Miten mä voin tietää myykö joku vaikka juuri rikki menevää tietokonetta tai jotain

Paljoa muuta ei voi tehdä kuin kokeilla konetta noutaessa. Sen jälkeen homma on herran hallussa, jos ei nyt pieniä huoltotoimenpiteitä lasketa. Jos pelottaa, että tietokone ottaa ja jättää, kannattaa ostaa tietokone uutena, niin saa myyjäliikkeestä takuun.

Paljoa muuta ei voi tehdä kuin kokeilla konetta noutaessa. Sen jälkeen homma on herran hallussa, jos ei nyt pieniä huoltotoimenpiteitä lasketa. Jos pelottaa, että tietokone ottaa ja jättää, kannattaa ostaa tietokone uutena, niin saa myyjäliikkeestä takuun.

Joo-o. 100% tapauksista , jossa konetta on testattu noudettaessa (niitä on 2), niin ei siitä mitään hyötyä ollut. Kuulivat sen , kuinka kovaa tuulettimet ajoi, kun ajoivat furmarkkia.
Siinäs sitten myyjä seisoo vieressä, kun ajavat testiohjelmia, jotka myyjä olisi voinut itse ajaa. Se oli vähän vaivaannuttavaa, niin en enää suostu tähän.

--

Sitten jää huomaamatta ne standarditoritrokarikikat, eli on ostettu halvin emolevy, näytönohjain on joku ikivanha (ja pahimmassa tapauksessa mainattu joskus 2021), nykyään prosessorit on tilattu Aliexpress (joka ei ole virhe, mutta takuuta niillä ei ole), muistipalikoita voi laittaa kohta vaan yhden, jäähy on lievästi alitehoinen, virtalähde on Kolink/Bronze (mutta siinä on 750W ja se on ainoa, mitä ostajat tuijottaa) ja viime vuosikymmeneltä.

Ja aina kannattaa pitää mielessä, että ei ole mitään järkeä myydä uusista osista koottua, pari kk vanhaa konetta täällä suurella alennuksella. Siinä on jotain hämärää. Sitten taas, jos hinta on yli kaupan hinnan, se olisi todennäköisesti ihan ok tapaus, mutta niitä ei kukaan osta - eikä sekään ole tae mistään.

Paras diili on semmoiset koneet, joita minä/muut harrastajat yleensä myy: omassa käytössä ollut kone, jossa on ostettu aikoinaan ihan hyvät osat (ja niitä on jopa päivitelty) ja sitten raudanhimossa ostettu uusi kone ja vanha on myynnissä. Tässä on (minun kohdallani) se, että näytönohjaimia ei ole konepaketissa myytäväksi, mutta muilla voi olla. Lisäksi ikinä en ole myynyt yli tonnin konetta, kun ne on käytettyjä (ainakin osittain) ja näytönohjaimet myyn erikseen - tai siirrän uuteen koneeseen. Mutta Jonkun Toisen paketista saisi hyvän ja tasapainoisen koneen yleensä. Olettaen , että se on alunperin hankittu itselle.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 894
Jäsenet
80 171
Uusin jäsen
Kajjde

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom