Olen nyt etsinyt tehokasta pelikannettavaa, jota käyttäisin myös Solidworksiin ja muuhun työkäyttöön.
Nyt ongelmaksi vaan että en meinaa millään löytää sopivaa läppäriä edes rahalla. Onko nyt komponenttien saatavuusongelmat oikeasti näin radikaalit että ei vaan löydy seuraavilla spekseillä suoraan mistään mitään, tai edes 1-2 viikon toimitusajalla. Olen nyt muutaman viikon ajan yrittänyt etsiä konetta ja aina törmään siihen, että sopivaa ei vaan meinaa olla mistään saatavilla.
Tämän hetken vaatimukset joita kaipaisin:
-15-16" näytöllä.. tarkkuus enemmän kuin full HD, oled 4k? Pääkäyttö erillisellä näytöllä joten tämän kanssa ehkä voi joustaa..
-i9 11th (lähinnä Tuhnderboltin takia Intel, kun ei AMD läppäreissä tätä ole?), myös työkäytössä tehoja enemmän (renderöinnit yms..)?
-32/64 GB keskusmuistia
-RTX 3080 16GB
-1-2 Teraa nopeahko SSD
-HDMI 2.1
-Thunderbolt 4
-Hiljaisuus.. ei varmaan näissä vehkeissä hiljaista rasituksessa löydykään?
-Akun kesto, plussaa tietty jos on kapasiteettia, mutta pääsääntöisesti piuhan päässä olisi..
-Paino ja runko.. painoa voi olla, mutta kooltaan hakusessa alle 17" kone.. mutta ehkä 13" vähän liian pieni..
-Merkeistä Acer ehkä ainoa josta on sen verran epävarmat vibat että skippaan.. vai liekö laatu muuttunut vuosien varrella?
-Hinta ei niin merkityksellinen, hakusessa kuitenkin kone jolla pärjäisi about seruaavat 5 vuotta..
-Takuu, tietenkin mitä pidempi, sen parempi, mutta en ole 30 vuoden aikana oikein koskaan pc komponenttien hajoamisen takia takuista joutunut tappelemaan, joten tämä nyt varmaan on mitä sattuu olemaan. Eli tämän hetken ongelma on se että ei löydy edes sopivia koneita.
Legion 7i 16 | Lenovo Suomi
Lenovo Legion 7i on taas tarjolla, oli jossain vaiheessa sold out. Tuolta saa konfiguroitua haluamansa specsit. Yhdistelmällä i9, 32gt, rtx 3080, 1tb ssd hintaa tulee alennuskoodin kanssa 3017e. Tuon saa myös 2tb kovolla, mutta lisähintaa tulee 270e, joka kuulostaa melko paljolta. Käsittääkseni tuossa on paikka toiselle ssd:lle, joten jos itse asentaa tuohon toisen, niin tulee varmaan halvemmaksi. Näyttö on QHD, joten äkkiä katsottuna tuo kokonaisuus täyttäisi vaatimuksesi.