Minkä puhelimen ostan?

Saksan google storesta yritin ostaa pixel 3a:ta, pääsin aika maalin lähelle mut näemmä en sittenkään maalilinjan ohi. Herjaa näin:

Das Problem liegt an unserem System. Wir arbeiten bereits an einer Lösung. Versuch es bitte später noch einmal.
Fehlercode: 500

EDIT: Nyt kuitenkin tuli s-posti että tilaus tehty. Hmm, silti edelleen kun kirjaudun google storeen google-tunnuksilla niin Bestellungen (tilaukset?) näyttää tyhjää.

Jännäks menee...

Päädyin nyt Pixeliin, mutta jokin tuossa Storessa mättää. Yritin viedä tilauksen maaliin ja vahvistaa tilauksen, mutta vaikka painan "vahvista", tilaus palaa tuolle samalle sivulle. Tilauksissa ei näy mitään, sähköpostia ei tullut, eikä tuote poistunut ostoskorista. Ilmeisesti homma ei toimi tällä hetkellä. Kolme kertaa olen kokeillut, joten toivottavasti ei tule ilmoitusta kolmesta ostosta jossain kohtaa...

Edit: Aamulla tilaus meni läpi heti.

Viimeksi muokattu:
Ei ainakaan heti tule mieleen parempaa. Tuo Moto G7 Power tän hetkinen 199€ hinta on myös aika hyvä.

Tää on ihan akku monsteri :cool: Toki käytöstä riippuen tietenkin.
Kannattaa ottaa g7 Powerissa huomioon, ettei esim. 5ghz wifille ole tukea, mikä aika käsittämätöntä nykypäivänä. Mutta jos se ei haittaa, niin sen osalta ei ongelmaa.

Tosin auton BT:n kanssa ei suostunut yhdistämään 90% kerroista.
Kun vaihdoin Samsungin A50:een, yhdistää aina ilman ongelmia.

Ja heikko wifin kantama + jatkuvat pätkimiset wlanin kanssa oli mulla uudessa powerissa ongelmana myös. Eli antennit tod.näk. suht huonot luurin päässä.

Huomenta! Samsung A50 -luuriin alkaa mennä hermot kun ei vaan potku riitä ja välillä akku tyhjenee hetkessä. Whatsapp-viestien perilletulon kanssakin ollut ongelmia alusta asti(monesti tipahtelee viestit ryppäinä vasta kun avaat sovelluksen).

Uus puhelinhankinta siis eessä, vaihtoehdot:

Xiaomi Mi A3
vs
Honor View 20
vs
Google Pixel a3.

Tärkeitä kriteerejä hyvä akunkesto, semikäytöllä ois kiva et kestäis 2pv. Usb-c oltava. Käyttö ei saa tökkiä vaikka oiski useampi sovellus auki. Hinta sais alkaa max kakkosella, joskin just ja just pystyn hyväksyy pixelin mahdollisen google storen tulevan alen jos on erinomainen luuri jonka saa 329e:llä niiku joku puhui.

Kiitos jos joku jaksaa kommentoida!
Mulla kyllä A50 akku kestää pari päivää synkit, runsaasti BT-musiikkia ja BT:llä kello kiinni puhelimessa koko ajan. Kannattaa varmaan resetit tehdä.

A50:ssä piti sovelluksien tai virransäästön kautta käydä data saverit ruksimassa pois niin tulee kaikki viestit ajallaan.
Oli suht hämärässä paikassa jonkun virransäästön alivalikon/sovelluksien hallinnan takana. Itsekään en löytänyt, ennen kuin @Corsten kertoi oikean polun:

"" Mä sain rukattua kyllä notifikaatiot toimimaan pushina.
- Mobiilidata asetuksista "datan käyttö" ja sieltä datan säästö pois
- ylläpito, akku, asetukset , lepotilassa olevat sovellukset listassa ei saisi olla mitään ilmoitussoftia
- samasta paikasta "mukautuva akku" ja "optimoi asetukset" pois päältä ja "ilmoitukset" päällä.
- jokainen äppi erikseen, sieltä akku ja "salli taustatoiminot" pitäis olla päälle ja optimoi akun käyttö pitäis olla "optimoimatta". Jos on optimoitu, käy poistamassa.
- käytössä Allways on display, silläkin voi olla vaikutusta että push ilmoitukset tulee heti perille.""

Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen polven 5G-puhelimet vanhenevat nopeasti
"Honor on juuri itse esitellyt ensimmäiset 5G-puhelimensa. V30- ja V30 Pro -mallit perustuvat molemmat emoyhtiö Huawein Kirin 990 -piirisarjaan, joka on edelleen ainoa markkinoilla oleva sekä NSA- että SA-verkoissa toimiva 5G-piirisarja."
Lainaus otsikon uutisesta.

Milloin 5G puhelimen uskaltaa ostaa, että se ei ole hetkessä jo sellainen, että 5G tekniikka on vanhaa?

Olen nyt vihdoin tässä omassa puhelinprojektissani päätynyt kahteen vaihtoehtoon joista valita: joko Samsung Galaxy A50 tai Xiaomi Note 8 Pro. Kumpikin on aikalailla samaa hintaluokkaa A50 ollessa nyt tarjouksessa. Kumpaa täällä suositeltaisiin?

Jos nyt ymmärsin niin Xiaomi on hieman parempi raudaltaan (myös muistia enemmän) mutta onko noissa juurikaan käytännön eroa normaalin käytön kannalta kun esimerkiksi pelaamista en harrasta? Vastaavasti Samsungin näyttö on parempi(ko)? Samsung näyttäisi olevan hieman kompaktimman kokoinen. Kameralle en ihan hirveästi laske painoarvoa.

Xiaomin MIUI ilmeisesti jakaa runsaasti mielipiteitä ja Androidin päivitysten suhteen ei ole varmuutta miten tiuhaan noita päivittelevät mutta onko Samsungillekaan odotettavissa kuin Android 10 päivitys tulevaisuudessa?

Eli jos etsii parasta hinta/laatusuhdetta ja mahdollisimman pitkää käyttöikää luurille niin kumpi näistä olisi valinta?

Sanokaapa tyhmälle, että miksi porukka on niin tulessa tuosta Huawei P30 Prosta (vertaan Huawei Mate 20 Prohon). Hinnat alessa n. 570 € vs. 400 €. Ensimmäisessä on parempi kamera, jossa 10X zoomi, mutta Matessa parempi näyttö.

...ja mikä noista Googlen luureista tekee esim. Huawein vastaavia parempia? Moni tuntuu suosittelevan niitä nyt.

Itse siis tässä semivakavissaan mietin luurin vaihtamista ja vaikka Huaweista olen tykännyt, niin olen myös katsellut Googlen ja Oneplussan luureja. Samsungia ei enää tule tähän taloon.

...ja mikä noista Googlen luureista tekee esim. Huawein vastaavia parempia? Moni tuntuu suosittelevan niitä nyt.

Täällä annetaan aika isoa painoarvoa softalle ja päivityksille, joten luulen tuon juontuvan aika paljon tuosta. Jos nyt vertaa esimerkiksi Pixel 3A vs. Mate 20 Pro niin pikselissä on parempi peruskamera (automaattitilassa) ja puhdas, nopeita päivityksiä saava softa. Mate sitten taas kameraa lukuunottamatta raudalta ihan eri luokkaa ja toki kamerassakin on laajakuva mitä Pixelissä ei.

Sanokaapa tyhmälle, että miksi porukka on niin tulessa tuosta Huawei P30 Prosta (vertaan Huawei Mate 20 Prohon). Hinnat alessa n. 570 € vs. 400 €. Ensimmäisessä on parempi kamera, jossa 10X zoomi, mutta Matessa parempi näyttö.

Vähän itsekin mietin, että kuinka tuosta P30 prosta on noin paljon juttua mutta Mate 20 Prosta ei juurikaan vaikka mielestäni se vaikutti hintaisekseen aika kovalta kokonaisuudelta (jos Huawein softa ei haittaa). Pakko silti sanoa, että imo paras tarjous oli ehkä tuo OP7T 499€ ja itse suosittelisin sitä tuossa hintaluokassa.

Olen nyt vihdoin tässä omassa puhelinprojektissani päätynyt kahteen vaihtoehtoon joista valita: joko Samsung Galaxy A50 tai Xiaomi Note 8 Pro. Kumpikin on aikalailla samaa hintaluokkaa A50 ollessa nyt tarjouksessa. Kumpaa täällä suositeltaisiin?

Jos nyt ymmärsin niin Xiaomi on hieman parempi raudaltaan (myös muistia enemmän) mutta onko noissa juurikaan käytännön eroa normaalin käytön kannalta kun esimerkiksi pelaamista en harrasta? Vastaavasti Samsungin näyttö on parempi(ko)? Samsung näyttäisi olevan hieman kompaktimman kokoinen. Kameralle en ihan hirveästi laske painoarvoa.

Xiaomin MIUI ilmeisesti jakaa runsaasti mielipiteitä ja Androidin päivitysten suhteen ei ole varmuutta miten tiuhaan noita päivittelevät mutta onko Samsungillekaan odotettavissa kuin Android 10 päivitys tulevaisuudessa?

Eli jos etsii parasta hinta/laatusuhdetta ja mahdollisimman pitkää käyttöikää luurille niin kumpi näistä olisi valinta?
A50:lle tullut kuukausittaiset tietoturvat, eli 2kpl mitä nyt tässä luurin omistanut.

Nyt marraskuun päivitys sisällä, ja lisäksi parannusta somenjälkitunnistimen toimintaan.
Tunnistin oikeastaan ainoa miinus, mitä itse olen tässä 2kk käytön aikana huomannut. Kuivilla sormilla toimii vaihtelevasti.

Kasvojentunnistus taas toimii vähän liiankin hyvin. Eli jos napauttaa näyttöä vahingossa ja luuri osoittaa naaman suuntaan, niin lukitus aukeaa kyllä:D

Amoled-näyttö loistava, ja itse olen kameraan ollut tyytyväinen vaikka en nyt ihan älyttömästi kuvaile.
Akunkesto pari päivää suht raskaalla käytöllä. Eli syncit, BT-musaa useita tunteja päivässä, ja kello koko ajan BT:llä kiinni. Pelejä en pelaa, joten ei tietoa siitä puolesta.

Xiaomista ei mitään käryä, en koskisi pitkällä tikullakaan oli speksit mitä tahansa.

Noniin, Black Fridayn jälkeen käteen jäi sitten Huawein Mate 20 Pro, 399€

Pitkään pyörittelin vaihtoehtoja ja ennen BF:ää olin vielä ostamassa ip8:n, perjantain aikana mietin viellä Galaxy S10e:tä. Mutta tutkinnan jälkeen tajusin että Huaweissa on paras kamera. Mielestäni tuli hyvä ostos tuohon rahaan.

Kummalle annatte äänen; google pixel 3a saksasta posteineen n. 340e vs oneplus 7 dna:lta hintaan 399e? Ja miksi?

Kummalle annatte äänen; google pixel 3a saksasta posteineen n. 340e vs oneplus 7 dna:lta hintaan 399e? Ja miksi?

Itse ainakin valitsisin Oneplus 7:n. Pixel 3a on kuitenkin tietoisesti suunniteltu budjettipuhelimeksi kun taas OP7 on alunperin suunniteltu high-end puhelimeksi. Rauta siis Oneplussassa parempaa pl. ehkä kamera, joka Pixelissä on Googlen softan ansiosta parempi.

Pixel 3a.. softan takia

Nyt kyllä pakko kysyä, että mikä siinä Pixelin softassa on niin paljon parempaa kuin Oneplussassa, että kannattaa tehdä kompromissit raudassa? Oneplussa kuitenkin kohtuu lähellä vanillaa, siinä ei juurikaan bloattia (toisin kuin esim. jossain Xiaomissa/Huaweissa/Samsungissa) ja OP:lla on aika hyvä trackrecord myös softapäivityksien suhteen.

Nyt kyllä pakko kysyä, että mikä siinä Pixelin softassa on niin paljon parempaa kuin Oneplussassa, että kannattaa tehdä kompromissit raudassa? Oneplussa kuitenkin kohtuu lähellä vanillaa, siinä ei juurikaan bloattia (toisin kuin esim. jossain Xiaomissa/Huaweissa/Samsungissa) ja OP:lla on aika hyvä trackrecord myös softapäivityksien suhteen.
No mitä näistä oneplussan luureista lukenut yli pari vuotta niin melkoisen buginen tuo niiden softa tuntuu aina olevan.

Pixeli siis toimii mielestäni varmemmin.

Tuo Pixelin kamera ei myöskään ole mitenkään huono vaikka niitä onkin vain yksi.

Fyysinen sormenjälkilukija on myös plussaa.

No mitä näistä oneplussan luureista lukenut yli pari vuotta niin melkoisen buginen tuo niiden softa tuntuu aina olevan.

Jaa, no itse olen OP3 saakka OnePlussia käyttänyt ja mitään sen kummempia oikeasti vakavia bugeja ei ole stable-buildeissa tullut vastaan. Pixel 3a:sta puolestaan olen itse lukenut ja kuullut, että ei ole mikään maailman sulavin ja nopein puhelin vaikka softa onkin hyvää. Raudan rajoitteet kuitenkin näkyvät koko ajan käytössä, kun taas ne mahdolliset softabugit (joita voi olla kaikilla valmistajilla) saattavat esiintyä kerran viikossa, kuussa, kerran tai ei ollenkaan.. Jos arvostaa parasta softaa ja kameraa yli kaiken muun niin toki Pixel mutta veikkaisin Oneplussan tarjoavan melko monelle paremman kokonaiskokemuksen. Kysyjä ei suuremmin prioriteeteistaan kertonut niin paha sanoa mitkä asiat ovat valinnan suhteen tärkeimpiä.

Tuo Pixelin kamera ei myöskään ole mitenkään huono vaikka niitä onkin vain yksi.

Eihän se olekaan, kun ovat jollain maagisella softataikuudella tehneet raudaltaan melko vaatimattoman oloisesta kamerasta yhden markkinoiden parhaimpia kuvia tuottavan.

@Nightuser ja @Jezme ; tärkeimmät vaatimukset puhelimille ovat usb-c, riittävät tehot sulavaan peruskäyttöön, mahd pitkä akunkesto, puhelimen fyysinen "pienuus", pitkä elinikä päivitysten osalta.

Noniin, Black Fridayn jälkeen käteen jäi sitten Huawein Mate 20 Pro, 399€

Pitkään pyörittelin vaihtoehtoja ja ennen BF:ää olin vielä ostamassa ip8:n, perjantain aikana mietin viellä Galaxy S10e:tä. Mutta tutkinnan jälkeen tajusin että Huaweissa on paras kamera. Mielestäni tuli hyvä ostos tuohon rahaan.
Ihte kans kävin powerista hakemassa tämän. Tosin hinta oli maanantaina vielä 599€. kyselin sitten myyjältä että eikös teidän "hintaropotti" ole oikein ajan tasalla. Myyjä kahteli siinä pitkään koneelta ja sitten sanoi, että saat sen samaan hintaan kuin verkkokauppa.com sitä myy. Odottelin, että olis tullu Huawei p30 pro puhelimesta kunnon black friday tarjous, mutta eipä tullut. Mutta onhan tämä Huawei mate 20 pro aika huikea laite tuohon alle 400€:n hintaan. Powerissa näkyi sitten perjantaina olevan puhelimen hinta 499€.

@Nightuser ja @Jezme ; tärkeimmät vaatimukset puhelimille ovat usb-c, riittävät tehot sulavaan peruskäyttöön, mahd pitkä akunkesto, puhelimen fyysinen "pienuus", pitkä elinikä päivitysten osalta.

Jos haluaa pitkän päivitystuen niin pixel3a on se vaihtoehto vaikka OP7 ei ole huono vaihtoehto myöskään.
Pixel3a heikkous on pieni 64Gt tallennustila ilman sd muistikorttipaikkaa sekä keskinkertainen suoritin ja plussana on muovinen takakansi ja 3,5mm kuulokeliitäntä sekä hyvä akunkesto.
Myös näytön koko ulkomittoihin nähden on hieman pieni nykypuhelinten verrattuna.

¨
Itse taas pidän suuremmista puhelimista. Huawei Mate 10 Pro ollut aivan loistava luuri ja hieman tekisi mieli päivittää Mate 20 Prohon. Oneplussan erinomaisuutta en ole vielä tajunnut. En siis tarkoita, etteikö olisi hyvä luuri, mutta että miksi se on niin kovasti kehuttu.

Katselin speksejä, niin Mate 20 Prossa on isompi akku, muisti laajennettavissa, parempi näyttö, vedenpitävyys, nopeampi lataus (20 vs. 40W) jne. En keksi muita syitä Oneplussan ostamiselle sitten enää kuin softapuoli (minkä paremmuudesta en tiedä).

Viimeksi muokattu:
Olen tässä yrittänyt tilata Saksan storesta Pixel 3a:ta, mutta tilaus ei mene millään läpi. Viimeisen vaiheen vahvistunappulaa painaessa tulee vain ilmoitus, että yritä uudelleen.

Täytin osoitetiedot Matkapuhelinfoorumin ohjeen Näyttökuva 2019-7-26 kello 16.44.05.png mukaan. Googlen kauppa lisäsi loppuun automaattisesti Deutchland, mutta tämä lienee normaalia. Toimitusvaihtoehdoksi otin sen maksullisen express-vaihtoehdon. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia vai ovatko teidön tilaukset meneet sukkana läpi?

Olen tässä yrittänyt tilata Saksan storesta Pixel 3a:ta, mutta tilaus ei mene millään läpi. Viimeisen vaiheen vahvistunappulaa painaessa tulee vain ilmoitus, että yritä uudelleen.

Täytin osoitetiedot Matkapuhelinfoorumin ohjeenNäyttökuva 2019-7-26 kello 16.44.05.png mukaan. Googlen kauppa lisäsi loppuun automaattisesti Deutchland, mutta tämä lienee normaalia. Toimitusvaihtoehdoksi otin sen maksullisen express-vaihtoehdon. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia vai ovatko teidön tilaukset meneet sukkana läpi?

Pastea se saamasi virheilmo tänne ja kato myös mun pari pv sit tähän threadiin laittama saamani saksankielinen virheilmoitus... onko identtinen? Jatketaan sitten keskustelua :)

Pastea se saamasi virheilmo tänne ja kato myös mun pari pv sit tähän threadiin laittama saamani saksankielinen virheilmoitus... onko identtinen? Jatketaan sitten keskustelua :)

Mulla tuli eri ilmoitus. Suljin jo sivun turhauduttuani kolmannen kerran epäonnistuneeseen tilaukseen, joten virheen tarkka sanamuoto ei ole saatavilla enää. Jotain siinä viitattiin tuotteeseen ja pyydettiin kokeilemaan uudestaan. Itse asiassa nyt kun luin ketjua tarkemmin, niin muistutti Neelyn tilannetta torstailta. Eli täytynee vielä kokeilla uudelleen.

EDIT: En saanut hommaa toimimaan, joten marssin Verkkikseen kun heillä oli hyllyssä Pixelin brittiversiota. No, sitten astelin kaupasta ulos Mate Pro 20:n kanssa :vihellys:

Viimeksi muokattu:
Tuli eilen laitettua varaukseen OP 7T (499e) ja Samsung S10+ (699e). Tärkeimmät ominaisuudet itselle kamera ja pitkä akunkesto. Tykkään myös että ohjelmat toimii mahdollisimman tummilla pohjilla, Samsungilla on ainakin darkmode, mites OP:lla? Kumman te hakisitte?

Verkkokaupan Pixel 3a -selityksessä maininta "HUOM! Myyntipaketissa UK-virtalähde, mukana toimitetaan UK->EU -virta-adapteri". Mitenköhän Googlen DE-kaupasta tilatessa, tuleeko mitään yllätyksiä?

Mulla tuli eri ilmoitus. Suljin jo sivun turhauduttuani kolmannen kerran epäonnistuneeseen tilaukseen, joten virheen tarkka sanamuoto ei ole saatavilla enää. Jotain siinä viitattiin tuotteeseen ja pyydettiin kokeilemaan uudestaan. Itse asiassa nyt kun luin ketjua tarkemmin, niin muistutti Neelyn tilannetta torstailta. Eli täytynee vielä kokeilla uudelleen.

Joo, itse sain omaa tilaustani selvitettyä sillä loppupäätelmällä että multa puuttui maksutapa ja olin jotenkin guestina tehnyt tilauksen. Google Storen tuki auttoi ja tilaus näkyi heillä, Visallekin pitäis maksu lähipäivinä ilmestyä. Katsotaan kuinka käy...

Tuli eilen laitettua varaukseen OP 7T (499e) ja Samsung S10+ (699e). Tärkeimmät ominaisuudet itselle kamera ja pitkä akunkesto. Tykkään myös että ohjelmat toimii mahdollisimman tummilla pohjilla, Samsungilla on ainakin darkmode, mites OP:lla? Kumman te hakisitte?
Android 10 päivityksen jälkeen kaikissa malleissa on dark mode käytettävissä.

Ihte kans kävin powerista hakemassa tämän. Tosin hinta oli maanantaina vielä 599€. kyselin sitten myyjältä että eikös teidän "hintaropotti" ole oikein ajan tasalla. Myyjä kahteli siinä pitkään koneelta ja sitten sanoi, että saat sen samaan hintaan kuin verkkokauppa.com sitä myy. Odottelin, että olis tullu Huawei p30 pro puhelimesta kunnon black friday tarjous, mutta eipä tullut. Mutta onhan tämä Huawei mate 20 pro aika huikea laite tuohon alle 400€:n hintaan. Powerissa näkyi sitten perjantaina olevan puhelimen hinta 499€.
Joo munkin mielestä ihan huikee laite tällä rahalla. Oikeesti kaikki semmosen ns hi-end puhelimen ominaisuudet ja näppituntuma puhelimesta. (ip68, langaton lataus ja pikalataus, kaareva näyttö yms)

Saa olla kyllä tyytyväinen, paikanpäältä jouduin kyllä verkkokaupasta hakemaan kun nettimyynti kappaleet menivät jo yöllä. Myymälässä näitä tuntui olevan vielä illalla reilusti..

Pitäisi hankkia alle 300e hintaluokassa (äly)senioripuhelin. Tulevalla käyttäjällä ei aikaisempaa kokemusta älypuhelimista juuri ole.

Vaatimuksena erinomainen akkukesto, helppo käytettävyys ja selkeä käyttöliittymä.

Mitäs vehkeitä porukka täällä suosittelisi? Onko vielä jotain black-tarjouksia, joita kannattaisi harkita?

Oma Pixel-tilaukseni on nyt siinä tilassa, että toimitus on viivästynyt ja pyrkivät mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Ilmeisesti Black fridayna on ollut vähän enemmän ruuhkaa?

Samsungissa taitaa tuo kamera olla parempi. Itselle tuo Samsungin oma käyttöliittymä ei taas oikein maistu. Jos kamerassa kiinnostaa vain pääkameran absoluuttinen laatu niin jättäisin molemmat hakematta ja ehkä Pixel 3a mukaan. Tietty jos arvostaa laajakuva ja zoom linssejä sekä parempaa rautaa muuten niin kai minä 7t puolelle kallistuisin.

Tämä viesti siltä pohjalta etten ole mitään noista omistanut mutta etenkin kameravertailuja tässä muutama päivä tullut selattua ja ennen BF kaikki nuo oli vaihtoehtona.

Oma Pixel-tilaukseni on nyt siinä tilassa, että toimitus on viivästynyt ja pyrkivät mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Ilmeisesti Black fridayna on ollut vähän enemmän ruuhkaa?

Jos Saksasta tilasit, niin Amazonin varastotyöntekijät tais mennä lakkoon just black fridayna.

Tyttökaverille mietin puhelinta joululahjaksi. Pitäs löytää valkea kun on niin rakastunut tohon se LG G3 väriin.

Eli max 200-300e valkea hakusessa.

Tyttökaverille mietin puhelinta joululahjaksi. Pitäs löytää valkea kun on niin rakastunut tohon se LG G3 väriin.

Nämä tuli nyt mieleen ainakin. Linkit verkkokauppaan, löytyy toki muualtakin. Muitakin valkoisia voinee löytyä tuosta hintaluokasta jos jaksaa etsiä.

Xiaomi Mi A3 -Android-puhelin Dual-SIM, 64 Gt, valkoinen 229,00

Motorola Moto G7 -Android-puhelin, valkoinen 149,00

Samsung Galaxy A50 -Android-puhelin 4/128 Gt Dual-SIM, valkoinen 249,00

Samsung Galaxy A40 64GB Valkoinen, 239€ | Hinta.fi Näppärän kokoinen samppa. Myyty välillä 199e ja vois vielä tippua jouluksi.
Vanha lg 16:9 5,5" ja sampassa 16:9 n.5" jää n.1cm mustat palkit youtube videoissa sivuille. Muuten ollut ihan tyytyväinen puhelimeen.

Tietty jos arvostaa laajakuva ja zoom linssejä sekä parempaa rautaa muuten niin kai minä 7t puolelle kallistuisin.
7T tuli tänään haettua. Se että puhelin on yli puoli vuotta uudempi oli oikeastaan isoin tekijä. Tietysti halvempi hinta ja arvostelujen perusteella parempi ultra-wide kamera, sekä paremmat kuvat pimeässä ja sisätiloissa, merkitsi vaakakupissa tähän vuodenaikaan eniten. Nopeampi, puhtaampi Android, uusin kymppi valmiiksi sisällä ja tummat teemat näyttää hyvältä, vihdoin myös Gmailin saa tummaksi. Tasainen näyttö ja suojakuori mukana paketissa. S10+:sta jäin kaipaamaan oikeastaan vain IP-luokitusta ja langatonta latausta, tosin OP:n pikalataus (30W) on 2x nopeampi kuin Samsungin vastaava. Hyvältä vaikuttaa muutaman tunnin käytön perusteella.

Joo, itse sain omaa tilaustani selvitettyä sillä loppupäätelmällä että multa puuttui maksutapa ja olin jotenkin guestina tehnyt tilauksen. Google Storen tuki auttoi ja tilaus näkyi heillä, Visallekin pitäis maksu lähipäivinä ilmestyä. Katsotaan kuinka käy...

Ja tähän tilaukseen jatkoihmettelyä jos jotakuta on mietityttänyt Saksan Google Storesta tilaus;

to 28.11. tosiaan tein tilauksen mutta eilen vasta tuli info että on lähtenyt matkaan. Nyt löytyy jo DHL:n seurantalinkki ja vaikka syötin FINNLAND-ia eri kenttiin niin kuten muutkin on eritoten matkapuhelinfoorumilla todenneet, niin loppuviimein Deutschland se näyttää toimitusmaaksi. Nyt kuitenkin DHL:n sivuilla näyttää Destination FINLAND (ja kotikaupunkini perässä). Hyvältä näyttää... :p

EDIT: Lähtöpaikkana näkyy olevan Eindhoven, Netherlands. Luulin et Saksan varastosta tulis kaikki nuo romppeet.

En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?

En ole nyt hetkeen lukenut aihepiirin uutisia. Osaisiko joku sanoa, onko ensi vuonna tulossa jotain uutta Android-rintamalla, jos kamera on aika lailla prioriteetti 1 ja tällä hetkellä paras vaihtoehto Huawei P30 Pro?

Noh, ainakin Android 11 joten siihen yhteensopivat laitteet.. ..voi olla että aluksi vain Pixel kännykät joista ehkä julkaistaan samaan aikaan uusi versio eli ehkä "September 2020"?

Aikalailla näin.. Samsung S10 sarja kanssa loistava valinta, jos kamera edellä mennään.. Itse valitsin Huawei P30 Pron, kun myös kamera itselle se tärkein juttu puhelimessa ja en ole pettynyt. Suosittelen lämpimästi..

Ai ensi vuonna. No varmaan jokainen valmistaja julkaisee tusinan verran uusia puhelimia.

Noh, ainakin Android 11 joten siihen yhteensopivat laitteet.. ..voi olla että aluksi vain Pixel kännykät joista ehkä julkaistaan samaan aikaan uusi versio eli ehkä "September 2020"?
Pixel kiinnostaisi, jos kameraan tulisi reilusti parannusta.
Aikalailla näin.. Samsung S10 sarja kanssa loistava valinta, jos kamera edellä mennään.. Itse valitsin Huawei P30 Pron, kun myös kamera itselle se tärkein juttu puhelimessa ja en ole pettynyt. Suosittelen lämpimästi..
S10+ näyttäisi olevan joillain osa-aluille parempi, mutta olen itsekin kallistunut juuri Huawein puolelle. Toisaalta juuri niiden heikkouksien takia miettiikiin, pitäisikö vielä odottaa.
Ai ensi vuonna. No varmaan jokainen valmistaja julkaisee tusinan verran uusia puhelimia.
Niin, kyse lähinnä siitä onko kameroihin tulossa merkittävää parannusta. Esim. tuo Huawein tarjoama zoomi on jo harppaus edellisvuosien puhelimiin.

Lopetin vihdoin omalta osaltani arpomisen ja tilasin Xiaomi Redmi 8 Pro:n. Nyt pitäisi sitten jonkinlainen kotelo ja suojalasi tuolle löytää. Googlettamallahan noita löytyy helposti mutta kun ei ole aiemmin tullut näitä tilailtua niin onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon erityisesti tuon suojalasin suhteen vai ovatko kaikki ns. yhtä hyviä tarkoitukseensa? Onko nuo suoja_kalvot_ asiansa ajavia vai suorilta hankkia suoja_lasi_?

Niin, kyse lähinnä siitä onko kameroihin tulossa merkittävää parannusta. Esim. tuo Huawein tarjoama zoomi on jo harppaus edellisvuosien puhelimiin.
Joka vuosi on vähän parannusta tullut tai lisää ominaisuuksia.

Riippu vähän myös siitä että kuinka nopeasti uusia sensoreita julkaistaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 999
Jäsenet
81 071
Uusin jäsen
perus jamppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom