Mini ITX pelikone

Morjesta,

Vuoden pelaillu Midi Tower buildilla, mut näppärän kokonsa vuoksi joku noissa mini itx buildeissa alkanut kiehtoa... Osaisiko joku velho loihtia mulle pelikonepaketin? Itx kalliimpi tottakai joten budjetti vois olla vaikkapa 1500-1700€ nurkilla, riittääkö?

Onko kokemusta tollasista?
-Cpu saa olla tosi vahva (AMD)
-Gpu ei tarvii olla överkill koska pelaan yleensä aina Low settingeil, mut NVIDIA min 16gb vram.
-32gb ram
-2tb ssd
-Wifi + BT + Ethernet
-Hyvä ilmajäähdytys niin tempit pysyy järkevinä

Näyttönä atm 1920x1080 280hz, kohta 2.5K 200hz joten siinä vähän FPS osviittaa.

Viime kone oli valmiiksi kasattu Datatronicilta, jos siis kasauspalvelun saa niin se plussaa aina...

Kiitokset jo näin etukäteen.

Helpompaa olisi jos tämä
Tai
mATX kokoinen olisi mieleen.
(ap201 on saatavilla pelti tai lasi kyljellä.)

Nyt et mitään itx koteloita listannut.
Mutta mitä pienempi kotelo, sen vaikeammaksi menee.
Osien valinta vaikeampaa, esim. vain tietyt prossujäähyt, näytönohjaimet ja virtalähteet mahtuu.
Mittoja pitää tarkistaa 2 tai 3 kertaa, että varmasti kaikki mahtuu.
Ja tän mittajumpan saa mun mielestä jokainen itse suorittaa, tai ainakin tarkistaa jos kysyy vaikka AI:lta.

Viimeksi muokattu:
No itx-kokoonpanossa määräävänä elementtinä on se kotelo, se rajoittaa näyttiksen, virtalähteen, jäähyn jne. Eli kyllä se pitäisi ensiksi valita ja sitten alkaa sovittelemaan palasia.

Mutta heitetään nyt tuollainen 19 litrainen, jossa siinäkin maksaa jo jonkin verran pienehkö koko:

Koteloon sopisi atx-kokoinen virtis <140mm, jolla säästäisi ~50€, esim 106,90 € | FSP VITA GM 850W virtalähdeyksikkö 20+4 pin ATX ATX musta
Tuo Atx kokoinen on vain tosi möhkö pienessä kotelossa ja tuossakin rajoittaa sitten tuulettimien sijoitusta. Tuolla pikkuisella sfx virtiksellä tuosta saa perinteisen putken, eli edestä sisään, takaa ulos.

No itx-kokoonpanossa määräävänä elementtinä on se kotelo, se rajoittaa näyttiksen, virtalähteen, jäähyn jne. Eli kyllä se pitäisi ensiksi valita ja sitten alkaa sovittelemaan palasia.

Mutta heitetään nyt tuollainen 19 litrainen, jossa siinäkin maksaa jo jonkin verran pienehkö koko:

Koteloon sopisi atx-kokoinen virtis <140mm, jolla säästäisi ~50€, esim 106,90 € | FSP VITA GM 850W virtalähdeyksikkö 20+4 pin ATX ATX musta
Tuo Atx kokoinen on vain tosi möhkö pienessä kotelossa ja tuossakin rajoittaa sitten tuulettimien sijoitusta. Tuolla pikkuisella sfx virtiksellä tuosta saa perinteisen putken, eli edestä sisään, takaa ulos.
Kiitokset,
Katselin tuon casen mittoja, vähän liian iso minun mieeleni vielä...
mites olisi esim tällainen? tämä vaikuttaisi mittojen ja videoitten mukaan hyvän kokoiselta, helppo ottaa mukaankin.
224,90 € | Fractal Design Terra Small Form Factor (SFF) Hopea

Tuo ehdottamasi CPU & GPU combo näyttää ihan hyvältä mielestäni.

Kiitokset,
mites olisi esim tällainen? tämä vaikuttaisi mittojen ja videoitten mukaan hyvän kokoiselta, helppo ottaa mukaankin.

Minusta taas tuo on tyhmä yhdistelmä. Varsinkaan Terraan ei mahdu kunnon ilmajäähy ja ei se jäähdytysteho tule tyhjästä , eikä sitä saa edes rahalla noilla rajoituksilla. Tuohon ostetaan 7500F/7600X/9600X ja sillä mennään.

..eli tingitään niistä prosessorivaatimuksista, kun ei ne ikinä tule toimimaan noin pienessä kotelossa hyvin. Et nyt ymmärrä, mitä kompromisseja oikeasti pienen kotelon (kuten Terra) kanssa joutuu tekemään.

Kiitokset,

Täälläkin on useita Terra kokoonpanoja koottu. Tuo Noctua on siihen hyvä siilen alapuolisella tuulettimella (kylkipeltien ilmanoton suhinat). Myös näyttis on pieni ja ohut eli sekin menee sellaisenaan. Terraa on saanut melkein satkuakin halvemmalla joskus, sen hinta kyllä on melkoisen kallis nyt, mutta jos sen haluat niin eipä asialle voi mitään.

Tuossa nyt varmasti on hieman enemmän jumppaa lämpöjen kanssa, mutta sen kanssa nyt sitten vain pitää elää tuossa noin pienessä laatikossa.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 576
Jäsenet
79 657
Uusin jäsen
antsala6000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom