Mikä peliohjain PC:lle?

Kohta pitäisi kolahtaa Steam controlleri lähikaupan automaattiin. Illalla rankkaa testailua. Sellaisen vähän ikävän jutun tajusin eilen, että tattien muovi-/kumiosan vaihtaminen vaatii kolvin käyttöä syystä siitä, että niihin menee johdot kapasitiivisuudesta johtuen. Noita olen itse joutunut vaihtamaan moneenkin ohjaimeen. Vaikka itse tikku ei alkaisi driftaamaan, niin tuo pinta tahtoo mennä jossain vaiheessa rikki rajun pelailun (esim. tappelupelit) myötä. Pitänee tuohonkin jotkut suojukset heittää tattien päälle siis.

1778565946761.png

Jaa näitä on jo Suomessa asti. Oma ollut pakattuna olisiko keskiviikosta tai torstaista lähtien. Tilattu klo 20.07 maanantaina 4.5.

Jaa näitä on jo Suomessa asti. Oma ollut pakattuna olisiko keskiviikosta tai torstaista lähtien. Tilattu klo 20.07 maanantaina 4.5.
Screenshot 2026-05-12 131349.png

Tilasin klo. 20:37 ja tänään pitäis tulla tännekki.

Harvoin ollu näin innoissaan. Ehkä tässä innostuu pelaamaan Cyberpunkin ja muuta 3D-peliä loppuun asti.

Sieltähän se ohjain tuli ja nyt on testattu pelaamalla vähän Hades 2:sta ja Street Fighter 3rd Strikea. Käyttöönotto meni helposti ja paino tuntuisi olevan about samaa luokkaa kuin vaikka PS5 Dual Sensessä ja on mukava pitää kädessä. Negatiivisena puolena on minusta vähän ämpärimuovilta tuntuvat nappulat (esim. Dual Sense, 8BitDo Ultimate/Pro ja Nintendo Pro Controller tuntuvat laadukkaammilta) ja myös tatit tulevat omaan makuun ehkä vähän liian lähelle nappeja ja d-padia. Tuo nyt lähinnä häiritsi vähän Street Fighterissä, missä tulee vähän ronskimmalla kädellä roiskittua. Ajan kanssa asetteluun varmastikin tottuu. Pitää testailla paremmalla ajalla lisää, mutta tässä vaiheessa melko tyytyväinen tuohon.

steamcontroller.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
307 039
Jäsenet
83 003
Uusin jäsen
tonilaakso

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom