Kiitos vastauksesta! Tosiaan koneen kokoan vasta kesällä, kun Ryzenin 6 kiviset tulevat, mutta koska katson myös netflixiä yms. koneelta ja nykyinen näyttö on ~10 v vanha 3/4 Samsung, niin ajattelin päivittää näytön jo nyt. Noin lähtökohtaisesti koneeseen olen budjetoinut 1.300 € ilman näyttöä, ja kun Ryzen 5 menohalut selviävät, niin päätän tuleeko prossuksi AMD vai Intel. GTX 1070 lienee näytönohjain tuossa hintaluokassa (mindfactory ja kokoan itse)?
Moninpeli räiskinnät (GOW4, Titanfall 2, COD) pelaan xboxilla siitä yksinkertaisesta syystä, että kaveriporukalla on xbonet. PC:llä sitten muut pelit, Witcher3, Stellaris sekä sellaiset räiskinnät, joita kaverit eivät xboneen osta. Pelaan aika laidasta laitaan, NHL, räiskintää, strategiaa yms. Näin ollen ajattelin, että IPS > 144 Hz saattaisi olla minulle parempi, etenkin kun omaan silmään näkyy kuvanlaatu/värit hyvin, mutta fps ei niinkään ole haitannut, jos ei nyt ihan kirjaimellisesti diashowksi mene.
Jos näytön budjetin nostaisi 500 €, niin mitä IPS+144Hz monitoria suosittelisit? Jos pysyn taas alkuperäisessä 400 € budussa, niin olisiko varmepi ottaa tuo mainitsemani Benkku? Tuo Korean ihme hieman mietityttää...
Edit: en tee kuvankäsittelyä tms.