Mikä auto minulle?

Tuossa etäkaupasahan on sekin hyvä puoli, että sen auton voi viedä takaisin 14 päivän sisällä jos osoittautuukin pommiksi. Moni tarjoaa ilmaista toimitusta jolloin voi vaikka samasta kylästä tilata kotiin koeajon jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta, mitenhän tässä toimitaan vaikka vaihtoauton tai "toimistomaksujen" osalta? Saako liike myydä vaihtarin heti eteenpäin (tai ainakin väittää niin), jolloin todellinen palautuskynnys nousee todella paljon? Toimituskuluthan jää ymmärtääkseni ainakin itselle, mutta entä palautuskulut?

Ihan mielenkiinnosta, mitenhän tässä toimitaan vaikka vaihtoauton tai "toimistomaksujen" osalta? Saako liike myydä vaihtarin heti eteenpäin (tai ainakin väittää niin), jolloin todellinen palautuskynnys nousee todella paljon? Toimituskuluthan jää ymmärtääkseni ainakin itselle, mutta entä palautuskulut?
K- autolle olen palauttanut yhden auton ja toisenkin meinasin vaan liike tuli vastaan viankorjauksessa.

Vaihtoautot oli liikkeen toimesta myyty jo eteenpäin. Rahapalautuksena muistaakseni se väliraha+vaihtoauton arvo.

Toimistokulut jäi itselle+k-autolla taisi vielä olla 400€? "Palautusmaksu" mikä käsittääkseni ei ole laillinen. Luin tästä vasta myöhemmin. Auto piti itse toimittaa liikkeeseen omilla kuluilla.

Viimeksi muokattu:
Ajattelen asian niin että auton osto on monelle elämän toiseksi suurin hankinta asunnon jälkeen (tai suurin jos asuu vuokralla), niin siinä mielessä ihmettelen että hankintaan ei jakseta sen verran nähdä vaivaa että voisi jostain naapurikylää kauempaakin sen auton hakea. Paljon kuuluu näitäkin kommentteja että "paska auto mutta hain nyt tosta kun oli lähellä".

OK
Oon mä itsekin hakenut auton ”toiselta puolen” Suomea, eli reilu 6h ajoa suuntaansa (tää on oikeesti pieni maa), mutta ymmärrän hyvin, jossei viitsi itse kurvailla kauas kun ei suurinta osaa ihmisistä se auto kiinnosta juuri ollenkaan ja on ns. välttämätön paha pihassa. Itse taas elän tällä hetkellä ruuhkavuosia ja aika harvassa on päivät, että ehdin edes naapurikylään koeajamaan autoa.

Auto piti itse toimittaa liikkeeseen omilla kuluilla.

Tämä on kanssa se mitä kaikki eivät ymmärrä kun ostavat auton toiselta puolelta Suomea "ilmaisella toimituksella". Jos 14pv aikana tulet katumapäälle niin viet sen auton itse takaisin eikä sitä haeta. Yksi tuttukin oli kovin ihmeissään, kun joutui itse palauttamaan auton 300km päähän vaikka siinä oli korissa vikoja mitä ilmoituksessa ei mainittu. Myyjäliike vain sanoi, että tuo sitten tänne niin saat rahat takaisin.

Noi palautusehdot kandee lukea. Bilarilla toimistomaksua ei palauteta (349e), mahdollisesta rahoituksesta aiheutuneet kulut joutuu maksamaan (luultavasti ainakin perustamismaksu 300-400e), yli 100km ylittävistä kilsoista menee auton myyntihinnan mukaan jotain 0,2-0,4 e/km ja itse joutuu auton palautuksen kustantamaan. Kai noi lailliset on, en tiedä.

Tuota noin, miksi se vaihtarin myyminen nostaisi palautuskynnystä?
Itse ainakin ottaisin rahat pois mieluumin kun vanhan pyssyn takaisin jos hyvitys on ollut edes etäisestä järkevä.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 003
Jäsenet
82 979
Uusin jäsen
Keven seiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom