Vanhempien Nexus 7 alkaa olemaan aika hidas ja antiikkinen + seiskatuumainen on kovin pieni. En tiedä itse tableteista mitään, mutta lupasin selvittää millaista kannattaisi 200-300e luokasta katsella. Veikkaan tuostakin hintaluokasta löytyvän jo "overkilliä" vanhempien käyttöön, mutta enpähän ole itse maksamassa. Vaatimuksiksi keksin oikeastaan vain Androidin ja 10" näytön, sim-korttia ei tarvitse. Kun käyttö on lähinnä uutisten ja Youtuben selailua ja satunnaista suoratoistopalveluiden käyttöä, niin ehkä hyvä näyttö voisi olla pääprioriteetti? Äänentoistokin voisi olla niin kelpoa, kuin tableteilta kehtaa odottaa.
Olisiko ehdotuksia? Pieleen on vaikea mennä ehdotuksilla, mutta kunhan ei päätyisi maksamaan ylihintaa ryönästä.
Jos siirtyvät lähes antiikkisesta Nexus7:sta uuteen, niin itse hankkisin tuossa tapauksessa, tuolla budjetilla, Samsung Galaxy Tab A8 wifi -mallin. Tänä vuonna myyntiin tullut, saa vielä useamman vuoden päivityksiä, hinnat olleet lähiaikoina 199-249€.
Tuo edellä mainittu S5e on periaatteessa teknisesti parempi, mutta käytännössä jo 3 vuotta vanha malli, johon ei voi olettaa enää pitkään tukea valmistajalta.
Tuo A8:n näyttö on ihan taatusti Nexus7:n jälkeen enemmän kuin hyvä.
edit. Toki jos tähän asti on jollain android 6 -versiolla (vai mikä lie viimeisin Nexukseen tullut) käyttäneet, niin tietoturva ja uudet päivitykset ei ole ennenkään olleet kovin tärkeitä
Viimeksi muokattu:

Yli 300€ tabletti johon tuli pari hassua päivitystä ja tuki loppui kokonaan noin vuosi julkaisusta. Kyseisiin malleihin luvattiin julkaisussa Android8-päivityskin jota moniin ei sitten koskaan tullut, eikä Lenovo koskaan vaivautunut selittämään ostajille miksei. Tästä oli aikanaan paljonkin juttua foorumeilla, muttei mitään selitystä vedätykseen. (olivat mahdollisesti tehneet liikaa kustomointeja näihin liki-bisnesmalleihin ja olisi vaatinut liikaa työtä portata virityksiään Android8'lle on paras näkemäni arvaus)