Mullakin menisi pää pahasti sekaisin, jos pitäisi alkaa käyttää tuota asteikkoa. Rotten Tomatoes käyttää taas prosentuaalisesti asteikkoa nollasta sataan, mutta se lasketaan keskiarvoista, ja siellä joku 20 pinnaa saanut leffa on oikeasti jo todella huono eikä mitenkään suositeltava tapaus. Toki Azaloom on purkanut tuon logiikkansa, mikä helpottaa sitten suhtautumista.Azaloomin itse kehittelemä (ja väkinäiseti tuputtama) 1-10 asteikko on mm. imdb:n defacto-tason yleistä näkemystä ajatellen niin vääristynyt, että piti laittaa koko nimimerkki ignoreen, ettei tule vahingossakaan otettua noita kommentteja tosissaan. Ei sillä ettäkö olisin jotain imdb:n kutostason leffoja katsomassa, mutta kolmonen niille on silti niin monella tasolla väärin, että ei kiitos.
Kouluarvosana on varmaan intuitiivisin asteikko, mutta olen pikkuhiljaa Letterboxdia käyttäessä tottunut ihan 0–5 tähtiasteikkoonkin, vaikka se tuntuu vähän rajoittavalta. Siellä olen taas omasta päähänpistostani alkanut tähtien lisäksi antaa joillekin elokuville sydämen, mikä siellä on mahdollista. Eli siis vaikka jollekin Meg 2:lle voin antaa vaikka kaksi tähteä viidestä, koska se on tavallaan aika huono leffa, mutta pistän sydämen perään, mikäli silti nautin sen katsomisesta.
Jotkut on parempia siinä, että analysoi elokuvia täysin aukottomasti ja asettaa numerot tai tähdet sen mukaan, mutta en jaksa ottaa sitä niin vakavasti, vaan aika fiilispohjalta lätkäisen jonkun arvosanan perään. Rehellisyyden nimissä välillä se arvosana pitäisi antaa vasta viikkojen tai kuukausien jälkeen.