Aika hassua sillä eilenhän tämä avaus meni vielä niin, että: "kehtaako joku oikeasti olla sitä mieltä, että lapsen raiskaajatappaja saa elää, hyi saatana jos on."
Minä näen ainakin itse, että Suomen ei ainoana pohjoismaana tarvitse ottaa jotain kehitysmaiden barbaarilakeja käyttöön täällä. Katson myös tätä otsikon asiaa koko väestötasolla, en jonkin yksittäisen tunteita herättävän rikoksentekijälle kostamisen näkökulmasta. Fakta on, että osassa amerikan osavaltioista, missä menee useita vuosia ja useita oikeuden valituskierroksia niin silti selviää lopulta, että syyttömiäkin tapetaan. Loput maat missä kuolemantuomiot on käytössä ovat lähinnä jotain afrikan/lähi-idän kehitysmaita ja kiina. Näissä tuo kuolemantuomio käsittääkseni on yksi keino päästä ei toivotuista henkilöistä "laillisesti" eroon. Kumpaakaan kuraa näistä en toivo Suomeen.
Sittenkuin vielä itse tutkimustieto tuntuu väittävän, ettei kuolemantuomio laske rikollisuutta, vaan muuttaa sitä raaemmaksi ja taloudellisesti se tulee kalliimmaksi kuin ylläpitö vankilassa on yhtälö ainakin minulle aika selvä. En usko että itse muutat tuosta "hyi saatana"-asenteesta mitään, mutta näin minä tämän kuolemantuomio asian näen. Hauska piirre minkä olen huomannu, että kommunismin ja kuolemantuomion kannattajissa on samoja argumentteja: "Ei ole vielä toteutettu oikealla tavalla, niin siitä syystä ei ole vielä missään oikeen toiminut" "Jos meillä kommunismi nyt toteutuisi ei siihen liittyisi mitenkään korruptiota" "Jos meillä kuolemantuomio tulisi käyttöön ei sitä käytettäisi kuin vain varmoihin tapauksiin, eikä mikään koskaan menisi mönkään h-hetkellä"
Ehkä joskus tulevaisuudessa, jokin syvämiete-supertietokone sitten katsoo että nallekarkit menee oikeasti kaikilla tasan ja rikoksen tekijän teot voi black mirror tyyliin katsoa nauhalta uudelleen niin ehkä ne sitten myös toimii.