Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Kyllä, hinta tulee OLED-tekniikasta joka on kuvanlaadultaan paljon parempi kuin LCD-näytöt. Eli ei tuossa ihan turhasta makseta. OLED:ien kontrasti on ylivoimainen myös VA:han verrattuna. Siihen päälle terävämpi liikkuva kuva eli pienemmät pikselien vasteajat kuin LCD-näytöissä.

Itselläni on tuossa vierekkäin IPS ja OLED näytöt, ja ei kyllä kaduttanut maksaa n. 600 euroa OLED:ista. Jos haluaa absoluuttisesti parasta kuvanlaatua, sitä tarjoaa OLED. Parhaat miniledit pääsee aika lähelle toki.
No eipä siinä. Itse käytän vielä kivikautista TN-paneelia, kun ei ole riskiä mistään loppuunpalamisesta jne. Tämä vain toimii. Meitä on moneen junaan. TN-paneelilla etuna se nopeus ja se lisäksi toimii todella pitkään.
Siinä missä vaikkapa ips/ja muiden-paneelien omistajat valittavat valovuodosta jne, niin minulla on 0 ongelmaa. En toki väitä tämän olevan paras ratkaisu , mutta hinta laatu-suhteeltaan erinomainen ja kestävyys on huippuluokkaa tällä "antiikilla". Kuvanlaadussa toki uusi tekniikka pesee tämän 10/0.

TN-paneelilla etuna se nopeus ja se lisäksi toimii todella pitkään.
TN-paneelin nopeusetu on jo loppunut. Viimeisen 10 vuoden aikana näytöissä IPS tuli jo lähes rinnalle nopeudessa ja OLED meni ohi. OLEDissa liiketerävyys eli häntimisen vähäisyys on sitä luokkaa, että 240 Hz OLED, joka äsken linkattiin, vastaa 360 Hz TN-paneelia. TN on toki nykytilanteessa halvin paneeli, jos rahat on tosi tiukalla, mutta paljoa ei tarvitse maksaa saadakseen mitä tahansa parempaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 124
Jäsenet
78 934
Uusin jäsen
Mxa84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom