Mikä auto minulle?

ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club Sinne hakuun vaan, yleensä löytyy yhdestä tai kahdesta moottorista testit, PDF:n alta löytyy "Innengeräusch"-kohdasta tuo mitattu arvo. (esim. Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Club (04/19 - 10/19): Technische Daten, Bilder, Preise | ADAC)

Tässä muuten kun pengoin lisää, niin Corolla 2.0 pääsi lähemmäksi noita 68,1dB mittauksella. Se tosin käy järkeen, kun isompi moottori menee pienemmillä kierroksilla motarinopeuksia.
Itse löysin ADAC:sta vain kaksi Corolla hybridiä:

Corolla 2.0 hybrid Club 04/19-10/19:
-225/40R18 92W
-68,3 dB@130 km/h
-2100 rpm@130 km/h



Corolla 1.8 hybrid Comfort 04/19-09/20:
-225/40R18 92W
-68,5 dB@130 km/h
-2200 rpm@130 km/h



Suurempi 2.0 meni vain 100 rpm pienemmillä kierroksilla kuin 1.8, jolla silläkin oli erittäin matala 2200 rpm@130 km/h todellista. Noin suuressa nopeudessa 2100 -> 2200 ei paljon vaikuta vs. rengasmelu. Suurempi 2.0 olikin@130 km/h vain olemattomat 0,2 dB hiljaisempi kuin 1.8.

Mistä löysit 68,1 dB Corolla 2.0, ja mikä se aiempi 70,6 dB Corolla oikein oli? Käsitin, että näistä uudemmista (2019 ->) hybrideistä oli puhe.


Edit. Eikun olihan sinulla linkki 2.0 farkkuun, jossa oli 68,1 dB. Siinä oli yllättäen 2500 rpm@130 km/h, eli suurempi kuin linkkaamassani 1.8:ssa (sinulla tosin farkku).
 
Viimeksi muokattu:
Itse löysin ADAC:sta vain kaksi Corolla hybridiä:

Corolla 2.0 hybrid Club 04/19-10/19:
-225/40R18 92W
-68,3 dB@130 km/h
-2100 rpm@130 km/h



Corolla 1.8 hybrid Comfort 04/19-09/20:
-225/40R18 92W
-68,5 dB@130 km/h
-2200 rpm@130 km/h



Suurempi 2.0 meni vain 100 rpm pienemmillä kierroksilla kuin 1.8, jolla silläkin oli erittäin matala 2200 rpm@130 km/h todellista. Noin suuressa nopeudessa 2100 -> 2200 ei paljon vaikuta vs. rengasmelu. Suurempi 2.0 olikin@130 km/h vain olemattomat 0,2 dB hiljaisempi kuin 1.8.

Mistä löysit 68,1 dB Corolla 2.0, ja mikä se aiempi 70,6 dB Corolla oikein oli? Käsitin, että näistä uudemmista (2019 ->) hybrideistä oli puhe.
Nuo on HB:n arvoja.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Club (04/19 - 10/19): Technische Daten, Bilder, Preise | ADAC 2.0
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Team Deutschland (02/23 - 01/25): Technische Daten, Bilder, Preise | ADAC 1.8 (facelift, tosin en usko vaikuttavan juurikaan)
 
Millä hakusanalla löysit nuo? Itse en tosiaan löytänyt kuin ne kaksi HB:ä haulla: "Corolla hybrid".

Onpa erikoisia tuloksia.

HB 2.0/1.8:
225/40R18 92W vs. 225/40R18 92W
2100 rpm vs. 2200 rpm (+100 rpm)
68,3 dB vs. 68,5 dB (+0,2 dB)

TS 2.0/1.8 FL:
225/40R18 92W vs. 225/40R18 92W
2500 rpm vs. 2500 rpm (+0 rpm)
68,1 dB vs. 70,6 dB (+2,5 dB!)

Kaikissa neljässä autossa on testirenkaina samankokoiset Falken ZIEX:t. HB:ssä 1.8 kiertää 100 rpm enemmän kuin 2.0, ja melua on 0,2 dB enemmän. On erikoista, että farkuissa 1.8 kiertää täsmälleen saman verran kuin 2.0, mutta jostain syystä melua on peräti 2,5 dB enemmän. Selitys voisi olla 1.8:n facelift, vaikka minulla on mielikuva (en ole ajanut kuin vanhemmalla), että FL pitäisi olla hiljaisempi.

Jos tuon ainoan FL:n erikoisen suuren melun unohtaa, niin farmari näyttäisi yllättäen olevan hiljaisempi korimalli, vaikka kone kiertääkin enemmän.

2.0 HB/2.0 TS:
Hatchback vs. farmari
225/40R18 92W ZIEX vs. 225/40R18 92W ZIEX
2100 rpm vs. 2500 rpm (+400 rpm)
68,3 dB vs. 68,1 dB (-0,2 dB)
 
Millä hakusanalla löysit nuo? Itse en tosiaan löytänyt kuin ne kaksi HB:ä haulla: "Corolla hybrid".

Onpa erikoisia tuloksia.

HB 2.0/1.8:
225/40R18 92W vs. 225/40R18 92W
2100 rpm vs. 2200 rpm (+100 rpm)
68,3 dB vs. 68,5 dB (+0,2 dB)

TS 2.0/1.8 FL:
225/40R18 92W vs. 225/40R18 92W
2500 rpm vs. 2500 rpm (+0 rpm)
68,1 dB vs. 70,6 dB (+2,5 dB!)

Kaikissa neljässä autossa on testirenkaina samankokoiset Falken ZIEX:t. HB:ssä 1.8 kiertää 100 rpm enemmän kuin 2.0, ja melua on 0,2 dB enemmän. On erikoista, että farkuissa 1.8 kiertää täsmälleen saman verran kuin 2.0, mutta jostain syystä melua on peräti 2,5 dB enemmän. Selitys voisi olla 1.8:n facelift, vaikka minulla on mielikuva (en ole ajanut kuin vanhemmalla), että FL pitäisi olla hiljaisempi.

Jos tuon ainoan FL:n erikoisen suuren melun unohtaa, niin farmari näyttäisi yllättäen olevan hiljaisempi korimalli, vaikka kone kiertääkin enemmän.

2.0 HB/2.0 TS:
Hatchback vs. farmari
225/40R18 92W ZIEX vs. 225/40R18 92W ZIEX
2100 rpm vs. 2500 rpm (+400 rpm)
68,3 dB vs. 68,1 dB (-0,2 dB)
Siinä kun hakee, niin lisäämällä hakutuloksia tulee myös farkut, vaihtoehtoisesti toinen tapa on Toyota Corolla: Modelle, Technische Daten, Preise | ADAC
-> korimalli (esim. E21)
-> scrollaa alas ja Touring Sports (E210)
 
Siinä tapauksessa, miten olisi Volvo V70? Ns. pahkakylki. Automaattivaihteinen löytyy helposti ja perustekniikka on luotettavaa, niin moottorit kuin Aisinin automaattivaihteistotkin.

Katsotaanpa niitä autojen kontteja sitten... Vammaisten kuluttajien tutkimusinstituutti on koonnut aika hyvän tietokannan autoista mittoineen, otin tuolta nyt vain tuon kontin pituuden, mutta kontin kapein mittakin löytyy autokohtaisista tiedoista.

Accord Tourer 2011:



Civic Tourer 2014:



Volvo V70 2007 (takavaloista päätellen vanhempi Mk 2):




Toyota Avensis Tourer 2009:



Kiitos. Ei nuo erot konteissa kovin traagisia ole eli kai se täytyy vaan googlettaa kokemuksia mikä olisi luotettavin. Volvo on kieltämättä hyvä auto, mutta miinuksena jäätävä kulutus bensakoneisella. Itsellä on ollut 2.4T manuaalina ja kaverilla on yhä vastaava automaattina. Lisäksi nuo ovat suosittuja (vaikka ruoste nekin vie) niin hinnat ovat vähän poskettomia ikään&kilometreihin nähden. Varmasti tekniikkaa kestää, mutta kori ei. Omakin alkoi ruostumaan niin pahasti, että pistin kiertoon.
Uutena ehdotuksena tuli Opel Vectra C. Iso farkku, mutta tarjonta melko heikkoa.
 
Siinä kun hakee, niin lisäämällä hakutuloksia tulee myös farkut, vaihtoehtoisesti toinen tapa on Toyota Corolla: Modelle, Technische Daten, Preise | ADAC
-> korimalli (esim. E21)
-> scrollaa alas ja Touring Sports (E210)
No juu, kun painaa lisää hakutuloksia useamman kerran, niin löytyy todella nuo molemmat farkut myös sillä "Corolla hybrid" -haulla.

"Corolla hybrid":
1. Corolla hybrid 2.0 HB
2. Corolla hybrid 1.8 HB
23. Corolla hybrid 2.0 TS
69. Corolla hybrid FL 1.8 TS

Ei kuitenkaan kovin näppärää, kun tuli aika pirun monta tyhjää arpaa (ei ollut PDF:ää ja melumittausta) väliin. Jouduitko klikkaamaan kaikki nuo välissä olevat 65 tyhjää arpaa läpi, vai näetkö jo hakutuloksia selaamalla mitkä eivät ole kunnon koeajoja? Mobiililla selaan, enkä millään jaksaisi klikata 65 tyhjää linkkiä.


"E21":
3. Corolla hybrid 2.0 TS
44. Corolla hybrid FL 1.8 TS

Ei kovin hyvä haku tuokaan, sillä 1.8 TS tuli vasta neljänkymmenen tyhjän arvan jälkeen. Jos laitan "Corolla hybrid Touring Sports 1.8", niin se on sijalla kolme, mutta ilman tuota 1.8:a se ei mahdu top20-tuloksiin.


Kolmatta hakutapaa en ymmärtänyt. Oliko hakusana tuo edellinen "E21"? Jos meinaan laitan "E210", tulee vain kaksi tulosta, joku mese ja ADAC Price-perf. 2024. Jos hakusana siis on edellinen E21, niin vieritän sivua alas ja testailen vain Touring Sportsit läpikö? Silti joutuisi klikkaamaan auki parikymmentä tyhjää arpaa.

Kokeilin myös kännykän Chromen tietokonetilaa, mutten nähnyt hakutuloslistassa mitään vihjettä, joka paljastaisi tyhjän arvan ilman tarvetta klikata sivua auki.

Oliko minulla hakusanat nyt oikein (eli tuohon E21:een ei pitänyt laittaa muita sanoja)? Jos oli oikein, niin mistä vihjeestä tiedät olla avaamatta niitä kymmeniä tyhjiä arpoja, vai avaatko erittäin työläästi ensimmäiset sata hakutulosta? Vai teetkö monta hakua, eri korimallit ja koneet?

Toistaiseksi helpoin keksimäni tapa saada noiden neljän hybridin mittaustulokset on kolmen haun avulla:

1. Hakuun "Corolla hybrid", jolloin 2.0 HB on ensimmäinen ja 1.8 HB toinen hakutulos

2. Hakuun "Corolla hybrid Touring Sports 2.0", jolloin 2.0 HB on ensimmäinen hakutulos

3. Hakuun "Corolla hybrid Touring Sports 1.8", jolloin 1.8 HB on kolmas hakutulos


Edit. Nyt hiffasin. Jälkimmäisessä tavassasi piti klikata linkkiä Corollan mallisivulle ja sieltä E21 jne.

Testataan noiden neljän hybridin löytymistä tuolla tavalla. @TheNotoriousT

1. Ensin Corollan mallisivulle
2. Sieltä klikkaa E21
3. Valitsee ensimmäisen HB-tuloksen (sattuu olemaan joku 1.2T)
4. Sieltä "Test results for similar vehicles", niin tulee suoraan kunnon testit 1.8 HB ja 2.0 HB (2/4 löytynyt)

5. Paluu E21-sivulle
6. Vierittää alas Touring Sportseihin
7. Valitsee ensimmäisen TS-tuloksen (sattuu olemaan joku 1.2T)
8. Sieltä "Test results for similar vehicles", niin tulee suoraan kunnon testi 2.0 TS (3/4 löytynyt)

9. Paluu Corollan mallisivulle
10. Sieltä klikkaa "E21 1st facelift"
11. Valitsee ensimmäisen HB-tuloksen (sattuu olemaan joku 1.8 hybrid)
12. Sieltä ei löydykään "Test results for similar vehicles", joten tyhjä arpa

13. Paluu E21 1st facelift -sivulle
14. Vierittää alas Touring Sportseihin
15. Valitsee ensimmäisen TS-tuloksen (sattuu olemaan joku 1.8 hybrid)
16. Sieltä "Test results for similar vehicles", niin tulee suoraan kunnon testi FL 1.8 TS (4/4 löytynyt)

Lista vaikuttaa pitkältä, mutta nopeasti nuo klikkailee läpi. Parasta on se, että voi valita minkä tahansa hakutuloksen, koska siinä alussa on suoraan "Test results for similar vehicles", eli ei tule niitä pilipalilinkkejä, vaan pelkkiä kunnon testituloksia. Sekin on mukavaa, ettei tarvitse miettiä hakusanojen yhdistelmiä ja pelätä jääkö jotain löytymättä.

Katsoin lopuksi vielä E21 sedanit, mutta siellä ei ollut testituloksia, joten ADAC:lla on vain nuo neljä testiä Corolla hybrideistä.

Kiitos paljon hakuvinkistä. Alkaa pikkuhiljaa muistua mieleen, että olen minä jokunen vuosi sitten osannut hakea ADAC:sta juuri tuolla sinun jälkimmäisellä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuon ainoan FL:n erikoisen suuren melun unohtaa, niin farmari näyttäisi yllättäen olevan hiljaisempi korimalli, vaikka kone kiertääkin enemmän.

2.0 HB/2.0 TS:
Hatchback vs. farmari
225/40R18 92W ZIEX vs. 225/40R18 92W ZIEX
2100 rpm vs. 2500 rpm (+400 rpm)
68,3 dB vs. 68,1 dB (-0,2 dB)

Sikäli kun näitä mittauksia ei ole suoritettu peräkanaa, niin näin pienillä eroilla ei voi luotettavasti todeta muuta kuin, että melu on suunnilleen samantasoista. 0,2 dB tarkkuuteen tuskin päästään edes samalla autolla samaan aikaan suoritetuissa testeissä. Eri aikaan tehtynä muuttuu olosuhteet (lämpötila, tuuli, tien pinta) jo sen verran, että vaihteluväli kasvaa suuremmaksi.
 
No juu, kun painaa lisää hakutuloksia useamman kerran, niin löytyy todella nuo molemmat farkut myös sillä "Corolla hybrid" -haulla.

"Corolla hybrid":
1. Corolla hybrid 2.0 HB
2. Corolla hybrid 1.8 HB
23. Corolla hybrid 2.0 TS
69. Corolla hybrid FL 1.8 TS

Ei kuitenkaan kovin näppärää, kun tuli aika pirun monta tyhjää arpaa (ei ollut PDF:ää ja melumittausta) väliin. Jouduitko klikkaamaan kaikki nuo välissä olevat 65 tyhjää arpaa läpi, vai näetkö jo hakutuloksia selaamalla mitkä eivät ole kunnon koeajoja? Mobiililla selaan, enkä millään jaksaisi klikata 65 tyhjää linkkiä.


"E21":
3. Corolla hybrid 2.0 TS
44. Corolla hybrid FL 1.8 TS

Ei kovin hyvä haku tuokaan, sillä 1.8 TS tuli vasta neljänkymmenen tyhjän arvan jälkeen. Jos laitan "Corolla hybrid Touring Sports 1.8", niin se on sijalla kolme, mutta ilman tuota 1.8:a se ei mahdu top20-tuloksiin.


Kolmatta hakutapaa en ymmärtänyt. Oliko hakusana tuo edellinen "E21"? Jos meinaan laitan "E210", tulee vain kaksi tulosta, joku mese ja ADAC Price-perf. 2024. Jos hakusana siis on edellinen E21, niin vieritän sivua alas ja testailen vain Touring Sportsit läpikö? Silti joutuisi klikkaamaan auki parikymmentä tyhjää arpaa.

Kokeilin myös kännykän Chromen tietokonetilaa, mutten nähnyt hakutuloslistassa mitään vihjettä, joka paljastaisi tyhjän arvan ilman tarvetta klikata sivua auki.

Oliko minulla hakusanat nyt oikein (eli tuohon E21:een ei pitänyt laittaa muita sanoja)? Jos oli oikein, niin mistä vihjeestä tiedät olla avaamatta niitä kymmeniä tyhjiä arpoja, vai avaatko erittäin työläästi ensimmäiset sata hakutulosta? Vai teetkö monta hakua, eri korimallit ja koneet?

Toistaiseksi helpoin keksimäni tapa saada noiden neljän hybridin mittaustulokset on kolmen haun avulla:

1. Hakuun "Corolla hybrid", jolloin 2.0 HB on ensimmäinen ja 1.8 HB toinen hakutulos

2. Hakuun "Corolla hybrid Touring Sports 2.0", jolloin 2.0 HB on ensimmäinen hakutulos

3. Hakuun "Corolla hybrid Touring Sports 1.8", jolloin 1.8 HB on kolmas hakutulos


Edit. Nyt hiffasin. Jälkimmäisessä tavassasi piti klikata linkkiä Corollan mallisivulle ja sieltä E21 jne.
Se on tosiaan sen korimallin alla ihan sama minkä avaa, se sivu näyttää ne testatut ajoneuvot näin:
1761126701188.png

Eli esimerkiksi tuosta Corollasta ei ole testattu tuota 1.2T ollenkaan, mutta molemmat hybridit on. Sitten kun tuosta avaa jomman kumman niin löytyy PDF-rapsallinen sivu. (Tai jos sattumoisin juuri se sinun avaamasi on testattu, niin tuossa tilalla on testin numerot, jolloin tietää PDF-rapsan olevan sivulla).

Vähän on saksalaista insinöörityötä tuo sivu, mutta mielestäni ainut järkevä puolueeton paikka tutkia näitä. Esson baarien korvakokemukset kun ovat "hieman" huonoa tilastoa mielestäni.
 
Sikäli kun näitä mittauksia ei ole suoritettu peräkanaa, niin näin pienillä eroilla ei voi luotettavasti todeta muuta kuin, että melu on suunnilleen samantasoista. 0,2 dB tarkkuuteen tuskin päästään edes samalla autolla samaan aikaan suoritetuissa testeissä. Eri aikaan tehtynä muuttuu olosuhteet (lämpötila, tuuli, tien pinta) jo sen verran, että vaihteluväli kasvaa suuremmaksi.
Juu, ilman muuta. Tuo +0,2 dB, kun +100 rpm olikin ihan järkeenkäypä tulos. Laitoinkin sen vain mittatikuksi osoittamaan, kuinka erikoinen se FL:n +2,5 dB (kun +0 rpm) oli.


Edit.

2.0 HB -> 1.8 HB:
-2 dl (moottorikoko)
+100 rpm
= +0,2 dB


2.0 TS -> FL 1.8 TS:
-2 dl
+0 rpm
Facelift
= +2,5 dB

Toki farkuissa FL 1.8 testattiin huhti-toukokuussa vs. 2.0 elo- lokakuussa, joten lämpötiloissa ja asfaltin karkeudessa voi olla eroa. TM:n sileän ja karkean asfaltin ero@100 km/h on autosta riippuen 2-4 dB, mutta TM:n karkean asfaltin testiä vastaavaa röpöpintaa tuskin Saksasta löytyy edes huhti-toukokuussa. Meneekö kova melu FL:n piikkiin?


Edit2.
Voi vertailla myös korimallin vaikutusta meluun, kun moottorikoko pysyy samana.

2.0 HB -> 2.0 TS:
+400 rpm
= -0,2 dB (ikäänkuin farkku olisi aavistuksen hiljaisempi, vaikka kone pyörii nopeammin, TS 2500 rpm vs. HB 2100 rpm)

1.8 HB -> FL 1.8 TS:
+300 rpm
Facelift
= +2,1 dB (vaan eipä enää olekaan farkku hiljaisempi, vaikka farkun pyörimisnopeuslisä on tällä moottorikoolla pienempi kuin edellä, +300 rpm vs. +400 rpm)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos. Ei nuo erot konteissa kovin traagisia ole eli kai se täytyy vaan googlettaa kokemuksia mikä olisi luotettavin. Volvo on kieltämättä hyvä auto, mutta miinuksena jäätävä kulutus bensakoneisella. Itsellä on ollut 2.4T manuaalina ja kaverilla on yhä vastaava automaattina. Lisäksi nuo ovat suosittuja (vaikka ruoste nekin vie) niin hinnat ovat vähän poskettomia ikään&kilometreihin nähden. Varmasti tekniikkaa kestää, mutta kori ei. Omakin alkoi ruostumaan niin pahasti, että pistin kiertoon.
Uutena ehdotuksena tuli Opel Vectra C. Iso farkku, mutta tarjonta melko heikkoa.
Tässä kohtaa tekisi mieli kysyä että mikä Vectra C:ssä on parempaa kuin volvossa. Hintaero on maximissaankin joitakin tonneja, todelisuudessa varmaan satasia. Kulutuksessa isossa kuvassa 15tkm vuosisuoritteella ero on minimaalinen. Kaupan päälle saat Opelin ulkonäön, ajettavuuden, laatuvaikutelman ja ruosteongelmat. En kyllä itse miettisi näitä kahta kilpailijoina niin mitenkään, aivan erilaiset autot ja nimenomaan Volvon hyväksi.

Varmaan jos maksimaalista kurjuutta hakee, niin siinä Opel vienee voiton. Muuten kyllä häviää about kaikessa.
 
Tässä kohtaa tekisi mieli kysyä että mikä Vectra C:ssä on parempaa kuin volvossa. Hintaero on maximissaankin joitakin tonneja, todelisuudessa varmaan satasia. Kulutuksessa isossa kuvassa 15tkm vuosisuoritteella ero on minimaalinen. Kaupan päälle saat Opelin ulkonäön, ajettavuuden, laatuvaikutelman ja ruosteongelmat. En kyllä itse miettisi näitä kahta kilpailijoina niin mitenkään, aivan erilaiset autot ja nimenomaan Volvon hyväksi.

Varmaan jos maksimaalista kurjuutta hakee, niin siinä Opel vienee voiton. Muuten kyllä häviää about kaikessa.
Sillä bensankulutuserolla ei kummoista remonttia tee vuodessa.

Itsellä emännän ajossa S80 mk3, ostin reilu 100tkm ajettuna joskus 10v sitten, nyt menty 340tkm. Alustaan vaihdettu takatukivarren puslat, muutoin kaikki alkuperäistä.
Toki jarrulevyt ja palat ym.
Sisätilan puhallin meni nyt vaihtoon, ja joskus 200tkm bensanpaine-anturi. Muuten menty huolloilla. Ooppeliin olisi noilla kilsoilla saattanut mennä hieman enemmän osaa. ( Ja saattaa olla, että Volvo on hiukan miellyttävämpi ajaa, ja onhan tuossa varusteetkin kunnossa)
 
Tässä kohtaa tekisi mieli kysyä että mikä Vectra C:ssä on parempaa kuin volvossa. Hintaero on maximissaankin joitakin tonneja, todelisuudessa varmaan satasia. Kulutuksessa isossa kuvassa 15tkm vuosisuoritteella ero on minimaalinen. Kaupan päälle saat Opelin ulkonäön, ajettavuuden, laatuvaikutelman ja ruosteongelmat. En kyllä itse miettisi näitä kahta kilpailijoina niin mitenkään, aivan erilaiset autot ja nimenomaan Volvon hyväksi.

Varmaan jos maksimaalista kurjuutta hakee, niin siinä Opel vienee voiton. Muuten kyllä häviää about kaikessa.
Minulla oli Vectra C muutaman vuoden. Tilava kampe ja ihan ok ajaakin. 2.8T motti vaan vei niin paljon pentsiiniä, että myin pois.

C-Vectroissa Opel oli petrannut galvanoinnin kanssa eikä ruostu samaan tapaan kuin merkin aiemmat tuotteet. Autoni oli silloin jo yli 10v vanha eikä ruostetta missään. Ulkonäkö, noh, ei se Volvo sen hohdokkaampi ole, ellei sitten mennä 740 ja 240 aikakaudelle. Facelift C-Vectra on jo ihan mukiinmenevä. Sisätilojen laatuvaikutelma oli ajalleen tyypillinen ei-premium eli melko ankea. En silti keksi syytä miksei halvalla ostaa moista, jos tarvii tilavaa farkkua, mutta nää on näitä makuasioita.
 
Sillä bensankulutuserolla ei kummoista remonttia tee vuodessa.

Itsellä emännän ajossa S80 mk3, ostin reilu 100tkm ajettuna joskus 10v sitten, nyt menty 340tkm. Alustaan vaihdettu takatukivarren puslat, muutoin kaikki alkuperäistä.
Toki jarrulevyt ja palat ym.
Sisätilan puhallin meni nyt vaihtoon, ja joskus 200tkm bensanpaine-anturi. Muuten menty huolloilla. Ooppeliin olisi noilla kilsoilla saattanut mennä hieman enemmän osaa. ( Ja saattaa olla, että Volvo on hiukan miellyttävämpi ajaa, ja onhan tuossa varusteetkin kunnossa)

Oletettavasti Mk2 S80? Se on joka tapauksessa eri pohjalevyllä (P3) kuin pahkakylki-V70 (P2), ja jälkimmäisen alustaa ei ole kehuttu järin kestäväksi. Mutta niin vanhoja autoja kuitenkin kaikki, että kaipa sitä remonttia on edessä, ellei löydä jotain vähän ajettua Avensista tai vastaavaa kestävyysihmettä.
 
Oletettavasti Mk2 S80? Se on joka tapauksessa eri pohjalevyllä (P3) kuin pahkakylki-V70 (P2), ja jälkimmäisen alustaa ei ole kehuttu järin kestäväksi. Mutta niin vanhoja autoja kuitenkin kaikki, että kaipa sitä remonttia on edessä, ellei löydä jotain vähän ajettua Avensista tai vastaavaa kestävyysihmettä.
juu, niin siis mk2, eli sama kuin mk3 v70. Juu, ne vanhemmat syö etualapalloja, mutta toki osat maksaa kymppejä. semmone mk1 s80 oli ennen, leimalla pomppasi alapallosta, ajoin varaosaliikkeeseen, kotiin ja alle tunnissa olin takaisin konttorilla. Eivät meinanneet heti uskoa, että on vaihdettu... :D Tunkin varassa alle puolen tunnin homma. Siinäkään ei ihmeitä ollut, koiranluut ja etu alapallot, vaikka se oli aika monta vuotta.
Käsijarruhan noissa rumpujarrullisissa on se minkä kanssa saa painia joka vuosi, jos ei hae kenkiä volvolta. Kerran kun ne hommaa, niin ei tarvi koskea vuosiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 557
Viestejä
4 970 695
Jäsenet
79 808
Uusin jäsen
SubstiTuutti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom