takaa kun mukamas niin kova on kiire. Jos joku siitä tuohtuu niin sallin kyllä sen.
Samaan kastiin menee parkkipaikkakolarit. Oma auto parkissa ja joku ajaa siihen päin. Täysin vältettävissä oleva asia, jolle itse et kuitenkaan voi mitään. Ei väliä vaikka kuinka kauas pysäköi. Tämäkin on täysin pätevä syy päästää ärräpäitä. Miten voi parkkiksella olla niin kova kiire ettei voi keskittyä olennaiseen.

Halpaa tiskiaine (tippa/litra vettä) , kelpaa roiskia. Liian usein moottoritiellä jopa oikeanpuolen kaistalla jää joku nuuhkimaan perää.
Ja onhan se kauhean asiallista käskeä toista, kun eihän siinä voi muuta ku ajaa omaa autoa. Olihan se toki vaalipäivän jälkeinen päivä ja kenties pettymystä ilmassa.