Juu, viksun olonen kuori on. Pitää vaan tilata vähän paremmin suojaava kun kuletan töissä mukana(metalli hommia)Jos en väärin muista niin paketissa tulee mukana ihan näpsäkkä suojakuorikin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, viksun olonen kuori on. Pitää vaan tilata vähän paremmin suojaava kun kuletan töissä mukana(metalli hommia)Jos en väärin muista niin paketissa tulee mukana ihan näpsäkkä suojakuorikin![]()
Juuri A54:n saaneena voin kommentoida että Samsung tyrkyttää edelleen käyttöönoton yhteydessä tiesvaikkamitä palveluja ja appeja, ja niistä kieltäytymisen jälkeen luuriin asentuu siitä huolimatta muutama app pyytämättä, kuten Facebook, Linkedin, Disney+, Netflix ja Booking.com. Mutta toisin kuin ennen muinoin Samsungien puhelimissa, jolloin turhia sovelluksia ei voinut uninstalloida, vaan vain disabloida, nyt nuo turhat appit saa uninstalloitua ihan vaivatta.Nyt kun samppa a54 256gb versio on tarjouksessa 429€ niin kumpi lie ois viksumpi laittaa oppo find 5x vai tuo samppa?
Ennen en tykänny sampoista koska oli kauhiasti turhaa bloatwarea,nykyään tilanne parempi?
Kamera sais olla hyvä, ainaki hintasekseen. Oppossa on ainaki paljon nopeampi lataus.
Juu, hyvä että on mahollista poistella joutavia nykyään.Juuri A54:n saaneena voin kommentoida että Samsung tyrkyttää edelleen käyttöönoton yhteydessä tiesvaikkamitä palveluja ja appeja, ja niistä kieltäytymisen jälkeen luuriin asentuu siitä huolimatta muutama app pyytämättä, kuten Facebook, Linkedin, Disney+, Netflix ja Booking.com. Mutta toisin kuin ennen muinoin Samsungien puhelimissa, jolloin turhia sovelluksia ei voinut uninstalloida, vaan vain disabloida, nyt nuo turhat appit saa uninstalloitua ihan vaivatta.
Noin muuten ensivaikutelma totaalipaskan Oneplus Nord CE:n jälkeen tuo A54 on kuin taivaan lahja päivittäisessä käytössä, bugittomuuden, akunkeston ja oikeastaan ihan kaiken osalta. Pikalatauskin on laajemmin tuettu kuin Oneplussan eisittenvittuminkäänkanssayhteensopiva persläpi.
Edit. No, ehdit jo ostaa puhelimen. Toivotaan että Opposi palvelee sinua paremmin kuin Oneplus(Siihen ei paljoa vaadita...)
Juuri A54:n saaneena voin kommentoida että Samsung tyrkyttää edelleen käyttöönoton yhteydessä tiesvaikkamitä palveluja ja appeja, ja niistä kieltäytymisen jälkeen luuriin asentuu siitä huolimatta muutama app pyytämättä, kuten Facebook, Linkedin, Disney+, Netflix ja Booking.com. Mutta toisin kuin ennen muinoin Samsungien puhelimissa, jolloin turhia sovelluksia ei voinut uninstalloida, vaan vain disabloida, nyt nuo turhat appit saa uninstalloitua ihan vaivatta.
Noin muuten ensivaikutelma totaalipaskan Oneplus Nord CE:n jälkeen tuo A54 on kuin taivaan lahja päivittäisessä käytössä, bugittomuuden, akunkeston ja oikeastaan ihan kaiken osalta. Pikalatauskin on laajemmin tuettu kuin Oneplussan eisittenvittuminkäänkanssayhteensopiva persläpi.
Edit. No, ehdit jo ostaa puhelimen. Toivotaan että Opposi palvelee sinua paremmin kuin Oneplus(Siihen ei paljoa vaadita...)
Eihän A54:ssä oikeastaan ole edes pikalatausta. 25W max taisi olla?
Oneplus Nord 3 taitaa olla 80W...
Oneplus Nord 2 oli hyvä puhelin ja Oneplus 11 vaikuttaa vielä paremmalta... Ehkä nuo on parempia mitä hinnat alkaen CE mallit...
Xiaomi 12 Lite on ainakin yksi vaihtoehto. Akkukesto lienee samaa luokkaa Nordin kanssa, mutta kameran ja näytön pitäisi olla hieman parempia. OIS tuosta tosin puuttuu.Mikähän kapula tiaukseen? Hinta maksimissaan n. 300 euroa, käyttäjärjestelmä Android.
Painotuksia, suunnilleen tässä järjestyksessä:
- Pääkameran kuvien laatu
- Akkukesto
- Näyttö
Olisiko OnePlus Nord 2T sinne päinkään, tai löytyisikö parempiakin vaihtoehtoja?
Pixel 6a kun tulee 350 tarjoukseen uudestaan.Uusi puhelin haussa teinille, tykkää kuvata paljon ja puhelin pitäisi olla kohtuu pienikokoinen mielellään lähempänä nykyisen Xiaomi Mi 9 SE:n kokoa eli lähempänä 6" näyttöä kuin 6,5". Saa olla vaikka vuoden pari käytettykin. Itselläni Xiaomi 12 joka muuten hyvä mutta kaareva näyttö pirun kallis kun se kuitenkin jossain kohtaa hajoaa. Androidissa tarkoitus pysyä ja Samsung ei kuulemma napostele myöskään. Mitään ideoita?
Ihan hätäseen latautuu A54 25 watin laturilla. Mulla ei ainakaan niin kiire koskaan ole, että pitäis vartissa olla nollasta sataan. Muutenkin helvetin hyvä luuri ja tuntuu jopa aliarvostetulta tässä ketjussa. Kaikkea kiinapaskaa vaan tyrkytetään.Eihän A54:ssä oikeastaan ole edes pikalatausta. 25W max taisi olla?
Oneplus Nord 3 taitaa olla 80W...
Oneplus Nord 2 oli hyvä puhelin ja Oneplus 11 vaikuttaa vielä paremmalta... Ehkä nuo on parempia mitä hinnat alkaen CE mallit...
Nuo A-sarjan samsungit varmaan toiminnallisesti ihan päteviä, itellä vaan väkisinkin aikasemmista tuli sellainen halpahalli fiilis kun muovinen takakansi ja runko. A54 nyt takapuoli lasia ni alkaa olemaan lähempänä S-sarjaa tuntuman puolesta.
341€ tulee A54:lle hinnaksi Amazonista kokonaisuudessaan. Se on ulkoisesti pikkuisen liian iso minun tarpeisiin, mutta hinta alkaa olemaan sen verran houkutteleva, että pitää harkita ihan tosissaan noista muutamista mainituista miinuksista huolimatta. S23 olisi kaikessa mielessä paras, mutta sen hinta on aivan liian kova.Jossain mielestäni myytiin Suomessa juuri joku päivä sitten 349 €. Nyt halvin taitaa olla 379 €
![]()
319,00 € | Samsung Galaxy A54 5G 16,3 cm (6.4") Hybridi-Dual SIM An...
Puhelimet / Samsung Galaxy A54 5G , 16,3 cm (6.4"), 8 GB, 128 GB, 50 MP, Android 13, Grafiittidatatronic.fi
Amazonista lähtee 327 € plus veroero.
341€ tulee A54:lle hinnaksi Amazonista kokonaisuudessaan. Se on pikkuisen liian iso minun tarpeisiin, mutta hinta alkaa olemaan sen verran houkutteleva, että pitää harkita ihan tosissaan noista muutamista mainituista miinuksista huolimatta. S23 olisi kaikessa mielessä paras, mutta sen hinta on aivan liian kova.
![]()
Ei se nyt sentään noin paljoa maksa. 128GB malli maksaa tällä hetkellä 849€.S23 on kanssa muihin verrattuna rampautettu 25W latauksella ja 8GB RAM... 1049€:lla pitäisi saada paljon parempaa...
256GB on tällä hetkellä 1049€.Ei se nyt sentään noin paljoa maksa. 128GB malli maksaa tällä hetkellä 849€.
8GB on omien kokemusten mukaan käytössä ihan riittävästi. Fast charge olisi kiva, mutta en ole sitä kaivannut nykyisessäkään.
Miten 80w lataus heikentää akun ikää??Kai siihen joku syy on ettei tonnin sampassa ole jotain 80W latausta. Akku ehkä kestää tuolla 25W:llä sen aikaa kun luuri saa päivityksiä..
Miten 80w lataus heikentää akun ikää??
Tiedät varmaan että esim.näissä Oneplussan puhelimissa se lataus on adaptiivinen eli tunnistaa milloin riittää hitaampi lataus esim yön yli ladatessa.
Käsittääkseni akulle tekee eniten hallaa se että sitä puhelinta rokotetaan turhaan laturin päässä.
Nämä superlataukset on käytännössä kokonaan itselläni tehnyt turhaksi tuon yli yön latauksen.
Ja jos ruvetaan oikein viisastelemaan niin miksi ei Samsung ole siihen tonnin S23:een laittanut mukaan edes sitä 25w:n paikkaa... Kyllä, syy siihen on vain ja pelkästään raha.
Kai siihen joku syy on ettei tonnin sampassa ole jotain 80W latausta. Akku ehkä kestää tuolla 25W:llä sen aikaa kun luuri saa päivityksiä..
Mulla on ollut superlatausta tukeva puhelin yli 2 vuotta (nord 2 ja nord 2t).
Nord 2 on edelleen perheessä käytössä ja ei kyllä eroa akunkestoltaan juurikaan uudesta edelleenkään.Tosin en käytä sitä ollenkaan ja perustan tämän väittämän pojan kertomaan.
Samaan aikaan mulla on ollut työpuhelimena Samsung S20fe jota olen joutunut lataamaan yön yli (hitaassa langattomassa laturissa) koska sen lataus kestää todella kauan.
Sampassa akkukapasiteetin 2 vuoden jälkeen selkeästi pienentynyt.
Aika paljon tulee seurattua sekä täällä että mpf:llä käyttäjäkokemuksia näistä puhelimista enkä kyllä rehellisesti sanottuna muista että kukaan olisi valittanut akkukapasiteetin heikkenimisistä ja sitä myöten olisi tullut epäilys superlatausten rikkoneista akuista.
Mun mielestä nää supervoocit ynnä muut on olleet jo sen verran kauan markkinoilla että todellista käyttäjäkokemusta on kerääntynyt jo sen verran paljon että jos jotain todellista pohjaa sille olisi että ne hajoittaa akut niin kyllä se olisi jo tullut esille.
Nuo A-sarjan samsungit varmaan toiminnallisesti ihan päteviä, itellä vaan väkisinkin aikasemmista tuli sellainen halpahalli fiilis kun muovinen takakansi ja runko. A54 nyt takapuoli lasia ni alkaa olemaan lähempänä S-sarjaa tuntuman puolesta.
editMinusta taas tuo materiaalin vaihto lasiksi on huonnonnus kun ainakin toistaiseksi kokeilemani lasiset puhelimet ovat olleet minusta tuntumaltaan liian liukkaita ja keräävät todella helposti näkyviä sormenjälkiä ja muita tahroja. En juurikaan tykkää käyttää koteloita tms. koska ne yleensä kasvattavat puhelimen kokoa reilusti. Omissa suosikeissa on ollut muovinen takakansi, toki puhelimen runko voi olla tukevampaa metallia tms. jos on tarvetta esim. koon vuoksi. Jos muovi on jotain natisevaa ja rutisevaa halpista niin sekään ei ole hyvä, mutta nykyään tämäkin on aika harvinaista. Tuntumaltaan minulla viimeiseksi jäänyt WP Nokia Lumia 735 on edelleen minun suosikki.
Meillä on ollut 2x nord 2 ja nord 2t, akun selvään huonontumiseen pelkästään alkuperäistä laturia käyttämällä ei mennyt millään edes puolta vuotta.Mulla on ollut superlatausta tukeva puhelin yli 2 vuotta (nord 2 ja nord 2t).
Nord 2 on edelleen perheessä käytössä ja ei kyllä eroa akunkestoltaan juurikaan uudesta edelleenkään.Tosin en käytä sitä ollenkaan ja perustan tämän väittämän pojan kertomaan.
Samaan aikaan mulla on ollut työpuhelimena Samsung S20fe jota olen joutunut lataamaan yön yli (hitaassa langattomassa laturissa) koska sen lataus kestää todella kauan.
Sampassa akkukapasiteetin 2 vuoden jälkeen selkeästi pienentynyt.
Aika paljon tulee seurattua sekä täällä että mpf:llä käyttäjäkokemuksia näistä puhelimista enkä kyllä rehellisesti sanottuna muista että kukaan olisi valittanut akkukapasiteetin heikkenimisistä ja sitä myöten olisi tullut epäilys superlatausten rikkoneista akuista.
Mun mielestä nää supervoocit ynnä muut on olleet jo sen verran kauan markkinoilla että todellista käyttäjäkokemusta on kerääntynyt jo sen verran paljon että jos jotain todellista pohjaa sille olisi että ne hajoittaa akut niin kyllä se olisi jo tullut esille.
Ei varsinaisesti vastaa kysymykseen, sori. Mutta here goes my 2 cents:Tilasin eilen nord 3 puhelimen, täytyykö sillä käyttää jotain vanhaa laturia että edes hetken kestäis?
Missä nykymallissa on toimiva dual-sim ominaisuus? Nykyinen oneplus 9 Pro ei ole tällä saralla vakuuttanut. Kummatkin simit vastaanottaa kyllä puheluita ja viestejä mutta jos toisella liittymällä on puhelussa ei toiseen liittymään saa yhteyttä ollenkaan. Koputusta ei saatu myöskään pelaamaan. Onko markkinoilla sellaisia dual sim puhelimia mihin tulee kummankin liittymän puhelut läpi oli puhelimessa tai ei?
Mutta silti hommasit 3 kertaa saman, akun paskaksi lataavan puhelimen?Meillä on ollut 2x nord 2 ja nord 2t, akun selvään huonontumiseen pelkästään alkuperäistä laturia käyttämällä ei mennyt millään edes puolta vuotta.
Tämä, aina lataan pikana ja 100% ja parin vuoden käytön jälkeen en ole kyllä mitään huomannut.Ei varsinaisesti vastaa kysymykseen, sori. Mutta here goes my 2 cents:
Mulla edellinen luuri Oneplus 8, joka ollut lähes 3 vuotta käytössä. Päivittäistä videoiden katselua ja muuta suht kuormittavaa käyttöä, usein monta tuntia välillä ladaten. Kesäisin rankkaa käyttöä wifi hotspottina reissussa useampi kuukausi, jolla puhelinkin valittaa kuumenevansa kun oikein torrentteja latailee. Akku kestää vielä uskomattoman hyvin.
Nykyinen luuri on Oneplus 10 pro, jossa on tosin nopeampi pikalataus, langalla ja oikealla laturilla kai 80w (vanhassa pikalaturilla tosin ehkä vain 30w, mutta tuntui silti nopealta vanhoihin verrattuna). Aattelin vetää tällä ihan täysiä, sen verran hyvin toi vanha on kestäny. Ja itelle ei ole se 70-80e huoltoliikkeessä tehdystä akun vaihdosta iso asia muutenkaan, jos huonosti käy.
Mutta silti hommasit 3 kertaa saman, akun paskaksi lataavan puhelimen?
Lupasin pojalle ostaa puhelimen synttärilahjaksi. Hänellä on nyt Honor 8 ja kuulemma joku samantasoinen kelpaa ihan hyvin, eli ei kaipaa mitään huipputehokasta pelipuhelinta. Minä en noista enää mitään ymmärrä ja tällaista Honorin Magic5 Lite 8Gt/256Gt luuria ajattelin kolmellasadalla. Meneekö pieleen, olisiko jokin muu fiksumpi valinta?
Honor Magic5 Lite -puhelin, 256/8 Gt, Midnight Black 299,99
Lupasin pojalle ostaa puhelimen synttärilahjaksi. Hänellä on nyt Honor 8 ja kuulemma joku samantasoinen kelpaa ihan hyvin, eli ei kaipaa mitään huipputehokasta pelipuhelinta. Minä en noista enää mitään ymmärrä ja tällaista Honorin Magic5 Lite 8Gt/256Gt luuria ajattelin kolmellasadalla. Meneekö pieleen, olisiko jokin muu fiksumpi valinta?
Jos honor 8 on edellinen puhelin niin esim.OnePlus Ce 2 lite tuo jo melkoisen parannuksen käyttökokemukseen.Lupasin pojalle ostaa puhelimen synttärilahjaksi. Hänellä on nyt Honor 8 ja kuulemma joku samantasoinen kelpaa ihan hyvin, eli ei kaipaa mitään huipputehokasta pelipuhelinta. Minä en noista enää mitään ymmärrä ja tällaista Honorin Magic5 Lite 8Gt/256Gt luuria ajattelin kolmellasadalla. Meneekö pieleen, olisiko jokin muu fiksumpi valinta?
Mulla 1,5 v ollut Oneplus 8T käytössä, ladattu aina mukana tulleella 65W laturilla. En ole havainnut akun kestossa yhtään heikkenemistä. Akun varaustason olen pyrkinyt pitämään n. 20-90% tasolla (lataus on niin nopea, että herkästi menee yli 80 %), jos vähänkään "unohtaa" puhelimen laturiin. Satunnaisesti olen antanut ladata rauhassa 100 % asti.Tilasin eilen nord 3 puhelimen, täytyykö sillä käyttää jotain vanhaa laturia että edes hetken kestäis?
Amazonista lähtee Pixel 7 549 € plus veroero.Ei taida n. 500 eur hintaan oikein mitään S22 kokoluokan hyvää Androidluuria edes olla tällä hetkellä?
Täytyypä tutustua ja Suomesta saisi näköjään 7A malliakin.Amazonista lähtee Pixel 7 549 € plus veroero.
Hyvä hinta tuokin! Amazonista veroero huomioituna rapiat vajaa 567 €. Toki Datatronicilla noita ilmoituksensa mukaan vain 2 kpl ja tukkureilla 0 eli voi joutua odottelemaan... Kun nyt DNA saisi hintansa kohdalleen niin onnistuisi osamaksukin.Kannattaako Amazonista lähteä tilaamaan ku Suomesta saa lähes samaan hintaan:
![]()
505,00 € | Google Pixel 7 16 cm (6.3") Kaksois-SIM Android 13 5G US...
Puhelimet / Google Pixel 7 , 16 cm (6.3"), 8 GB, 128 GB, 50 MP, Android 13, Mustadatatronic.fi
Appiukko tarvii uuden puhelimen. Hinta mielellään alta 200 ja akunkesto edellä mennään. Onko toi Honor 90 Lite hyvä vai mikä vaihtoehdoksi? Itse olen iLuuriin palaamisen jälkeen pudonnut kokonaan antero-kelkasta![]()
Niinpä. Takuukäytännöt ja huollot ovat Suomessa näiden Pixel-laitteiden kanssa ongelmallisia, kun ei ole virallista huoltoa lainkaan. Vielä enemmän käytännön ongelmia todennäköisesti seuraa, jos laitetta ei ole ostettu meikäläiseltä jälleenmyyjältä, jolla on huoltokuviot mietittynä taustalla (Datatronicista en tiedä, mutta DNA:lla ainakin sanoivat olevan joku kumppani tähän). Matkapuhelinfoorumilla oli keskustelua parin vuoden takaa, että laite piti lähettää Googlen yhteistyökumppanille ulkomaille, josta oli sitten vastattu, että eivät lähetä niitä takaisin. En tiedä onko mikään tuossa mielessä muuttunut välissä.Kannattaako Amazonista lähteä tilaamaan ku Suomesta saa lähes samaan hintaan:
![]()
505,00 € | Google Pixel 7 16 cm (6.3") Kaksois-SIM Android 13 5G US...
Puhelimet / Google Pixel 7 , 16 cm (6.3"), 8 GB, 128 GB, 50 MP, Android 13, Mustadatatronic.fi
Se on myyjän ongelma miten puhelimen saa korjattua. Antakoot uuden jos korjaus ei onnistu kohtuullisessa ajassa.Niinpä. Takuukäytännöt ja huollot ovat Suomessa näiden Pixel-laitteiden kanssa ongelmallisia, kun ei ole virallista huoltoa lainkaan. Vielä enemmän käytännön ongelmia todennäköisesti seuraa, jos laitetta ei ole ostettu meikäläiseltä jälleenmyyjältä, jolla on huoltokuviot mietittynä taustalla (Datatronicista en tiedä, mutta DNA:lla ainakin sanoivat olevan joku kumppani tähän). Matkapuhelinfoorumilla oli keskustelua parin vuoden takaa, että laite piti lähettää Googlen yhteistyökumppanille ulkomaille, josta oli sitten vastattu, että eivät lähetä niitä takaisin. En tiedä onko mikään tuossa mielessä muuttunut välissä.
Hyviä laitteita ovat puhtaalla Androidilla, mutta kannattaa myös pohtia onko riski laitteen rikkoutumisen suhteen sen arvoista.
Tätä olet toistellut aiemminkin, mutta ei se ole ihan niin simppeliä, jos ei halua käyttää viikkotolkulla aikaa siihen prosessiin. Lisäksi jos kyse ei ole takuukorjauksesta, niin myyjää ei välttämättä kiinnosta koko asia. Pudotat luurin maahan ja näyttö tai jotain muuta hajoaa, niin ei sitä takuuseen korjata ja jos viet luurin epäviralliseen huoltoon (jos korjaus siellä edes onnistuu), niin mikähän mahtaa olla takuun tilanne jatkossa?Se on myyjän ongelma miten puhelimen saa korjattua. Antakoot uuden jos korjaus ei onnistu kohtuullisessa ajassa.
Onkohan tää jonkun kivijalka myymälän erikoistarjous kun mulle näyttää hinnaksi 169e?Mikäli mennään hinta edellä niin Elisalta saa 70 liten alle 130€.
Onkohan tää jonkun kivijalka myymälän erikoistarjous kun mulle näyttää hinnaksi 169e?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.