Mikä auto minulle?

LS mittakaavalla se heikoin malli tuo 460nen, enemmän pikkuvikoja, kalliimpia korjauksia ja isommat käyttökulut kuin muissa malleissa. Se ei toki tarkoita että vikaantuminen olisi yleistä.
Kannattaa tutustua the car care nut:in YT videoihin aiheesta, löytyy useampaa videota 460n liittyen.

EDIT: Kyseessä olikin 600h, noh kuitenkin samat ongelmat kun 460ssä mutta iäkkään hybridin lisäämät ongelmat.
 
Viimeksi muokattu:
0 - 100 taituu LS 600h:lla 6,3 s ja huiput on 250. Mielestävän hyvinkin riittävä suorituskyky tuon kokoluokan ja tyylin autoon.
Saksalaiset taitavat kiihtyä paremmin, mutta oli nuo autolehdet mittailleet 5.8s kiihtyvyydeksi. Ja huiput jos rajoitinta ei ole poistettu on 180kmh ja bonuksena vakkarin max nopeus on 110kmh. Mutta ihan tarpeeksi tuo lähtee. On niitä autoja jotka eivät irtoa viivalta, mutta ohituskiihtyvyys on kunnossa. Bonuksena toki omaan on tulossa isoa rengasta joten ei jää ainakaan pidosta kiinni. Plus en tiedä mitä saisi aikaan leikkimällä tuolla ilmajousituksen säätöboxilla. Voisi saada painonsiirron paremmaksi ja teoriassa enemmän tehoa tiehen.
 
Saksalaiset taitavat kiihtyä paremmin, mutta oli nuo autolehdet mittailleet 5.8s kiihtyvyydeksi. Ja huiput jos rajoitinta ei ole poistettu on 180kmh ja bonuksena vakkarin max nopeus on 110kmh.
180 jos on huiput rajoitettu niin taitaa olla kyseessä Japanin tuonti? Kumma tuo vakkarin max. nopeus, voisiko sekin olla joku Japanin rajoitus?

Joko olet laittanut autonkuljettajan paikan auki? ;)
 
180 jos on huiput rajoitettu niin taitaa olla kyseessä Japanin tuonti? Kumma tuo vakkarin max. nopeus, voisiko sekin olla joku Japanin rajoitus?

Joko olet laittanut autonkuljettajan paikan auki? ;)
JDM tuonti juu. 110kmh on isoin nopeusrajoitus japanissa, joten keksivät lyödä limitterin vakkariin.

Autonkuljettajan paikka olisi auki, mutta kaveri ei suostunut kun tarjosin 1200pähkinää kuukaudessa. Kuulema sillä määrällä pähkinöitä ei saa nälkää pidettyä kurissa.
 
2,0 TDCi 140 hv PowerShift Titanium A6 5-ovinen, onko nämä millaisia koneita/laitteita? 2015. Ford.
7lovinen Powershift ei ole parhaassa maineessa. Mutta tuo kone on tietääkseni ihan jees ja käytetty 180hp versiona mm Focus ST:ssä.
 
Muuton jälkeen toinen virallinen (lämmitysmahdollisuudella oleva) autopaikka poistuu, niin täytyy vaihtaa webastolliseen autoon tai sit suoraan sähköautoon. Suurin tarve jokunen päivä viikosta (etätöiden määrä vielä auki) tarve ajaa n. 20 km suuntaansa työmatkaa, enimmäkseen motaria. Muulloin lähinnä kauppareissut yms, hyvin satunnaisesti (pari kertaa vuoteen) 250 km mökkimatka. Kaksi henkilöä taloudessa + keskikokoinen koira, eri auton oltava farmari/iso viistoperä kokoluokkaa.

Omien laskujen mukaan sähköauto olisi ylivoimaisesti halvin ratkaisu. Bensa toki toinen vaihtoehto, Euro6 dieselit ei oikein enää iske ureavehkeiden myötä. Latauspisteen asennuksen pitäisi onnistua omalle autopaikalle, sitä ennen lataus normi pistorasiasta (jatkuvasti päällä). Toki kovimpina pakkaspäivinä puolison auto on autopaikalla lämmityksessä jolloin lataus ei onnistuisi, mutta auton voisi siirtää lataukseen etäpäivinä puolison ollessa töissä jne. Järjestelykysymys siis. Työpaikka vaihtuu syksyllä, niin en ole ihan varma latausmahdollisuudesta siellä, mutta maksullinen latauspiste ainakin löytyy läheltä.

Budjetiksi olin ajatellut 15-25k, mieluusti kuitenkin jossain 20k€ tienoilla maksimissaan. Riippuen toki rahoitustarjouksesta :)

Kia e-Niro (2018-2022 malli) sinänsä täyttäisi tarpeet, mutta jotenkin on vaan ulkoisesti aika meh näköinen peli, ei oikein herätä suuria tunteita :D Vaikka tuon 204 hv version pitäisi olla suorastaan sporttinen nykyiseen 115 hv 1.6 turbodiesel farkkuun nähden, pitänee tuollainen käydä koeajamassa. Kona ja Leaf ehkä vähän turhan pieniä kontin osalta, ID3 oletettavasti kans. Isommat VAGin sähköautot sit jo budjetin ulkopuolella. Mitenköhän tuollainen MG 5, noita saisi epäilyttävän halvalla (halpoja toki ovat olleet uutenakin). Juurikaan noita ei ole liikenteessä tullut vastaan. Tuollaisen jälleenmyyntiarvo myös mietityttää, saakohan tuollaisesta mitään >3 vuoden päästä, sit kun tulee tarve vaihtaa?
 
Vanha MG5 (uudistui juuri) on polttiksesta väännetty sähköfarkku kun buumi syttyi isossa britanniassa, aika 'meh' ajoneuvona. MG4 paljon kehittyneempi, siitäkin on pitänyt farkku tulla myyntiin, mutta en muista nähneeni uutisia sen jälkeen.
 
Kamala autokuume iski kesäloman kunniaksi, nyt kun vielä ehkä jotain voisi varsinkin yksityiselle myydessä saada vm. 2014 Mitsu Outlander PHEV:stä 186tkm mittarissa ja jakoketju juuri vaihdettuna.

Enyaqista olen ajatellut aina että se voisi olla sopiva auto kun tarvitaan isoa konttia, niitähän saa jo aika hyvin tuossa 25-35k€ paikkeilla, nelivetona ja 1200kg vetomassalla 80x mallin osalta joten ei paljoa häviä Outlanderille. Hyvillä varusteilla (muistipenkit, sähkötakaluukku, ACC, 360-kamera) löytyy n. 32k€ pintaan.

Olisi vain melko paljon kalliimpi auto kuin minkä hintaisena (20k€) Outlander 4,5v sitten ostettiin mutta olisiko tuollaisessa kuitenkin järkeä kun on kotilatausmahdollisuus (tosin vain 8A teholla) ja päivämatkat yleensä n. 30km ja pari kertaa viikossa harrasteisiin reippaasti alle 100km. Jotenkin tässä vaiheessa tuntuisi oudolta tehdä mitään muuta kuin panostaa kunnolla jo suurimman arvonaleneman tehneeseen sähköautoon tai sitten ajella nykyinen loppuun.

Onko täällä muita Outlanderista vaihtaneita tai sitten Enyaqiin päätyneitä? ID4 ja Model Y myös monen valintoja mutta niissä konttiin ei saa yhtä hyvää koirahäkkiä (tuplamallin Variocage) ja molemmissa tuntuu olevan aika rajuja yksilöllisiä tyyppivikoja. Uudempi 19-20 mallin Outlander ei kiinnosta juuri noiden lämmityslaiteongelmien vuoksi sekään.
 
Uudempi 19-20 mallin Outlander ei kiinnosta juuri noiden lämmityslaiteongelmien vuoksi sekään.
Mikä tämä ongelma muuten on? En ole koskaan kuullutkaan.

Jos vaihdat Outlanderista VAG:iin saat ihan uuden käsityksen laadusta ja pääset kirjoittelemaan VAG autojen ongelmat ketjuun! Toki pääset bensasta eroon.. :)

Juuri yksi tuttu vaihto Enyaqista uuteen Qashqaihin (mikä on vähän pienempi) kun kypsys auton korjaamolla vietettyyn aikaan.

Out of box: käy koeajamassa KGM Torres ja tsekkaa hyvät tilat koirahäkille. Hinta menee yli budjetin mutta eiköhän se alle 40k lähde tässä markkinatilanteessa. 7 vuoden takuu ja LFP akku. Kun VAGin takuu on loppu tuossa rullaa vielä 5 vuotta. Akkutakuu muistaakseni 10 vuotta / miljoona km.
 
Mikä tämä ongelma muuten on? En ole koskaan kuullutkaan.

Jos vaihdat Outlanderista VAG:iin saat ihan uuden käsityksen laadusta ja pääset kirjoittelemaan VAG autojen ongelmat ketjuun! Toki pääset bensasta eroon.. :)

Juuri yksi tuttu vaihto Enyaqista uuteen Qashqaihin (mikä on vähän pienempi) kun kypsys auton korjaamolla vietettyyn aikaan.

Out of box: käy koeajamassa KGM Torres ja tsekkaa hyvät tilat koirahäkille. Hinta menee yli budjetin mutta eiköhän se alle 40k lähde tässä markkinatilanteessa. 7 vuoden takuu ja LFP akku. Kun VAGin takuu on loppu tuossa rullaa vielä 5 vuotta. Akkutakuu muistaakseni 10 vuotta / miljoona km.

Noissa uudemmissa Outlandereissa olis tosiaan 2,4l kone joka säästää n. 1l/100km kulutuksessa vanhaan 2,0l verraten, siinä on kestävämpi jakoketju ja on paljon kivempi esim. asuntovaunua vetäessä. Mutta kääntöpuolena on tämä lämmityslaitteen ongelma: Mitsubishi Outlanderin omistajille tiedossa kylmää kyytiä? – Autoissa lämpöongelmia ja varaosien saaminen voi kestää ja näköjään on myös näissä vanhemmissakin tätä samaa, meillä toiminut jo neljä talvea nyt ongelmitta.

VW autojen ongelmat on tuttuja, aiemmin oli 1.2 TSI Touran ja sitten 2.0TDI DSG Touran EGR-ongelmineen, ja en kyllä polttomoottori-VAGia enää hanki. Jotenkin olen vain siinä käsityksessä että Skodassa olisi MEB-autoista vähiten ongelmia, mutta täytyy paneutua tarkemmin.

Tuo Torres vaikuttaisi hyvältä, on tosin vain etuveto. Jos olisi pätäkkää niin Explorer PHEV tai Kia EV9 olisi jo pihassa. :)
 
Tuo Torres vaikuttaisi hyvältä, on tosin vain etuveto. Jos olisi pätäkkää niin Explorer PHEV tai Kia EV9 olisi jo pihassa. :)
Torresista puuttuu nelivedon lisäksi etäohjaus appi kokonaan mikä on paha puute näin helteellä. Siinä on kyllä penkkien ilmastointi, en ole varma onko sekään vakiona karvalakissa.

No ei toi Mitsun ongelma kuulosta kovin fataalilta kun vika ja korjaus on tiedossa: ”Oireen korjaava toimenpide on järjestelmän huuhtelu ja jäähdytysnesteen uusiminen, Puintila sanoo.”.
 
Torresista puuttuu nelivedon lisäksi etäohjaus appi kokonaan mikä on paha puute näin helteellä. Siinä on kyllä penkkien ilmastointi, en ole varma onko sekään vakiona karvalakissa.

No ei toi Mitsun ongelma kuulosta kovin fataalilta kun vika ja korjaus on tiedossa: ”Oireen korjaava toimenpide on järjestelmän huuhtelu ja jäähdytysnesteen uusiminen, Puintila sanoo.”.

Joo samaa lueskelin tuosta Torresista, ja kun se on polttisalustalla niin etuveto on takavetoa paljon huonompi johtuen siitä että etuakselilta puuttuu se moottorin massa. Lisäksi auto kuulosti piippailevan jopa Mitsua enemmän, mikähän tuossa on että nimenomaan aina noi jenkki- ja kaukoidän autot piippailee niin paljon?

En tiedä miten tuon huollotkaan onnistuu, ei paljoa Lempäälää kauemmaksi huvittaisi tamperelaisena autoa viedä ja tuo on ongelma myös jos reissun päällä tulee vikaa.

Nuo Mitsun ongelmat on joillain yksilöillä vain uusiutuneet kerta toisensa perään, voi olla että ne on sitten yksittäisiä.

Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi
Kaverilla oli omassaan vastaavia oireita. En tiedä onko vain huono yksilö kyseessä tai onko laatu tuosta parantunut.

Huh, pistää kyllä Enyaqin ja samalla täyssähköt ainakin Mitsun korvaajina pois laskuista. Toinen vaihtoehto voisi olla ostaa joku e-Upin tai Leafin kaltainen pikkusähköauto kakkosautoksi. Mitsulle jäisi sitten oikeastaan vetohommat ja tavaran- sekä koirienkuljetusreissut tai jos matkustajia sekä matkatavaraa on paljon.
 
Joo samaa lueskelin tuosta Torresista, ja kun se on polttisalustalla niin etuveto on takavetoa paljon huonompi johtuen siitä että etuakselilta puuttuu se moottorin massa. Lisäksi auto kuulosti piippailevan jopa Mitsua enemmän, mikähän tuossa on että nimenomaan aina noi jenkki- ja kaukoidän autot piippailee niin paljon?
Ne piipit sai pois kun jaksoi klikkailla menuista, vituttaisi sekin kyllä tehdä joka kerta kun lähtee ajamaan. Varmaan joku Flight Simulator harrastaja tykkää kun voi tehdä pre-drive checklistin!

Toi vetopito on tosiaan huono talvella testien mukaan, ei ehkä täällä etelässä kuitenkaan ongelma; hp-pösössäkin pitoa riittänyt vaikka kevyempi etuveto…
 
Työmatkakulkinetta, arvio kilometrejä arviolta 20-25k vuodessa, 95% maantietä ja n.100km suunta.

Arvonta menossa vähän vanhempi diesel (n. 15k€) vs. vähän uudempi täyssähkö (n. 25k€). Excelissä näyttää suht lähelle toisiaan tulevan kuluiltaan, diesel vähän halvempi, mutta tarpeeksi lähellä että muutama extra remontti keikauttaa toisin päin.

Lämmitys akulla/polttoaineella oltava, luotettavuus ja järkevät huoltokulut, pieni kulutus korkealla prioriteettilistalla ja sisustan materiaaleista ja matalasta ajomelusta plussaa.
Kotilataus on hidas joten täyssähkössä pitäisi olla sen verran varaa että ei ehdi heti tyhjentyä kun yön yli ei täysin täyteen saa.

Tällä hetkellä katseltu lähinnä Volvo V40/V40CC/S60 ilman AdBlueta (2017 tai vanhempi) tai ID3/Cupra Born isommalla akulla. Tesla ei oikein sytytä.

Onkos jotain muuta mitä kannattaisi katsoa? AdBluen mielellään välttäisi, mutta ei oikein tietoa Volvoa lukuunottamatta missä suht uusissa (alle 10v) saisi dieseliä ilman. Tai onko noissa esim. A Mersussa ollut kuinka paljon murhetta AdBluen kanssa?
 
Onko työmaalla latausta?

https://www.nettiauto.com/hyundai/ioniq/15166485 ei välttämättä ihan riitä talvella varmasti menopaluu ajamiseen, mutta laitoin nyt esille jos joku kokeneempi kertoo mallista enemmän.

https://www.nettiauto.com/toyota/camry/15057226 Olis mun primääriehdotus.
Toisessa päässä on lataus, mutta rajoitetusti paikkoja ja 0,39€/kWh joten ei oikein jatkuvana ratkaisuna käy kun tappaisi sen säästön sähköautossa kun maksaa dieselin hinnan ainakin talvella.

Kotona taas 8A lataus joten ei varsinkaan talvella ehdi yön yli lataamaan 200km, eli käytännössä sellainen 400, mielummin 500km WLTP range on hakusessa jos täyssähköön mennään, että pääsisi 2-3 päivää putkeen kotilatauksilla. Sen takia nuo isoakkuiset MEB:t on nyt se täyssähköpuolen ykkösvaihtoehto.

Pitää itselataavalla vielä laskeskella Exceliä. Camry vienee vähän 5l päälle maantiellä? Tuossa yksilössä ei tosin tainnut olla Webastoa.

Ja jos jollain on kokemuksia onko vähän käytetty ID3/Born muuten kuinka edukas ylläpitää niin kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Paremmalla puoliskolla nyt autokuume siinä kohtaa, että tästä Kia Rio Vaihtoauto, 153 tkm | Saka haluais hieroa kaupat. Osaako joku sanoa minkälainen auto tuo on luotettavuuden osalta? Itseä vähän mietityttää nuo kilometrit tuon kokoisessa koneessa, onko moottori kaput tyyliin 200t km kohdalla?
 
Muuten hyvä, mutta tuo menee hänen asettaman budjetin yli. Alle 6k€ autoa siis hakemassa. Noilla kahdella kuitenki se vajaa 1000€ hintaero.
Viimeksi se oli 7k euroa. 14 vuotta vanhan halpis auton kohdalla (uutena) ja 150tkm kilsoilla saa luultavasti varautua niihin kaikenlaisiin pikkukorjauksiin. Ellei nyt sitten auton huoltokirja näytä lupaavalta ja auton mukana tule isoa kasaa kuitteja, että tietyt kuluvat osat jo vaihdettu.

Eipä tosin ole kokemusta Kioista, muuta kuin niitä juttuja että alkavat tuossa iässä jo vaatimaan sitä pientä laittoa.
 
Muuten hyvä, mutta tuo menee hänen asettaman budjetin yli. Alle 6k€ autoa siis hakemassa. Noilla kahdella kuitenki se vajaa 1000€ hintaero.
Eiköhän toi rellu 6k lähtis. Ainakin sitä voi kysyä, se ei maksa mitään.

Edit. En tiedä kummastakaan autosta mitään, mutta 50k vähemmän kilsoja ja 5v nuorempi, niin kai se muutaman satkun saa enemmän maksaa, jos muuten on ok ajella ja miellyttää. Tollanen tonni häviää kohinaan, kun kuluja ei etukäteen voi käytetylle tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Paremmalla puoliskolla nyt autokuume siinä kohtaa, että tästä Kia Rio Vaihtoauto, 153 tkm | Saka haluais hieroa kaupat. Osaako joku sanoa minkälainen auto tuo on luotettavuuden osalta? Itseä vähän mietityttää nuo kilometrit tuon kokoisessa koneessa, onko moottori kaput tyyliin 200t km kohdalla?

Kioista jääny mielee et helppoja huoltaa, simppeliä yksinkertaista tekniikkaa. niinkun tyyliin raittarin vaihtaa minuutis ja öljyt vartis. Huoltomuistutinkin tais olla aivan yksinkertanen eikä niinkuin mersulla että sitä ei kukaan tavis osaa edes nollata.

Jakoketjun vaihto voi tulla tollasessa eteen aika pian, jos ei ole vielä vaihdettu.
 
Kannattaa mujstaa, että Kia Rio on sitten melkoinen mölytoosa kovemmissa vauhdeissa. Siinä mielessä Rellu on hyvinkin todennäköisesti huomattavasti parempi, vaikka ei sekään nyt varsinaisesti hiljainen auto ole.
 
Joo niinhän se oli. Hetken aikaa pohdittuaan totesi, että se on liikaa ja auto on muutenkin niin turha meno niin edullisempi saa nyt kelvata :tup:
Jos 600€ ja 10% puhutaan niin ihan täysin mahdollista että tuo on tinkivaraa. Autosta en siis muuten osaa sanoa yhtään onko uhka vai mahdollisuus.
 
Kannattaa mujstaa, että Kia Rio on sitten melkoinen mölytoosa kovemmissa vauhdeissa. Siinä mielessä Rellu on hyvinkin todennäköisesti huomattavasti parempi, vaikka ei sekään nyt varsinaisesti hiljainen auto ole.
Ja Rellut olleet yleensä ihan hyviä ajettavia, toki tuossa luokassa ajettavuus ei varmaan ole se ykkösasia.

En sinänsä puhu Renaultin puolesta, mutta mielestäni Kiassa on ikään ja kilsoihin nähden liikaa hintaa, kun uutena ollut varmaan reilusti alle 20ke kippo.
 
Näin se on. Eivät nuo vanhemmat korealaiset mitään erityisen hyviä pelejä ole, oli kyseessä sitten mukavuus tai ajettavuus. Luotettavuuskin on vähän siinä ja siinä.
 
Noita pikkuautoja kun katselee, niin niissähän arvo säilyy näemmä aika mukavasti. Mietitäänpä tota Kiaa vaikka, se on aikoinaan maksanut alimmillaan arviolta n. 15ke ja siihen on sitten ruksittu talvirengasta ja jotain muuta härpätintiä, niin kokonaishinta varmaan jotain 17,5 ke, joka rahoitettu jollain Kian 0,99% kamppiksella. No, siinä saa uuden auton 7 v takuulla ja uudet rengassatsit jne. Nyt Saka myy samaa kärryä 13 vuotta vanhana ja 150 tkm ajettuna n. 5 ke hinnalla käytännössä "perävalotakuulla" (koska noin paljon kilsoja ja ikää) ja jollain 8% korolla. Ehkä uuden osto voi pikkukipoissa jopa kannattaa?
 
Paremmalla puoliskolla nyt autokuume siinä kohtaa, että tästä Kia Rio Vaihtoauto, 153 tkm | Saka haluais hieroa kaupat. Osaako joku sanoa minkälainen auto tuo on luotettavuuden osalta? Itseä vähän mietityttää nuo kilometrit tuon kokoisessa koneessa, onko moottori kaput tyyliin 200t km kohdalla?

Heh, opiskelukaverillani oli Helsingissä saman sukupolven musta Rio viitisen vuotta sitten. En ihan tarkkaan tiedä/muista, mitä kaikkea siinä oli, mutta vettä ainakin tuli matkustamoon katosta, liekö antennin kohdalta. Hän vaihtoi sittemmin Toyotaan.
 
Mitenköhän rapea tuollainen jazzi on noin vanhana? Clio kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta.

Ekan jalkatilassa on hollanninkieliset suojapaperit... Tuontiauto? Ehkä siis vähemmän suolaa. Tampereen seutu (jos auto on siellä asustanut koko ikänsä) ei muutenkaan liene yhtä paha kuin pk-seutu, mitä suolaamiseen tulee. Eräs Corollakin kesti täällä PK-seudulla melkein 20 vuotta ja 230 tkm ennen kuin ruosteesta tuli noottia leimakonttorilla... En tiedä, oliko suojattu uutena, mutta mitään jatkokäsittelyjä ei kyllä tehty ja pesutkin oli vähissä.

Noita pikkuautoja kun katselee, niin niissähän arvo säilyy näemmä aika mukavasti. Mietitäänpä tota Kiaa vaikka, se on aikoinaan maksanut alimmillaan arviolta n. 15ke ja siihen on sitten ruksittu talvirengasta ja jotain muuta härpätintiä, niin kokonaishinta varmaan jotain 17,5 ke, joka rahoitettu jollain Kian 0,99% kamppiksella. No, siinä saa uuden auton 7 v takuulla ja uudet rengassatsit jne. Nyt Saka myy samaa kärryä 13 vuotta vanhana ja 150 tkm ajettuna n. 5 ke hinnalla käytännössä "perävalotakuulla" (koska noin paljon kilsoja ja ikää) ja jollain 8% korolla. Ehkä uuden osto voi pikkukipoissa jopa kannattaa?

No mutta, foorumin TI-miehet ylläpitävät tuota loputtomiin pelkkien osien kustannuksella!

Arvauksesi hinnasta voi olla jopa yläkanttiin. Tuohan näyttää olevan pienimmällä moottorilla ja huonoimmalla varustetasolla, en tiedä, onko tuossa mitään ekstraa? Pl. takaovet on ruksittu kataloogista.

Vuoden 2013 hinnastossa edullisimman Rio version hinta on 14 110 euroa (3-ovinen) ja kalleimman version 19 150 euroa (1.4 EX automaattivaihtein). Vuodelle 2014 lähtöhinnat nousevat n. kahdella sadalla eurolla.

 
No mutta, foorumin TI-miehet ylläpitävät tuota loputtomiin pelkkien osien kustannuksella!

Arvauksesi hinnasta voi olla jopa yläkanttiin. Tuohan näyttää olevan pienimmällä moottorilla ja huonoimmalla varustetasolla, en tiedä, onko tuossa mitään ekstraa? Pl. takaovet on ruksittu kataloogista.



Joo, kyllähän itse tekemällä tossa voi vielä säästää pitkäänkin, mutta ei sovi läheskään kaikille. Sitten kun alkaa teettää tonnin remontteja, niin noissa lähtöhinnaltaan halvoissa tulee suhteessa absoluuttisesti pieneen arvonalenemaan jossain vaiheessa eteen se, että uusi tulee aidosti edullisemmaksi. Tai voihan käydä tuuri ja toiset 150tkm menee öljynvaihdoilla, mikä ei toki ole realismia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 714
Viestejä
4 859 149
Jäsenet
78 448
Uusin jäsen
Dice

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom