Mikä auto minulle?

Mitäs mieltä foorumin ammattilaiset Dacia Duster/Bigster?
Harkinnut jos uutena hommaisi ja noissa hintaeroa vain 1000€ niin järkevämpää vain Bigsteri hommata? Mitä muita vaihtoehtoja ja kannattaako välttää Daciaa? Semmonen auto joka tarkoitus pitää ainakin seuraavat 10 vuotta.
Jos autoa pitää 10v niin tylsästi katselisin itse Toyotan suuntaan. Toyota Easy ”takuu” kestää sen 10v ja muuten aika vähävikaisia ovat. Hinta toki jotain muuta kuin Dacialla. Daciasta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta jostain syystä Renault ei herätä luottamusta, jos 10v ajan pitäisi käyttää.
 
Mitäs mieltä foorumin ammattilaiset Dacia Duster/Bigster?
Harkinnut jos uutena hommaisi ja noissa hintaeroa vain 1000€ niin järkevämpää vain Bigsteri hommata? Mitä muita vaihtoehtoja ja kannattaako välttää Daciaa? Semmonen auto joka tarkoitus pitää ainakin seuraavat 10 vuotta.
Oletko katsonut 2025 vuosimallin Citroen C3 Aircross 1.2 bensakonella, jossa on jakopää Ketjulla. Hinta 24 K ja Saksasta saisi noin 16 K kunhan katsoo, että käytetyn auton kriteerit täyttyvät.
 
Daciaa saattaa edelleen osittain vaivata tietynlainen maine siitä, että ensinnäkin on halpuutettu auto moneen verrattuna, ja siitä että aiemmin Dacia käytti malleissaan enemmän vanhaa Renaultin ym. osaa. Nykyäänkin osia toki jaetaan, mutta ainakaan alustan suhteen ei käsittääkseni mennä enää vanhan sukupolven Renaultin tavaralla. Muistaakseni aiemmin Dacia on aika herkästi esiintynyt katsastustilastoissa epäimartelevassa valossa. Näistä uusista on paha sitten sanoa ennen kuin vuosia kertyy. Mun silmään Duster näyttää nykyään ihan kivalta.

Oliko siinä Bigsterissä sitten samat moottorit kuin Dusterissa?
 
Katsastilastojen seuraamista en ymmärrä itse ollenkaan. Nehän eivät kerro yhtään mitään auton käyttökuluista etc.
Ne on ihan pelkkä kuriositeetti ilman mitään sen tarkempaa arvoa.
 
Katsastilastojen seuraamista en ymmärrä itse ollenkaan. Nehän eivät kerro yhtään mitään auton käyttökuluista etc.
Ne on ihan pelkkä kuriositeetti ilman mitään sen tarkempaa arvoa.
Itsekään en hirveästi katsastustilastoille anna arvoa, mutta luulisi sen jotain kertovan uusien (4v vanhojen) autojen laadusta jos alustan osia menee paljon vaihtoon? Eniten kiinnitän huomiota siihen jos joku automalli on hylätty päästöjen takia.
 
Itsekään en hirveästi katsastustilastoille anna arvoa, mutta luulisi sen jotain kertovan uusien (4v vanhojen) autojen laadusta jos alustan osia menee paljon vaihtoon? Eniten kiinnitän huomiota siihen jos joku automalli on hylätty päästöjen takia.
Mitä se kertoo?

Toiseen joutuu vaihtamaan 20€ nivelen hylkäyksen takia ja sitä Volkkaria ei saa edes konttorille kun dsg laatikko levällään korjaamon pöydällä?

Nivel näkyy tilastoissa, laatikko jumppa ei.
 
Mitä se kertoo?

Toiseen joutuu vaihtamaan 20€ nivelen hylkäyksen takia ja sitä Volkkaria ei saa edes konttorille kun dsg laatikko levällään korjaamon pöydällä?

Nivel näkyy tilastoissa, laatikko jumppa ei.
Mahdollisesti jotain osien laadusta, mutta ainahan se on spekulointia uudehkojen autojen kanssa. Eihän moottorin tiivisteetkään ole hinnaltaan kalliita, mutta en minä ole koskaan nauttinut bemarin öljyvuotojen korjaamisesta.
 
En itsekään noita katsastustilastoja sillä tavalla tarkkailla. Pohdin vaan muutamaa syytä Dacian maineeseen, joka on kahvipöytätasolla edelleen vähän sellainen, ettei ikinä harkita Daciaa, koska se on vanha Rellu, jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 328
Viestejä
4 984 183
Jäsenet
80 042
Uusin jäsen
Vinsoc

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom