Mikä kannettava minulle -lirpake

Läppäriä vaille ja n.500€ budjetti.

Sopisi koulun yo kokeita varten, että perus netin selailuun (YouTube, Netflix yms.)

Tämä tuli vastaan onko hyvä tuohon hintaan ?

Tossa on vaan 5Gbps portit jos sillä on merkitystä. Muuten ihan pätevä varmaan.

Mulle suositeltiin noin tonnin koneena Lenovo Ideapad Pro 5 -kannettavaa. Hassua tossa oli se, että 10. sukupolven AMD malliin sai itse Lenovon sivuilla vaihtaa AI 340 prosessorin tilalle AI 350 prosessorin 10 euron lisähintaan. Ei paha. Tuo 10 euroa sisältää myös keskusmuistin noston 24 gigasta 32 gigaan. Mun mielestä ihan hyvin käytetty 10 euroa. Tuohon jos vielä tuplaa tallennustilan 1 tb:iin niin siinä on hieman yli tonnin kannettava 2x muistilla ja 4x tallennustilalla Macbook Air M4 verrattuna. Näyttö on myös käsittääkseni parempi. Macbook 1 tb tallennustilalla ja 32 gb muistilla maksaisi tällä hetkellä yli 2000 euroa eli tuplat.

Käsittääkseni tuo prosessori on kelvollinen ja muisti todella nopeaa ja sitä on kelvollisesti. Olisiko tuossa hyvin varteenotettava tonnin kone, vai vieläkö on joku syy hankkia mieluummin tuo vuoden kannettava eli Macbook Air? En tosiaan vaan tajua mikä siitä muka tekee niin erinomaisen. Mielelläni opettelisin sen käytön mutta en haluaisi silti selkeästi huonompaa konetta hommata.

Viimeksi muokattu:
Itse kanssa mietin Macin läppärin hankintaa, mutta silti mietin että josko sittenkin hankkisi jonkun slimmin Lenovon koneen missä olisi potkua pyörittää pelejäkin jos niin haluaa. Mulla oli joskus kunnon 16" Lenovon LOQ peliläppäri joka oli upea laite kaikinpuolin mutta ei sitä jaksanut kanniskella mukana kuten Thinkpadin T14s:ää. Eli joku suht tehokas, slimmi ja hyvällä näytöllä varustettu kone kelpais. Hiiritatti on mulle melkein ehdoton vaatimus, ellei trackpad ole sitten erinomainen kuten se Macissa on.

Statistiikka

Viestiketjuista
286 111
Jäsenet
79 130
Uusin jäsen
raparperi_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom