Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

- Autojen välissä on sen verran tilaa, että sinne mahtuu ohituksen jälkeen
Tänään nähty että mahtuu väli on laaja käsite, jotta ei laiteta sanoja suuhun, niin paljonko se on sekuntteina, 10 sekunttia, neljä sekunttia ?

Mitä muuta tietoa sinä tuohon tarvitset?

Se kuinkapitkä kokonais matka, jä vähän laakeepohjanmaa vai kantahäme.

Lupasin jo itselleni etten enää sotkeudu tähän mutta kerta kiellon päälle:

Syyllisyyskysymykset ovat täyttä diipadaapaa mutta yritäpä itse miettiä änkeääkö siihen ei-"liian pieneen" tuvaväliin sitten useampi auto ja joutuuko se, jonka eteen ne änkeää jatkuvasti himmailemaan jos haluaa ettei turvaväli ole taas jonkun siihen joka tapauksessa änkeävän mielestä "liian pieni"...

Ja tästä päästää siihen toiseen pointtiin, jonka jo olen sanonut: Jos sinua ärsyttää se, että eteesi tulee jatkuvasti autoja, niin tee jotain sille ajonopeudellesi. Se on ihan omaa syytä, jos ajelee liian hiljaa, että muut sitten ohittelevat ja tulevat eteen.

Tietysti pitää olla riittävän pitkä matka jotta on hyötyä ohittaa jono jos sen ohittamiseen menee vaikka 10-15 minuuttia.

Se kuinkapitkä kokonais matka, jä vähän laakeepohjanmaa vai kantahäme.

Esimerkkini koski ohitustilannetta. Esimerkkiini ei liittynyt mitään jatkoskenaarioita, koska se ei ole minua kiinnostava aihe. Minua kiinnostava aihe oli tuollainen tilanne, jossa haluaisin ajaa esim. 100 km/h, mutta edessä menee 90 km/h nopeudella 10 auton jono. Tällöin minä menen siitä jonosta ohi, jos sen pystyn turvallisesti tekemään, riippumatta siitä onko minulla matkaa jäljellä puoli tuntia tai kolme tuntia.

Esimerkkini koski ohitustilannetta. Esimerkkiini ei liittynyt mitään jatkoskenaarioita, koska se ei ole minua kiinnostava aihe. Minua kiinnostava aihe oli tuollainen tilanne, jossa haluaisin ajaa esim. 100 km/h, mutta edessä menee 90 km/h nopeudella 10 auton jono. Tällöin minä menen siitä jonosta ohi, jos sen pystyn turvallisesti tekemään, riippumatta siitä onko minulla matkaa jäljellä puoli tuntia tai kolme tuntia.

Ok, no sitten ei tarvi ihmetellä jos joku kanssa autoilijoita postaa asiasta tälläisiin ketjuihin. Käyttäytymistä paheksutaan.

Liikenteessä on muitakin samanlaisia, ja ymmärrän kyllä esim kilpailuvietin kun näkee takavalot, niin ohi pitää päästä. Varsinkin nuoruuteen kuuluu.

Ja tästä päästää siihen toiseen pointtiin, jonka jo olen sanonut: Jos sinua ärsyttää se, että eteesi tulee jatkuvasti autoja, niin tee jotain sille ajonopeudellesi. Se on ihan omaa syytä, jos ajelee liian hiljaa, että muut sitten ohittelevat ja tulevat eteen.
Pointti ja pointti... Pointit kokivat inflaation jo edellisen presidentinvaalin aikaan. Tämä jaarittelu jankkaaminen voidaankin lopettaa tuohon lainattuun kommentiin, joka on "piste i:n päälle", tai ainakin muuttaa yksinpuheluksi. Mitä siitä nyt tulisi jos kaikki ajaisivat sen verran kovaa ettei kukaan varmasti ohittele ja tule joka tapauksessa siihen eteen tappituntumalle kuraa roiskimaan ja nastoja kylvämään. Ruumiita sanon minä.

Viimeksi muokattu:

"Autoilija törmäsi alakouluikäiseen lapseen suojatiellä Espoossa perjantaina ja poistui paikalta."

Tämä on todella julmaa autoilijalta. Jättää alaikäinen suojatiellä yliajetuksi.
Spekulointi on aina vähän mitä on, mutta olisko päihteillä voinut olla vaikutusta tähän. Oli sitten muuten vain raukkamainen kuski, puolisokea ja havainnointikyvytön vanhus tai päihteiden vaikutuksen alainen, niin kortin vois ottaa pois.

Toki noihin päihdehommiin taitaa aika ajoin liittyä kortitta ajoa ja sellaista välinpitämättömyyttä, mitä ei kortin pois ottamisella ratkasta. Joku häpeäpaalu ja kaupunki tarjoaa mädät tomaatit halukkaille ”kivittäjille”.

Spekulointi on aina vähän mitä on, mutta olisko päihteillä voinut olla vaikutusta tähän. Oli sitten muuten vain raukkamainen kuski, puolisokea ja havainnointikyvytön vanhus tai päihteiden vaikutuksen alainen, niin kortin vois ottaa pois.

Toki noihin päihdehommiin taitaa aika ajoin liittyä kortitta ajoa ja sellaista välinpitämättömyyttä, mitä ei kortin pois ottamisella ratkasta. Joku häpeäpaalu ja kaupunki tarjoaa mädät tomaatit halukkaille ”kivittäjille”.
Juu, jutusta ei saanut yksiselitteistä käsitystä tapahtuneesta, ilmeisesti ei päälä rullannut, niin kuvioon mahtuu ihan ajokykyinen tapaus joka ei huomannut. Tosin minullakkin tuli mieleen "pakeneminen"

Juu tiedostan että aika pienikin rapsu kuuluu normaalisti kuskinpaikalle, että vähän joutuu käyttää lisä mielikuvitusta , ehdon täyttymiseen.

Jos ajaa jonossa järkevällä turvavälillä vauhtia jonka määrää se edessämenevä auto, eikä siitä laillisesti pääse ohi, niin ei todellakaan ole omaa syytä että joku idiootti tulee lakia rikkoen oikealta ohi.

Jos ajaa jonossa järkevällä turvavälillä vauhtia jonka määrää se edessämenevä auto, eikä siitä laillisesti pääse ohi, niin ei todellakaan ole omaa syytä että joku idiootti tulee lakia rikkoen oikealta ohi.

No miksei tässä minun kuvailemassa esimerkissä pääsisi laillisesti ohi?

Liettuan kilvissä oleva rekka, joka ohittaa toista rekkaa motarilla (Tampere, about Lahdesjärvi kohti Pirkkalaa) kello 14:45 eli muitakin on. Kaverin ohittaminen kesti noin 20 x radiomainoksen "Tuutko hakeen? En tuu, tuun!" verran.

Yrittäkää nyt muutkin ymmärtää, että niissä tapauksissa missä ohittaja "änkeää" liian pieneen turvaväliin, se syyllinen on se, joka sitä liian pientä väliä pitää, eikä se ohittaja.
Ohittajan vastuisiin kuuluu että jos siellä ei ole riittäviä välejä niin ohitukseen ei saa ryhtyä. Kun tuossa sattuu jotain niin syyllinen on se ohittaja.

32 §Ohituskiellot​

...
Vastaantulevan liikenteen puolta käyttäen ei myöskään saa ohittaa, jos:
...
3)
ohittaja ei voi palata takaisin kaistalleen ohituksen jälkeen turvallisuutta vaarantamatta tai muuta liikennettä oleellisesti haittaamatta;

Viimeksi muokattu:
Yrittäkää nyt muutkin ymmärtää, että niissä tapauksissa missä ohittaja "änkeää" liian pieneen turvaväliin, se syyllinen on se, joka sitä liian pientä väliä pitää, eikä se ohittaja.
No niin lain tulkinta on nyt tiedossa niille muillekin jotka vähääkään mistään ymmärtää mutta kumpaakohan ärsyttää tuolloin loppujen lopuksi enemmän, sitä mulkqvistia, joka joutuu hiljentämään ja odottamaan seuraavaa ohitushetkeä, vai sitä jonka eteen ängetään...

Statistiikka

Viestiketjuista
303 620
Jäsenet
82 378
Uusin jäsen
ccsmo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom