Mikrobitti.fi suljetaan – jatkossa osa Iltalehti Plus Extraa

Mikrobitti oli kyllä 90-luvulla ja 2000-luvun alussa todella kova. Hifi-lehden kanssa yhdistymisen ja uuden lehtiformaatin (kiiltokansi, liimatut sivut, valkoinen värimaailma ja pienempi koko) myötä kiinnostus alkoi laskea. Peliarvostelujen loppuminen ja letkeän otteen katoaminen olivat sitten viimeiset niitit.

Harmillista, Mikrobitti oli aina erittäin hyvä yleiskatsaus ATK:hon. Nykyään internetissä on valtavasti tietoa, mikä ei kyllä mielestäni ollenkaan vähennä lehden tarvetta, ainakin itse haluaisin hyvin kuratoidun ja toimitetun paketin loputtomien AI-generoitujen sivujen/pelien joukosta. Niitä on hyvin työlästä kahlata läpi.

Oi vanha bitti, voisitko mitenkään takaisin tulla?

Mikrobittiä ja Pelit-lehteä tuli ensiksi luettua irtolehtinä ja sitten molemmat tuli tilattuna 90-luvun puolella. Joskus vuosituhannen jälkeen tuli äidiltä vaatimus, että vain yksi tilaus Aku Ankan lisäksi: Pelit tai Mikrobitti. Valinta oli hankala, koska mbnetissä oli kotisivuvirityksiä ja muita. Mbnet ja oma kotisivutila oli mahtavia! Muistaakseni 25megaa ensiksi ja se taisi sitten nousta 50megaan? Lopulta Pelit-lehti vei kuitenkin voiton, koska lehden lisäksi niiden foorumi oli hyvä. Hifi-lehden yhdistymisen jälkeen Mikrobitti jäi enemmän tai vähemmän hyllyyn kirjastossakin. Suoraan sanottuna vähän yllätti että se on vielä paperilehtenä olemassa. Ihan jo siitä pitää nostaa hattua, että vielä pinnistelee. Pitänee käydä irtolehti ostamassa tai kirjastossa lukaisemassa, minkälainen se nykyään on.

Kun mä näin tän uutisen ensimmäisen kerran, luulin että tämä on joku aprillipila. Ei vissiin ollut :itku: kevyet mullat MB.

Niin no myin saitin vuonna 2000 ja työskentelin sen parissa seuraavat 16 vuotta vuoteen 2016 asti, kunnes io-tech perustettiin. Mielestäni ihan hyvin nuo 16 vuotta myynnin jälkeen sujui ja ehkä oli jo aikakin uudelle.

Uskallan myös väittää, että suomalaisille tekniikkasisällöstä kiinnostuneille lopputulos on ollut huomattavasti parempi io-techin myötä kuin, että homma olisi jatkunut Muropaketin parissa.

Ai se oli jo silloin.. jotenkin ajoitin sivuston myymisen juurikin tuonne 2016 paikkeille, mutta anyway on tämä sivusto huomattavasti parempi mitä muropaketti, vaikka oli sekin aikanaan yksiä parhaimpia sivustoja jossain välissä.

E: Huhhuh 9 vuotta jo mennyt näköjään siitäkin kun tälle sivustolle olen liittynyt:oops: Aika rientää.

Kun mä näin tän uutisen ensimmäisen kerran, luulin että tämä on joku aprillipila. Ei vissiin ollut :itku: kevyet mullat MB.
Mikrobitti.fi on itsessään ollut yksi aprillipila jo vuosikausia ja tämä muutos on sille luonnollinen jatkumo. Lehden kulta-ajat olivat ysärillä.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 922
Jäsenet
80 382
Uusin jäsen
hommajuttu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom