Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Onko se mielestäsi ok että osa liikenteessä olevista kuskeista katsoo oikeudekseen olla noudattamatta liikennesääntöjä?

Väittäisin että tuolla liikenteessä kukaan ei noudata liikennesääntöjä kuin silloin kuin ne itselleen sattuu sopimaan. Kaikki ajaa liian lujaa, liian hiljaa, liian lähellä, ohittaa liikennesääntöjä rikkomalla, mennään keltaisilla valoista läpi, eikä oteta muita huomioon tarpeeksi. Sitten kun saadaan liikenteeseen vain automaattiautoja niin ehkä se sitten alkaa sujumaan. Itsekin noudatan liikennesääntöjä vain silloin kuin haluan eli en aina.

Onko se mielestäsi ok että osa liikenteessä olevista kuskeista katsoo oikeudekseen olla noudattamatta liikennesääntöjä?
Kyllä liikenteelle saa aiheutettua vakavaa haittaa toimimalla kirjaimellisesti sääntöjen puitteissa. Klassinen esimerkki ikuisuusohittelija nelikaistaisella, joka blokkaa koko liikennevirran ajamalla hitaamman rinnalla juurikaan edistymättä ohituksessa.

Kyllä liikenteelle saa aiheutettua vakavaa haittaa toimimalla kirjaimellisesti sääntöjen puitteissa.
Tottakai. Monellakin tavalla voi elämässä muutenkin olla hankala kanssaihmisilleen ihan sääntöjen puitteissa. Se nyt vaan ei ollut ihan se mitä kommentillani tarkoitin, ja luulen että suurin osa sen aikuisten oikeasti ymmärtikin.

Oletushan on, että pitää varautua siihen, että joku muu ajaa/tekee vastoin sääntöjä (taisi olla ihan uudessa tieliikennelaissa jotenkin näin). Itse en tarkoituksella aja väärin, mutta joskus tulee virhe. Tuo virhe on todennäköisempi nyt kuin 20 vuotta sitten. Vaikka keski-ikäinen (<<50v(?)) olenkin, huomaa, että havainnointi ei ole sama kuin aikoinaan. Kokemus / maltti sitten tasoittaa meillä vanhuksilla liikennesuoritteen tasoa.
Kun kaikki varautuvat siihen, että tuo muu pöljä mokaa jotain, yksi virhe ei aiheuta niin herkästi vahinkoa.

Onhan toki sellainenkin sääntö, että ajoneuvoa kuljetetaan oikealla kaistalla ts. pysytään pois tieltä, jos joku etenisi nopeammin. Kesällä etenen, kuten moni muukin, isolla tiellä +10-15 yli rajoituksen. Ja ohitan poliiautot myös kun muut eivät. Ylinopeussakko joskus 90-luvulla ainoa ja sekin <20 kmh.

Possujunassa ajelin viimeksi jokunen päivä sitten pyryssä pitkällä turvavälillä, kun kyydissä oli semi-tuttavaperhe 1v vauvan kanssa. He ensimmäistä kertaa minulla kyydissä, niin ehjänä perille, vaikka kesti sen 5 min kauemmin.

Tottakai. Monellakin tavalla voi elämässä muutenkin olla hankala kanssaihmisilleen ihan sääntöjen puitteissa. Se nyt vaan ei ollut ihan se mitä kommentillani tarkoitin, ja luulen että suurin osa sen aikuisten oikeasti ymmärtikin.
Kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitit ja siihen vastasin. Jokainen kuski joutuu jossain kohtaa pikkuisen joustamaan johonkin suuntaan liikennesäännöistä, jos meinaa yhteispelin sujuvan mallikkaasti. Ts. kysymyksesi ei oikein osu maaliin. Enemmän varmaan halusit sanoa, että osa katsoo oikeudeksi häiritä muita liikenteessä? Ihan riippumatta siitä rikkooko sääntöjä vai ei.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 991
Jäsenet
81 404
Uusin jäsen
gmp

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom